Hvornår mener i børn kan begynde at være alene hjemme?
Min datter på 8 år (snart 9 år), er så småt begyndt at være alene. Hun er alene max 1 time af gangen, og jeg tror bestemt hun nyder det... 
Den anden dag var jeg nede og handle, og ingen af dem gad at tage med, så de fik lov til at blive hjemme. Min søn er 4 år, og jeg blev måske alligevel lidt i tvivl om hvor vidt det var for tidligt at lade ham være alene. Storesøster var hjemme sammen med ham, men alligevel - var det mon for tidligt? De havde hygget sig, og jeg var væk i 30 min..
Nu er det jo så vi har fået en hund, og ofte gider bettemand ikke med ud og lufte hende, hun skal jo luftes mange gange i løbet af en dag, og der er jo ret koldt i tiden.
Jeg har spekuleret lidt på om det er okay at lade ham blive hjemme? Når jeg går med hunden, går jeg max 5 min. væk (da hun er så lille endnu), dette vil sige at jeg er tilbage igen i løbet af 10 min. Der kan nå at ske meget på 10 min., så er det min okay? Vi har søde naboer, som min søn kender dem godt, og jeg er sikker på at han ville gå der ind, hvis der skulle ske noget. Men hvad kan der også ske? Hvis han ikke gider med, er det ofte fordi han er fordybet i et eller andet Ramasjang program...
Hvad siger i? Hvor gamle skal de være for at være alene hjemme? Og hvor længe af gangen? 
Louise
Anmeld