hvordan laver i grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

Marcus´s mor

heii Allesammen

Hvordan laver i grød til jeres små (fra 4 måneder) og hvilke laver i..

hvad blander i i kartoffelmosen osv..

mangler mad inspiration...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Ni-ko-li-ne

heii Allesammen

hej hej

jeg brugte sundhedsstyrelsens opskrifter som udgangspunkt, her er et link til deres side, så trykker du der hvor der står "elektronisk udgave"

http://www.sst.dk/Udgivelser/2007/Mad%20til%20spaedboern%20og%20smaaboern%20-%20fra%20skemad%20til%20familiemad.aspx

Anmeld

4. januar 2010

Ni-ko-li-ne

http://www.sst.dk/Udgivelse/2007/Mad%20til%20spaedboern%20og%

20smaaboern%20-%20fra%20skemad%20til%20familiemad.aspx

Anmeld

4. januar 2010

Valle81

Marcus´s mor skriver:

heii Allesammen

Hejsa:0)

jeg startede med kartoffelmos, Jeg blendede kartofler med enten gulerødder, ærter, broccoli, majs osv lidt mælk og smør...... vist noget med at anbefalinger er ændret siden jeg lavede min første grød til Asta( snart 6år siden)

Nogle gange laved jeg kartoffelmosen for sig selv, og ærtemosen og gulerodsmosen for sig selv, så hun kunne få de forskellige smage delt op:0)

Ellers lavede jeg risgrød, majsgrød, hirsegrød, havre grød osv hvor jeg puttede lidt hjemmelavet frugtmos på:0)

Christina

Anmeld

4. januar 2010

Ni-ko-li-ne

indtil de små er 6 mdr er anbefalingen at de ikke får gluten, derfor er det bedst at lave grød af: majsmel, rismel, boghvedemel, hirseflager

hvis dit barn får MME, er det en god ide at lave grøden med MME i... så kan du koge noget frugt mos og fryse ned, så er der lidt til hver gang:0)

de første gange skal barnet jo kun have en slags smagsprøve, så finder du også ud af om barnet er klar til fast føde

Anmeld

4. januar 2010

Lone Jakobsen

i starten lavede jeg af ris og majsmel. jeg blander det med vand og koger det op under omrøring. når det er klar, tilsætter jeg mme og en klat smør eller lidt olie. jeg blander også gerne lidt frugtmos i grøden, men det er jo helt op til den enkelte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.