PUH for en ventetid - CTG idag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

707 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

MoarTNoah

Så blev min læge enig med sig selv om at det endelig var på tide at sende mig videre i systemet, efter 3 uger med for højt blodtryk og ødemer/vand helt oppe til knæerne .

Efter mit blodtryk sagde 210/125 til morgen ringede jeg til ham og sagde at nu skulle jeg altså have en tid igen, da jeg kom ind til ham kl 11.30 var mit blodtryk faldet til 150/105, meget bedre - men stadig for højt jo..

Nå, mig og manden blev så henvist til CTG, så der kom vi ind og en rigtig sød jordmoderstuderende tog imod os. Blev spændt ind og så satte hun ellers maskinen igang, "det tager kun 20 min, jeg kommer igen om 10 og ser til dig " Der lå jeg så og hørte på lillemandens hjertelyd og snakkede lidt med manden som var faldet hen i et gammelt se&hør (Se&Hør pigen) Så kom den flinke JM-studerende ind igen, og gad vide om bebs så ikke syntes at han skulle falde i søvn midt i det hele, hvilket betyder at hun ikke kunne overvåge ham ordenligt, NÅ, mig om på siden og prøve igen.. det fortsatte 50 min.. puuh.. altså hårdt at ligge der og glo op i loftet når man er træt men ikke må falde i søvn..

Ventede derefter 40min på at få taget en blodprøve.. og mig som bare HADER nåle!!

Nu sidder jeg så bare og venter på at få svar fra FG for at finde ud af om der er noget galt...

Hvor jeg dog hader at vente!

Skulle lige ud med det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

MoarTNoah

er endelig blevet ringet op af lægen fra FG, der er intet galt.. heldigvis!

Anmeld

4. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

KatrineR skriver:

er endelig blevet ringet op af lægen fra FG, der er intet galt.. heldigvis!

det var da rart...

Anmeld

4. januar 2010

bagger26

Det var dejligt, utrolig så urolig de små kan gøre en.

Fandt de så ikke en grund til det høje blodtryk...

Var også igennem et par CTG sidste gang, og endte med at få rigtig ondt af at ligge i den samme stilling kan jeg huske.

Anmeld

4. januar 2010

MoarTNoah

Frederic's moar skriver:

det var da rart...

Ja det er dejligt med lidt ro på igen

Anmeld

4. januar 2010

MoarTNoah

bagger26 skriver:

Det var dejligt, utrolig så urolig de små kan gøre en.

Fandt de så ikke en grund til det høje blodtryk...

Var også igennem et par CTG sidste gang, og endte med at få rigtig ondt af at ligge i den samme stilling kan jeg huske.

ja de er nogen små skarn inden de er kommet ud overhoved.. hehe..

Nej de ku ikke se hvorfor mit blodtryk opførte sig som det gjorde, for da de så tog det på FG sagde det 145/88, hvilket jo er normalt..

Det nok bare lillemanden der allerede nu giver mig gråt hår og forhøjet blodtryk (tager forskud på puberteten LOL).. hehe

Ja jeg lå bare så røvdårligt, så fik kæresten til hele tiden at rette højden på sengen.. hehe..

Anmeld

4. januar 2010

bagger26

ja det er typisk dem Jeg havde også forhøjet blodtryk hos min jordemoder, og alm blodtryk da de tog det på FG.

Jeg måtte ikke indstille sengen eller flytte mig da CTG'en først gik i gang, skulle bevæge mig så lidt som muligt=krampe i det ben jeg lå på øv

Anmeld

4. januar 2010

MoarTNoah

bagger26 skriver:

ja det er typisk dem Jeg havde også forhøjet blodtryk hos min jordemoder, og alm blodtryk da de tog det på FG.

Jeg måtte ikke indstille sengen eller flytte mig da CTG'en først gik i gang, skulle bevæge mig så lidt som muligt=krampe i det ben jeg lå på øv

Jeg har lånt min mors blodtryksmåler, så har taget mit blodtryk hver morgen den sidste uges tid inden jeg stod op.. men ja, lisså snart man er på FG er der flot og faldet og det hele.. heh...

Jeg fik ikke at vide at jeg ikke måtte rykke mig.. jeg lå både og snakkede med kæresten, hostede og rykkede lidt rundt..

Anmeld

4. januar 2010

bagger26

altså jeg måtte gerne snakke og flytte mine armeog sådan, men mine ben og selve kroppen måtte jeg ikke flytte på, ved ikke lige hvorfor..

Anmeld

4. januar 2010

MoarTNoah

bagger26 skriver:

altså jeg måtte gerne snakke og flytte mine armeog sådan, men mine ben og selve kroppen måtte jeg ikke flytte på, ved ikke lige hvorfor..

Underligt at jeg ikke fik det at vide... men det har åbenbart ikke givet nogen udslag at jeg ikke kan ligge stille.. hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.