At give en gave videre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.557 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. januar 2010

Honningblomst

Hej piger,...

Ville lige høre Jer om man godt kan tillade sig at give en gave man har fået videre til en anden? Den der har givet vil ikke opdage at den er givet videre og det samme med modtageren....jeg ved bare den her gave vil glæde en anden meget mere end mig, jeg har bare ikke de penge til at give til hende jeg tænker på og derfor ville jeg give hende den gave jeg har fået.

Hvad synes I?

Knus eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2010

oo

giv den! jeg har selv modtaget Holmegaard julepynt af min mormor og morfar i julegave - det kan ikke byttes - og jeg går her og venter på der dukker noget op hvor jeg kan give den videre (i Sørens familie, for de går enormt meget op i hvad ting har kostet)

Anmeld

3. januar 2010

Diana...

Selvfølgelig kan man det. det har jeg selv gjort før. 

Kram.

Anmeld

3. januar 2010

Honningblomst

Tak I to...det gør jeg så, hun bliver så glad min dejlige veninde...så får hun en hel forkælelsestur..

Og dejligt jeg ikke er den eneste der lige smider lidt videre...

Knus

Anmeld

3. januar 2010

Anirak

Hvis du er helt overbevist om, at giveren aldrig vil opdage, at du har givet gaven videre, så gør det da endelig.

Personligt ville jeg blive rigtig ked af, hvis en gave fra mig blev givet videre, men jeg lægger også mange tanker bag en gave.

Jeg synes det er svært at svare på faktisk, men følg din intuition.

Anmeld

3. januar 2010

Heidi.

Det syntes jeg helt sikkert du skal gøre..

Knus

Anmeld

3. januar 2010

JustAnotherName

Jeg synes det er lidt frækt ....men med dét sagt, så kunne jeg nu nok godt selv finde på at gøre det alligevel.

Altså hvis ikke du kommer til at få samme glæde af det, som den anden vil kunne få - ja, hvorfor så ikke glæde hende med det?!
Den som gav gaven til dig, har nok andet og tænke på, end hvornår/hvor tit du bruger det som du fik.

Jeg synes moralsk set ikke man bør give sine gaver væk. Nogen har jo været ude og forsøge at finde noget, for at glæde én. Så er det lidt tarveligt bare at forære tingen videre til en anden.

Men så alligevel - om det bare ligger og samler støv hos dig, og du kun beholder det for at glæde dén som gav dig gaven. Så er det da alligevel bedre i stedet at glæde en anden med det. Og også tåbeligt at skulle ud og bruge penge på at købe noget magen til, når du allerede har det liggende.

Anmeld

3. januar 2010

mor_sabina

Var det ikke den der meget dyre gave?

Jeg tror, og især nu hvor du har fundet en anden, at jeg ville give gaven tilbage til afsenderen. Det er lidt fræk at beholde den, og så oven i købet give den videre, når du mener det så åbenlyst var en der ville noget mere.

Men det er udelukkende fordi der var en anden baggrund med den gave, for ellers ser jeg ikke noget problem i det.

Anmeld

3. januar 2010

Honningblomst

Tak for svar...gaven kan ikke byttes og jeg fortalte afsender at jeg ikke ville modtage sådan en dyr gave, men han insisterede, fordi jeg havde støttet ham så meget igennem det sidste år og han pointerede at der ikke lå nogle skumle tanker bag, han syntes bare jeg skulle have det.

Jeg ville selv købe sådan en omgang (noget wellness noget) hvis jeg havde lyst, men det har jeg egentlig ikke voldsomt, så var det gjort jo.

Det vil aldrig blive opdaget på nogen måde og min veninde som er førtidspensionist med dårlig ryg, få penge, enlig mor til tre osv osv osv...i en stor sørgelig historie...hende ville de glæde så meget og gøre en kæmpe forskel på...virkelig.

Jeg har aldrig givet en gave væk før...men den her oplevelse fortjener hun mere end jeg og det ville glæde mig mere end hvis jeg bare brugte den...og jeg ved afsender ville kunne følge mig.

Knus Eva og tak for svar,...

Anmeld

3. januar 2010

Becks

Eva skriver:

Tak for svar...gaven kan ikke byttes og jeg fortalte afsender at jeg ikke ville modtage sådan en dyr gave, men han insisterede, fordi jeg havde støttet ham så meget igennem det sidste år og han pointerede at der ikke lå nogle skumle tanker bag, han syntes bare jeg skulle have det.

Jeg ville selv købe sådan en omgang (noget wellness noget) hvis jeg havde lyst, men det har jeg egentlig ikke voldsomt, så var det gjort jo.

Det vil aldrig blive opdaget på nogen måde og min veninde som er førtidspensionist med dårlig ryg, få penge, enlig mor til tre osv osv osv...i en stor sørgelig historie...hende ville de glæde så meget og gøre en kæmpe forskel på...virkelig.

Jeg har aldrig givet en gave væk før...men den her oplevelse fortjener hun mere end jeg og det ville glæde mig mere end hvis jeg bare brugte den...og jeg ved afsender ville kunne følge mig.

Knus Eva og tak for svar,...

Selvfølgelig skal du da gøre det...

Er sikker på din veninde vil blive mere end glad for den

Knus Beck - Som selv er igang med en årelang gave til sin veninde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.