Vores jul og nytår (langt om længe)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

258 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

Vinker

Jeg har slet ikke fået skrevet om vores jul og nytår. Ikke fordi vi har stresset rundt, men fordi vi desværre har været ramt af en masse sygdom herhjemme. Rigtig træls at det lige skulle være på den tid, men den slags kan man ikke holde tilbage

Jeg startede ud med at være syg dagene op til jul. Var egentlig småskidt fra 18.-22. december men så var det Mortens tur. Han startede sørme ud med at have det skidt fra om morgenen den 24. og det blev værre og værre jo længere vi kom op af dagen. Han spiste da lidt aftensmad, men lå så ellers på sofaen det meste af tiden. Rigtig træls.

Min mor og jeg måtte så holde stemningen oppe og gøre det hele klar. Vi hyggede os med Niklas Emil som var i rigtig god humør hele dagen. Han fik allerede en af sine julegaver den 23. og igen en om dagen den 24. Ikke fordi jeg er tilhænger af det med at børn får julegaver før tid, men fordi han simpelthen aldrig ville nå igennem sine gaver om aftenen så hvorfor ikke tyvstarte lidt når han alligevel var for lille til at forstå hvad det hele drejede sig om....

Min mor sørgede for at julemaden var som den skulle være og det havde hun bare gjort godt mums. Vi var blevet enige om at langtidsstege anden og nøøøøj jeg siger jer at det var den bedste and jeg nogensinde har fået!!! Desværre gad Niklas Emil ikke rigtig have noget af maden, men han har i det hele taget sine meninger om maden for tiden. Der er flere dage hvor han næsten ikke spiser noget....

Efter maden fik vi hurtigt rydtet af bordet og så skulle gaverne puttes under juletræet. Min mor slæbte ind og jeg lagde dem under træet. Niklas Emil var lige lidt hurtigere end os så han havde lige fået revet papiret halvt af en gave inden vi nåede at blinke hihi. Han vidste i hvert fald godt hvad det der med gaver går ud på. Dog var gaven han havde gang i ikke liiiiige til ham

Da gaverne var på plads under træet satte vi back up sang på dvd'en og så dansede min mor og jeg rundt om juletræet med Niklas Emil på armen. Vi skrålede højt og iiih hvor lød det godt. Morten kunne desværre ikke være med. Han lå bare og klynkede på sofaen dybt begravet under tæppet  Efter at ha sunget en masse sange sluttede vi af med "jeg er en papegøje fra Amerika" og så var Niklas Emil ellers klar på at danse moderne

Vi lod børnemusikken køre i baggrunden og begyndte så gaveracet. Niklas Emil var godt tilfreds med sine gaver. Han legede straks med det hele. Han hyggede sig bare rigtig meget. Til sidst satte han sig hen til træet og kiggede nærmere på alt pynten. Det var bare så sødt for han sad bare lige så stille og mærkede på de forskellige ting. Han ødelagde ikke noget!

Sjovt nok så har vi haft svært ved at få en nissehue på Niklas Emil hele december måned. Hver gang vi har givet ham den på flåede han den af med det samme, men netop juleaften sagde han ikke noget til at have den på så det var jo bare perfekt

Så var det tid til desserten, ris ala mante. Det kunne Niklas Emil godt lide, men han spiste ikke så meget. Han ville hellere ha noget kedeligt rugbrød kun med smør på (hvad du ønsker skal du få....)

Klokken otte gik Morten i seng. Han havde kun pakket 2 gaver op. Resten havde jeg fået æren af (jaaaaah) men super synd for ham at han var så skidt!

Klokken ni puttede vi Niklas Emil og han lagde sig til med det samme. Er sikker på han har haft en skøn juleaften. Vi havde dog gemt 5 af hans julegaver som han pakkede op dagen efter. Han kunne simpelthen ikke overskue flere den aften!

Morten var syg et par dage og kroppen var godt udmattet. Jeg var så lidt småsløj den 26.-27. og da jeg vågnede den 28. var jeg bare dårlig. Jeg følte mig først frisk igen da jeg stod op den 31. (heldigt nok!)

