Pinligt emne................

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

314 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. januar 2010

anna-jonas

Ja, som overskriften siger, så er det et lidt pinligt og tabubelagt emne jeg gerne vil modtage råd om.

Det drejer sig om Anna..................hun øtter (det kalder vi det, når hun ligger på maven på gulvet og hopper op og ned med rumpen)..................hun siger det er dejligt. Nå, men det er altså taget til med det øtteri.....................og hun gør det 10-15 gange om dagen. Vi har talt om, at man godt må øtte................men kun når man er alene, for andre mennesker bryder sig ikke om at se på det. Så nu siger hun højt, hver gang..................."må jeg godt øtte................når jeg er alene"?? Hun er begyndt at stønne højlydt, og hvis vi så forstyrre hende, og siger at nu er det vist nok.................så bliver hun gal på os, og siger at vi skal gå ud.

Vi synes efterhånden at det har taget overhånd.............og er bange for at hun ligger sådan ovre i børnehaven. Det kunne jo nemt få nogle syge mennesker til at tænke forkert.

Vores SP siger at det er meget normalt, at børn har "fornemmelser", og at vi bare skal lade hende være, så går det over. Men altså...................jeg synes sgu' at det er for meget.

Råd modtages gerne..............

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2010

oo

jeg har ikke nogen råd, men jeg kom altså sådan til at smile af dit indlæg (sorry!!) - for selvfølgelig blir hun sur hvis I kommer ind og siger hun skal stoppe lige inden hun når til det gode! 

har I talt med børnehaven om det? altså om hun gør det dernede?

jeg ved overhovedet ingenting om de her emner, og jeg ved jeg selv ville reagerer helt vildt pga min fortid, fordi jeg er så splittet imellem at de selvfølgelig skal udvikle en sund seksualitet som de selv har kontrol over, og så at jeg syntes det er lidt...ulækkert. hvis du forstår

Anmeld

3. januar 2010

Klitgaard

Ja det er jo en meget naturlig ting hun gør jeres Anna pige men kan da også godt forstå at i synes det er ved at være for meget . 10-15 gange om dagen er da også meget , så tænker at det måske er blevet til en "dårlig vane " .tror i så vidt muligt skal prøve at tage det i opløbet (ved det er svært)men når hun begynder at snakke om hun må have lov til så kom med alle mulige foreslag til ting i kan lave feks sætte noget musik på og danse fjollet rundt ,lege med lego eller bare et eller andet så man kan håbe på hun glemmer det.

Det var lige hvad jeg kunne finde på ,ved ikke om du kunne bruge det , men jeg tænker vidrer.

Knus Rikke

Anmeld

3. januar 2010

Klitgaard

Synes på den anden side hun skal have lov til det ,glemte også lige at skrive at jeg synes i har taklet det på den rigtige måde hjemme hos jer

Anmeld

3. januar 2010

NaFe

Tror os det meget normalt, har i hvert fald hørt flere snakke om af deres børn har gjort noget ligende...

Men vil sige af det rigtig godt i siger hun kun må gøre det alene, på evt sit værelse. For jeg husker tydeligt en pige i min børnehaveklasse som sad og gnubbede sig på kanten af stole og sagde lyde. Der var vi jo 6-7 år, og vi andre syntes jo det var dybt mærkeligt, og hun blev bare drillet så meget.... For vi viste jo godt hvad hun lavede...og hun gjorde det bare konstant. Så syntes det super af i lade hende gøre det, men af det ik er noget man gør foran andre...

Anmeld

4. januar 2010

Dictes mor

Gud altså, så mange ting man slet ikke ved om børn... Det her er helt ny viden for mig, jeg anede ikke, at børn har sådan nogle fornemmelser, men nu jeg læser det, så kan jeg da godt se, at hvorfor skulle de nu ikke det. Jeg kan desværre ikke komme med råd, for ligesom Trine, så er det vist ikke der min spidskompetence ligger, men jeg er til gengæld blevet en del klogere af at læse dit indlæg Mette, og ved måske lidt bedre, hvordan jeg skal håndtere det, hvis det skulle ske herhjemme også For jeg synes da at det lyder meget fornuftigt, det I har gjort indtil videre.

Anmeld

4. januar 2010

KWL

Det er altså meget naturligt... Men ikke rart for forældre at snakke om.

Jeg ville helt klart også blive flov - sur og lidt råsvild over det.

Tilde har også gjort det da hun var mindre.

Men jeg ville fortælle damen at det er noget dejligt og noget alle gør og at det gør man for sig selv. Jeg ville også sige at hun ikke skulle snakke om det med andre end jer for det er noget privat.

Jeg ville så spørge om det også sker i børnehaven og sige at du vil have de stille og rolig fortæller hende at det må hun gøre hjemme.

De har sikkert oplevet det mange gange.

Jeg havde en pige i 1. kl. der gjorde det. Det skete når hun skulle koncentrer sig...

Super dejlig at du tør tage et "pinligt" emne op. Tak.

Anmeld

4. januar 2010

TbCp

Uha det emne har jeg bare virkelig virkelig svært ved...
Tænker i mit lille dumme hoved at det gør min datter aldrig!
Men selvfølgelig gør hun det, det er jo bare fordi jeg virkelig slet ikke ved hvordan jeg skal tackle det
Og det SKAL hun jo også gøre... altså hun skal jo finde ud af hvad det dernede er for noget...
Men puha håber det vare noget tid endnu  

Ja ingen gode råd eller ideer herfra men vil da suge til mig af alle de kloge ord i andre kommer med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.