Puha, hverdagen truer... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Så er man knap nok begyndt på at være gravid... Også kicker det hele ind. Juleferien slutter idag. Suk. Det er jo ikke fordi jeg er ked af at skulle på arbejde, for det kan jeg faktisk godt lide, men det er mere det, at man igen skal alting på faste tider. At vækkeuret ringer kl. 7 i morgen tidligt, i stedet for at jeg har kunnet sove længe sammen med Tom og Idun...

I nat har jeg dårlig kunne sove, af frygt fordi jeg skulle tidligt op i morgen. Samtidig, så er graviditeten også begyndt at sætte sine spor, selvom jeg kun lige føler jeg er blevet gravid. Nu er jeg begyndt at det kører rundt i maven på mig. Jeg har uro når jeg ligger ned og jeg er BALDRET; så jeg er svimmel om morgenen... Selv når jeg sover til kl. 10-11 stykker...

Jeg ved godt at hormonerne forstærker hjernespind, men puha jeg glæder mig ikke til i morgen tidlig. Hvad skal jeg gøre, for at falde godt i søvn?

Samtidig så skal jeg også ringe til lægen i morgen tidlig. Jeg har bare ikke overhovedet lyst til at gå til lægen, fordi min søde søde læge jo er flyttet til jylland, så jeg skal vælge mig en af de andre i lægehuset. Der er ingen af dem, jeg har rigtig tillid til og dem der er damer, er kun 'uddannelseslæger', som er der i 4 mrd... SUK!!!...

Æv. Men altså - jeg har fået atvide, at jeg skal få mig en scanning, der bestemmer NF tidspunkt i uge 9 og få NF så tidligt som 11+2. Så er det også bare jeg tænker, hvad hvis den nye læge bare er sådan en jeg skal agumentere med, for at få de undersøgelser jeg skal have for at blive tryg igen? Jeg har ikke lyst til at blive scannet i uge 7, fordi jeg jo aborterede lige efter sidst... SUK...

Så kvalme, uro og tankespind allerede og man er kun 4+6...

Hvad med jer andre i morgen tidligt, når I skal på arbejde igen? Kan I overskue det?...

KRAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2010

NoName

Kort og kontant: nej!

Jeg stresser over at skulle arbejde i morgen... Jeg var sygemeldt uge 51 og 52 pga kvalme/opkast. Var på arbejde mellem jul og nytår, ikke den bedste oplevelse... Frygter lidt at komme igang igen... Ikke fordi jeg ikke vil/gider, jeg vil rigtig gerne passe mit arbejde, jeg magter det bare ikke. Bliver nødtil at snakke med min chef om ændrede arbejdstider, men aner ikke hvordan jeg skal gribe det an.

Så nej Zafir, du r bestemt ikke alene.

NoName 11. uge

Anmeld

3. januar 2010

Catja77

Hej Zafir.

Tillykke med graviditeten! Jeg krydser alt for, at det lykkes denne gang!!

Mht scanningerne så kan du ikke gøre andet end at insistere på at få dem så tidligt som muligt. Det er jo hverken sundt for dig eller barnet at gå og være nervøs, og det må lægerne jo også have forståelse for.

Jeg selv er også vildt nervøs denne gang, selvom jeg aldrig har tabt før. Jeg fik nasset mig til en tidlig scanning 7+4, hvor alt så fint ud, men jeg føler mig nu alligevel ikke helt sikker, før jeg har været til NF. Nu er jeg 10+2 og jeg håber, at scanningen kommer til at ligge inden for de næste to uger...

Pøj pøj med det hele

Knus fra Catja

Anmeld

3. januar 2010

Moderator

Catja77 skriver:

Hej Zafir.

Tillykke med graviditeten! Jeg krydser alt for, at det lykkes denne gang!!

Mht scanningerne så kan du ikke gøre andet end at insistere på at få dem så tidligt som muligt. Det er jo hverken sundt for dig eller barnet at gå og være nervøs, og det må lægerne jo også have forståelse for.

Jeg selv er også vildt nervøs denne gang, selvom jeg aldrig har tabt før. Jeg fik nasset mig til en tidlig scanning 7+4, hvor alt så fint ud, men jeg føler mig nu alligevel ikke helt sikker, før jeg har været til NF. Nu er jeg 10+2 og jeg håber, at scanningen kommer til at ligge inden for de næste to uger...

