aledt af anden tråd. hvorfor "samle kræfter"? pasning børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.532 visninger
40 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

BinaMor

Hej.

nu kunne jeg se i den anden tråd om hvornår bebser blev passet natten over, at mange af jer skriver at da barnet var 2-4 måneder blev det passet første gang så i kunne samle kræfter/eller have kærestetid.

så har jeg lige nogle spørgmål som jeg ikke helt forstår?

kan i ikke slappe af når jeres børn er der?

kan i ikke have kærestetid når bebs er der?

er det noget chok over at være bundet?

det er self. helt ok at i trænger til at være alene

bare en ting jeg har undret mig over, at man har lyst til. især når de er så små. venligt ment

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Honningblomst

Jeg synes det er super at forældre vælger det hvis ikke de orker deres børn hele tiden...forstå mig ret. Så er det nok bedre for barnet at være væk et døgn..men optimalt set, der mener jeg ikke små børn under 2 år skal passes ude med overnatning, i hvert fald tror jeg ikke på det er til gavn for barnet..

Knus Eva..

Anmeld

4. januar 2010

BinaMor

Eva skriver:

Jeg synes det er super at forældre vælger det hvis ikke de orker deres børn hele tiden...forstå mig ret. Så er det nok bedre for barnet at være væk et døgn..men optimalt set, der mener jeg ikke små børn under 2 år skal passes ude med overnatning, i hvert fald tror jeg ikke på det er til gavn for barnet..

Knus Eva..

ja uha helt enig. hvis det fungere for dem, så er det det bedste for dem.

det var bare mere om, at forstå sådan, hvorfor man trænger til tid alene..

Anmeld

4. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er meget enig i, hvad du skriver. I øvrigt er jeg tilhænger af babsebørn, og der er det slet ikke muligt at være uden mor i 2-3 timer af gangen, før de er mere end 6 mrd.

Jeg ville slet ikke have lyst til at være uden mit barn, når det er lille.

Derimod, syntes jeg det er vigtigt at have tid uden sit barn, når barnet er større...

Idun blev passet en aften første gang da hun var 10 mrd og overnatning da hun var 11 mrd.

Anmeld

4. januar 2010

Honningblomst

gabriellasmor skriver:

ja uha helt enig. hvis det fungere for dem, så er det det bedste for dem.

det var bare mere om, at forstå sådan, hvorfor man trænger til tid alene..

jamen, det er der nok mange grunde til...noget kunne være forventninger, behov, ønsker, syge børn, enlige forældre osv osv.

Personligt burde jeg, set i bakspejlet, have fået Konrad passet ude nogle gange i det første halve år...men sådan er der så meget. jeg var jo en sej tredjegangsmor... men tja...de kan også køres ned..

Knus Eva

Anmeld

4. januar 2010

Sees

gabriellasmor skriver:

Hej.

nu kunne jeg se i den anden tråd om hvornår bebser blev passet natten over, at mange af jer skriver at da barnet var 2-4 måneder blev det passet første gang så i kunne samle kræfter/eller have kærestetid.

bare en ting jeg har undret mig over, at man har lyst til. især når de er så små. venligt ment

Jeg er alene med min søn, og han ser ikke sin far, derfor har jeg brug for et pusterum, af og til. - Og så har jeg skoliose, så ryggen har også godt af en pause i ny og næ.

Som alene skal alt jo planlægges ned til mindste detalje.
Et bad kan ikke tage længere tid en 5 minutter, jeg har ikke en partner til at tage over hvis han vågner om natten, jeg har ikke en partner der tager ham, mens jeg laver mad, jeg har ikke en partner der lige kigger efter ham mens jeg render ned og handler.
Jeg har ikke ondt af mig selv, men jeg synes nu at jeg har fortjent de 24 timers pusterum jeg får om måneden !

Anmeld

4. januar 2010

TbCp

gabriellasmor skriver:

Hej.

Nu havde vi et barn med kolik og efterfølgende har vi konstant haft søvnbøvl med hende. Det er faktisk først nu, hvor hun er næsten 2 1/2 år at vi ikke skal op mellem 5 og 15 gange hver nat.
Så vi har ind imellem virkelig haft brug for at få bare en eller to hele gange nattesøvn.
Jeg måtte ringe grædende til min mor og spørge om hun ikke godt ville tage Liva en nat, vi var begge så udkørte.
Jeg ved simpelthen ikke havd jeg skulle have gjort hvis vi ikke havde haft den mulighed.

Kærestetid kan vi godt have når Liva er her, men ind imellem vil vi gerne ud og spise fint og hygge sammen på den måde, og der tager vi ikke Liva med. Ofte går meget af opmærksomheden til hende og når hun ikke er med kan vi koncentrere os 100% om hinanden. 

Anmeld

4. januar 2010

BinaMor

MetteLetten skriver:

Jeg er alene med min søn, og han ser ikke sin far, derfor har jeg brug for et pusterum, af og til. - Og så har jeg skoliose, så ryggen har også godt af en pause i ny og næ.

Som alene skal alt jo planlægges ned til mindste detalje.
Et bad kan ikke tage længere tid en 5 minutter, jeg har ikke en partner til at tage over hvis han vågner om natten, jeg har ikke en partner der tager ham, mens jeg laver mad, jeg har ikke en partner der lige kigger efter ham mens jeg render ned og handler.
Jeg har ikke ondt af mig selv, men jeg synes nu at jeg har fortjent de 24 timers pusterum jeg får om måneden !

helt klart. tak for svaret

Anmeld

4. januar 2010

BinaMor

TbCp skriver:

Nu havde vi et barn med kolik og efterfølgende har vi konstant haft søvnbøvl med hende. Det er faktisk først nu, hvor hun er næsten 2 1/2 år at vi ikke skal op mellem 5 og 15 gange hver nat.
Så vi har ind imellem virkelig haft brug for at få bare en eller to hele gange nattesøvn.
Jeg måtte ringe grædende til min mor og spørge om hun ikke godt ville tage Liva en nat, vi var begge så udkørte.
Jeg ved simpelthen ikke havd jeg skulle have gjort hvis vi ikke havde haft den mulighed.

Kærestetid kan vi godt have når Liva er her, men ind imellem vil vi gerne ud og spise fint og hygge sammen på den måde, og der tager vi ikke Liva med. Ofte går meget af opmærksomheden til hende og når hun ikke er med kan vi koncentrere os 100% om hinanden. 

du må endelig ikke tro jeg er ude efter man undskylder man får passet sine børn!det er udelukkende nysgerrighed. og kan godt forstå i trænger til tid.

men jeg har jo også kun 1 pige.

Anmeld

4. januar 2010

Vingummien

Uh har tit tænkt på det samme når de er så små Tænkte at det nok er fordi jeg er sååå pylret selv og helst vil have ham selv og hygge med ham. Emil var 16mdr da han sov ude første gang og syntes det var tidligt.

Vi vil hellere have kæreste/barntid sammen hvis i forstår, Emil har altid været med på restaurent med os og spise og vi har hygget rigtig meget alle 3, har vi været nogle steder har han også været med.

Men er jo som folk syntes er bedst og vil. Men kæreste tid for os er når vi ved Emil sover trygt inde på sit væresle og vi har stuen osv for os selv, så kan man altså også hygge osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.