sekretær eller kontorfunktionær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.104 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. januar 2010

Anonym trådstarter

Hej jeg vil høre om der er nogen af jer herinde der er uddannede som sekretær eller kontorfunktionær? Grunden til mit spg. er at jeg går og overvejer at starte på denne uddannelse til sommer, men er i tvivl og det nu osse er det rette for mig.

Er der nogen der kan fortælle lidt om uddannelsen, evt hvor du/i har taget uddannelsen og hvilke job i har fået efter...

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

Anonym trådstarter

er der slet ikke nogen der kender noget til denne uddannelse?

Anmeld

6. januar 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Kontorfunktionær, er det et finere ord for kontorassistent??

Anmeld

6. januar 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
Anonym skriver:

Hej jeg vil høre om der er nogen af jer herinde der er uddannede som sekretær eller kontorfunktionær? Grunden til mit spg. er at jeg går og overvejer at starte på denne uddannelse til sommer, men er i tvivl og det nu osse er det rette for mig.

Er der nogen der kan fortælle lidt om uddannelsen, evt hvor du/i har taget uddannelsen og hvilke job i har fået efter...

På forhånd tak

Jeg er uddannet kontorassistent og arbejder som bogholder i et firma der designer og sælger brudekjoler. Men der er mange grene af denne uddannelse. Hvad er det du gerne vil vide noget om?

Anmeld

7. januar 2010

Ranarupta

Jeg er også funktionær - altså som regnskabsassisent.

Jeg kan også hjælpe, hvis du skriver lidt mere konkret, hvad du vil vide...

Karina

Anmeld

8. januar 2010

Anonym trådstarter

Mamman: tror det er lidt det samme, men ved det ikke 100 %

Det jeg mest overvejer er den gren der hedder adminstration, der har man med mødeforberedelse, referat skrivning, ja faktisk alt som jeg vil sige en sekretær laver.

Jeg har før arbejdet i en stilling hvor jeg var en del af et team, der lavede meget adminstrativt arbejde som at tage tlf, kontakt til vores samarbejdspartnere osv. og jeg kunne rigtig godt lide at man har et vis ansvarsområde, hvor man laver nogenlunde de samme ting hele tiden, men hvor der osse er variation i dagligdagen.. Jeg kan osse godt lide sådan noget med planlægning

Jeg ved som sagt ikke om dette er den rigtige uddannelse, men fra hvad jeg har kunne læse mig til lyder det ret spændende

Anmeld

8. januar 2010

Fines mor

Så vil jeg sige du skal søge en HK stilling i det off./staten, det lyder meget som det du førhen har lavet. ;-) Og de er også funktionær, og i det off/ stat er der mange muligheder.

Anmeld

9. januar 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Mamman: tror det er lidt det samme, men ved det ikke 100 %

Det jeg mest overvejer er den gren der hedder adminstration, der har man med mødeforberedelse, referat skrivning, ja faktisk alt som jeg vil sige en sekretær laver.

Jeg har før arbejdet i en stilling hvor jeg var en del af et team, der lavede meget adminstrativt arbejde som at tage tlf, kontakt til vores samarbejdspartnere osv. og jeg kunne rigtig godt lide at man har et vis ansvarsområde, hvor man laver nogenlunde de samme ting hele tiden, men hvor der osse er variation i dagligdagen.. Jeg kan osse godt lide sådan noget med planlægning

Jeg ved som sagt ikke om dette er den rigtige uddannelse, men fra hvad jeg har kunne læse mig til lyder det ret spændende

Jeg er uddannet kontorassistent med specialet administration i den private sektor.

Da jeg var i lære var jeg i flere forskellige afdelinger, jeg var i bogholderi, løn, indkøb, den afdeling der har med pressen at gøre og IT. Ud fra det fandt jeg ud af hvad jeg ikke skulle lave

Vi var ti elever der startede på den samme uddannelse samtidig, og der var kun to af os der havde præcis den samme uddannelsesplan, så det er meget forskelligt hvad man kommer igennem.

I dag arbejder jeg som regnskabsmedarbejder i det firma jeg blev udlært i

Anmeld

9. januar 2010

Anonym trådstarter

Jeg tror osse det er i den private sektor jeg befinder mig bedst, men syntes da det lyder rigtig fedt at du fik muligheden for at afprøve forskellige afdelinger, så man kan se hvad der er det helt rigtige. Det kunne jeg osse godt tænke mig.

Jeg er bare "bange" for at starte på den forkerte uddannelse, og finde ud af at det ikke er det jeg vil, det er derfor jeg er så meget i tvivl. Jeg er 25 når jeg evt. skal starte på denne her uddannelse, og vil gerne finde den rigtige uddannelse hvis du forstår.

Passer det ikke at det tager 2 år at tage den uddannelse? Jeg har en HF (til sommer).

Hvor gammel var du da du tog uddannelsen, hvis jeg må spørge, og hvilke firma er du i? Du kan evt skrive det til mig privat, hvis du ik vil skrive det her

Anmeld

9. januar 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg tog to år på handelsskolen (HG), også var jeg i lære i 2 år.

Jeg var 18 da jeg startede. Jeg var i lære i Energi E2, som siden hen har fusioneret med forskellige firmaer og i dag hedder Dong Energy.

Synes at det var lidt skræmmende at jeg som 18 årig vidste at jeg skulle sidde/være på kontor resten af mit arbejdsliv, men det vidste jeg bare. Og jeg er rigtig glad for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.