Nytårsaften fejrede vi i Struer sammen med Kristine og hendes dejlige familie. Derudover var der et par af deres venner og børn. Det var så skønt at se Kristine igen og vi havde en super dejlig aften sammmen med dem alle. Åh hvor jeg dog elsker hende Kristine. Hun er bare det bedste selskab og så har hun en fantastisk dejlig familie

De sidste dage af ferien har vi bare slappet af. Har været tiltrængt ovenpå alt den trælse sygdom. Heldigvis er Niklas Emil gået udenom den væreste sygdom. Han har dog været snottet HELE ferien og hostet det meste af tiden. Han havde også et par dage med lidt feber, men vi tror mest det skyldes tænderne da han har været frisk om dagen og pylret om natten. Nu er han i vuggestue og tror virkelig han nød at komme over til alle vennerne

Nu sidder jeg her alene hjemme og sunder mig ovenpå alt det julerace mm. Funderer over så stærkt det hele igen er gået og tænker at inden vi ser os om er det sikkert jul igen.....

TAK fordi du gad læse med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Vinker

Jeg har selvfølgelig været sådan en torsk at slette det halve af billederne fra juleaften. Ååååh hvor er det dog bare typisk, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det nye windows 7 som Morten har installeret på pc'en. Og det gør det ikke bedre at tingene står på engelsk  

Men her er lige lidt billeder....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. januar 2010

sarahb

lyder til ihar haft en skøn juleferie trods sygdom... SKØNT.. og hvor er NE bare skøn og dejlig, en rigtig chamør..

ihh den flyverdragt har jeg kigget såååå meget på, men blev enig med mig selv om det bliver næste år når han går helt.. den er såååå fed men vi har jo samme smag til vores guldklumper.. hi hi

Anmeld

4. januar 2010

anna-jonas

Åhhh.............hvor er det synd, at i sådan skulle blive syge Rikke. Men det lyder da til at i har haft en okay jul, trods alt.

Sidder og tænker, at den knægt da kommer til at ligne dig mere og mere....................er det ikke rigtigt?? De billeder hvor han sidder ved jueltræet, fik mig til at smelte.................ja, faktisk fik jeg en hel klump i halsen, for hvor er de bare super gode de billeder.

Godt nytår, Rikke....................håber at du får et fedt job inden længe.

Knus Mette

Anmeld

4. januar 2010

Vinker

sarahb skriver:

lyder til ihar haft en skøn juleferie trods sygdom... SKØNT.. og hvor er NE bare skøn og dejlig, en rigtig chamør..

ihh den flyverdragt har jeg kigget såååå meget på, men blev enig med mig selv om det bliver næste år når han går helt.. den er såååå fed men vi har jo samme smag til vores guldklumper.. hi hi

Ja vi har skam haft en god jul trods det skramtende helbred. Er bare glad for det ikke var Niklas Emil der var syg juleaften!!!

Det er også bare en super fed flyverdragt. Den er rigtig lækker og Niklas Emil er også selv tosset med den. Bare han ser den vil han have den på  Elsker Molo - Og ja det ved jeg jo at du også gøre. Vi har god smag hihi  Jeg har været så heldig at få denne flyverdragt af ham der har Molo. Han ville gerne have at jeg testede den. Jeg har nu også købt flyverdragter fra Molo til Niklas Emil til de næste par år. Ja jeg kunne vel lige så godt udnytte at jeg kunne få dem til en anden pris....

Anmeld

4. januar 2010

Vinker

Anna-jonas skriver:

Åhhh.............hvor er det synd, at i sådan skulle blive syge Rikke. Men det lyder da til at i har haft en okay jul, trods alt.

Sidder og tænker, at den knægt da kommer til at ligne dig mere og mere....................er det ikke rigtigt?? De billeder hvor han sidder ved jueltræet, fik mig til at smelte.................ja, faktisk fik jeg en hel klump i halsen, for hvor er de bare super gode de billeder.

Godt nytår, Rikke....................håber at du får et fedt job inden længe.

Knus Mette

Ja sygdom er bare noget utilregneligt noget  Jeg tror at grunden til at Morten var syg juleaften var fordi han savnede sin mor og far.... Det var nemlig hans første jul uden dem på trods af at han blir 30 år til marts (nåååårh lille dreng da, fnis)

Åååh ja lige netop de billeder fra hvor han sidder ved juletræet dem er jeg også bare vildt glad for at jeg IKKE fik slettet. Tror jeg har en 5 stykker hvor han sidder der og piller ved det. Vildt kært  Hmmm tjaaa jo måske begynder han at ligne sin mor lidt mere - Han er vel nok heldig thi hi  men synes der sker meget med hans udseende for tiden!

Tak også rigtig godt nytår til jer søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.