Er jeg gravid, eller spiller min psyke mig et pus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.614 visninger
15 svar
0 synes godt om
3. januar 2010

skatte_pige

Hej allesammen.

Jeg er ny herinde, men har dog kigget her inde før. Jeg er  en pige 18 år og bor sammen med min kæreste på 2. år, men jeg er lidt usikker på min situation.

Min mens. er meget reglmæssig, og kommer altid mellem den 20. og 21. og varer så omkring 4-5 dage, men den kom overhoved ikke i december måned, så er gået omkring 12 dage over tid. :/
Havde en utrolig kvalme, en uges tid op til min mens skulle komme, og fik også mens. smerter da jeg skulle have den, men den kom aldrig Jeg har også haft utrolig ømme og vildt følsomme bryser de sidste par uger.

Men togen test tidligere i dag og den var negativ - så skal jeg gå ud fra at jeg ikke er gravid, eller skal jeg teste igen om et par dage for at være sikker ? Kan det virkelig være min psyke der spiller mig et pus, for er overhoved ikke stresset, og går ikke og tænker på, at jeg vil være gravid?

Knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2010

oo

jeg ville fortsætte med at teste med en 2-3 dages mellemrum indtil menstruation kom eller indtil testen viser positiv. hvis ingen af delene sker indenfor en overskueligt fremtid, ville jeg ringe til min læge og høre om hun kunne tage en blodprøve og måle hcg

Anmeld

3. januar 2010

MetteMTH

Hej.

Selvom den viser negativ, kan du godt være gravid. Når den viser negativ, kan du aldrig regne med den, kun når den viser positiv. Jeg tog også en test en dag, ugen efter tog jeg igen og der var den positiv

Men det lyder da til du er gravid, du har alle symptomerne.

Mvh. Mette

Anmeld

3. januar 2010

LRJ

skatte_pige skriver:

Hej allesammen.

Jeg er ny herinde, men har dog kigget her inde før. Jeg er  en pige 18 år og bor sammen med min kæreste på 2. år, men jeg er lidt usikker på min situation.

Min mens. er meget reglmæssig, og kommer altid mellem den 20. og 21. og varer så omkring 4-5 dage, men den kom overhoved ikke i december måned, så er gået omkring 12 dage over tid. :/
Havde en utrolig kvalme, en uges tid op til min mens skulle komme, og fik også mens. smerter da jeg skulle have den, men den kom aldrig Jeg har også haft utrolig ømme og vildt følsomme bryser de sidste par uger.

Men togen test tidligere i dag og den var negativ - så skal jeg gå ud fra at jeg ikke er gravid, eller skal jeg teste igen om et par dage for at være sikker ? Kan det virkelig være min psyke der spiller mig et pus, for er overhoved ikke stresset, og går ikke og tænker på, at jeg vil være gravid?

Knus 

Det kan sagtens være din psyke der gør ind og gør det, for hvis du virkelig brændende ønsker dig gravid, kan du bilder kroppen ind du er "Gravid" hvilket giver alle alm symtomer

Men det kan os sagtens være du er gravid

Men vent et par dage, og se om din mens ikk kommer der, og hvis den ikk gør, så test igen

Lone

Anmeld

3. januar 2010

NoName

Som de andre piger siger, test igen om et par dage, men jeg tror nu også at du er gravid.

Den dag min mens skulle komme havde jeg også mens smerter og rendte på toilettet hele tiden for nu er den kommet, nu er den kommet... Men den kom ikke dagen efter havde jeg 2 positive tests. Det kan være at du er en af dem der danner HCG langsomt.

Glæder mig til at høre igen om et par dage og den så er positiv, ellers synes jeg du skal ringe til lægen.

fra NoName 11. uge

Anmeld

3. januar 2010

Ansemusen

Nu ved jeg ikke hvordan du plejer at have det op til mens. Men jeg har altid haft smerter i et godt stykke tid op til, så måske det er det samtidig med at den er forsinket? Eller også er du gravid og har bare ikke dannet nok hcg hormon endnu til at en test kan måle det i urinen. Men test videre  til evt. mens kommer og kontakt lægen hvis hverken positiv test eller mens viser sig indenfor et par uger!

Anmeld

3. januar 2010

skatte_pige

Hej. Jamen op til min mens. plejer jeg bare at få en smule hovedpine - og trang til søde sager     Jeg har aldrig rigtig fået mens. smerter som mange afmine veninder får, så da jeg fik det omkring den 21. dec 09 troede jeg bare, at jeg skulle til at have det som mine veninder, men min mens kom bare aldrig.
Jeg har også læst,at der er nogen kvinder som danner HCG langsommere end andre ...

Men giver det en chance mere, og ellers tror jeg lige at jeg må give min lægeen opringning.

Knus

Anmeld

4. januar 2010

NoName

skatte_pige skriver:

Hej. Jamen op til min mens. plejer jeg bare at få en smule hovedpine - og trang til søde sager     Jeg har aldrig rigtig fået mens. smerter som mange afmine veninder får, så da jeg fik det omkring den 21. dec 09 troede jeg bare, at jeg skulle til at have det som mine veninder, men min mens kom bare aldrig.
Jeg har også læst,at der er nogen kvinder som danner HCG langsommere end andre ...

Men giver det en chance mere, og ellers tror jeg lige at jeg må give min lægeen opringning.

Knus

Hvad sagde lægen???

Er vildt spændt...

Anmeld

4. januar 2010

Jah, jeg sidder også og følger med og venter spændt!

Stine 22+5

Anmeld

4. januar 2010

skatte_pige

Hej. Jamen jeg fik taget en graviditetstest hos lægen som var negativ Men på grund af alle de symptomer jeg har, valgte de at tage en blodprøve, som jeg får svar på inden for 2 dage, så skal lige vente lidt på et svar endnu  ...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.