Pøj pøj med det hele

Knus fra Catja

tak for tillykke... Jeg er også glad fordi jeg er blevet gravid og HÅBER virkelig at alt er 10-4 denne gang og den bliver der og det hele...

Men det er nok bare det med lægeskift der generer mig. Jeg er bare utryg fordi jeg ikke gider at skulle argumenterer med dem. Jeg vil bare lige have at de skal tage hånd om mig, som de gjorde sidste gang.

Anmeld

3. januar 2010

Vidunderligeunger

jeg havde slet ik set du er blevet gravid igen tillykke!!! det er da rigtig dejligt... krydset alt der kan krydses for at det lykkedes denne gang

mht. emnet.. så har jeg en MD i morgen så det er en god start på mit arbejde som pt er en HF, men jeg mangler at lave Alle lektier til tirsdag... burde jo lukke pc'en og gå i gang, men hverken lyst eller selvdiciplinen er der.. suk...  så kan udemærket følge dig..

jeg har prøvet at tænke på (for mit vedkommende da jeg skal føde til maj)..

januar: min kæreste bliver 30, han søster bliver 26 og hendes kæreste bliver 22.

februar: min mor bliver 47, svigermor bliver 50

marts: 2 mdr til den lille forhåbentlig kommer = indkøb af det jeg mangler

april: læse, læse, læse til eksamen - den bette kommer jo snart

Maj: Baby kommer eksamen og barsel fra 1. juni til 5. august næste år !!

det hjælper for mig.. plus det her halvår er fyldt md ferier og helligdage...

Anmeld

3. januar 2010

Moderator

BlyViol skriver:

jeg havde slet ik set du er blevet gravid igen tillykke!!! det er da rigtig dejligt... krydset alt der kan krydses for at det lykkedes denne gang

mht. emnet.. så har jeg en MD i morgen så det er en god start på mit arbejde som pt er en HF, men jeg mangler at lave Alle lektier til tirsdag... burde jo lukke pc'en og gå i gang, men hverken lyst eller selvdiciplinen er der.. suk...  så kan udemærket følge dig..

jeg har prøvet at tænke på (for mit vedkommende da jeg skal føde til maj)..

januar: min kæreste bliver 30, han søster bliver 26 og hendes kæreste bliver 22.

februar: min mor bliver 47, svigermor bliver 50

marts: 2 mdr til den lille forhåbentlig kommer = indkøb af det jeg mangler

april: læse, læse, læse til eksamen - den bette kommer jo snart

Maj: Baby kommer eksamen og barsel fra 1. juni til 5. august næste år !!

det hjælper for mig.. plus det her halvår er fyldt md ferier og helligdage...

tak for tillykke. Troede de fleste havde opdaget det nu Men det har jo også kun været 2 dage at jeg har vidst at jeg var gravid.

Det lyder godtnok som et hektisk halvår. Håber alt går vel

Anmeld

3. januar 2010

MyBaby

Jeg er faktisk også en smule nervøs for at skulle starte på arbejde imorgen. Jeg er psykolog og arbejder indenfor det kommunale, så heldigvis har jeg rigtig gode barselsvilkår. Det betyder, at jeg kun har januar tilbage, så går jeg på barsel og det glæder jeg mig til.

Men min læge har rådet mig til at gå ned på 5 timer dagligt den sidste månede, fordi jeg har haft rigtig mange plukveer den sidste tid og jeg bliver hurtigt øm omkring livmoderen, så derfor skal jeg nu kun arbejde 5 timer dagligt.

Dette betyder jo så, at jeg skal skære ned på arbejdsbyrden og dermed skuffe nogle børn og deres forældre, fordi de bliver nødt til at vente lidt længere, før jeg kan komme ud til dem og måske bliver de nødt til at vente, til min vikar starter!

Alt dette stresser mig mere end jeg havde forventet - jeg har fx drømt om forskellige sager de sidste nætter og i nat sov jeg virkelig dårligt og var vågen meget af natten!

Men det bliver godt nok at komme igang imorgen og få struktur på det hele, så den sidste månede også bliver god.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.