barnevogne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.889 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. januar 2010

MetteMTH

Jeg var i dag med min bror i babysam og hente en babybox, så kiggede vi lige på barenevogne. Men er der egentlig nogle barnevogne man skal holde sig fra, med hensyn til mærke.. osv?

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Nu ved jeg godt at folk går ufatteligt meget op i barnevogne.

Men...

Vi fik en billig barnevogn af mine forældre der vist nok er købt i kvickly og den har virket upåklageligt. Om den kan holde til et barn mere, det ved jeg ikke...men tilgengæld kan man få 4 iforhold til 1 af "mærkevarerne".

Anmeld

3. januar 2010

Sisley

Vi har også været i babysam i dag og har bestilt en Odder Zip på XDream stel. Vi synes det er en virkelig kvalitetsvogn - men dermed ikke sagt, at man ikke kan blive glad for en anden vogn. Udover at selve konstruktionen er lækker, kan den klappes sammen og være i selv de mindste biler (vi kører Citroen C3), den er super nem at håndtere og hat nogle gode finesser fx lynlåsen i betrækket.

Inden vi valgte Odder har vi prøvet Teutonia, Emmaljunga og Trille og ingen af dem var lige så "lækre" og at håndtere og meget større og klumsede.

Mit råd er  - prøv dig frem!

Anmeld

3. januar 2010

TbCp

Jeg tror ikke at der er nogen man direkte skal holde sig fra.
I skal bar finde ud af hvad jeres behov er og så kigge efter det når i køber barnevogn.
Her var det f.eks. at jeg ville have lufthjul, være lang og være nem at tage kalechen af. og så skulle den kunne fåes i en ikke alt for sart farve.

Anmeld

3. januar 2010

Misjelle

Synes som de andre også at man skal vælge den man nu engang føler sig bedst tilpas med. Tror de fleste mærker har både plusser og minusser uanset prisen. Vi har en Emmaljunga Big Star Supreme. Vi er super glade for den.

Plusser:

• Den har termobund
  • kører upåklageligt
  • Det indvendige betræk i barnevognen kan tages af og vaskes
  • Har stort liggemål

Minusser:

• Den fylder enormt meget og kan kun være i store biler
  • Vi kan ikke have andet i bagagerummet end barnevognen når den er med.
  • Barnevognskassen begynder at hænge lidt ved styret og den ville derfor næppe have godt af et søskendesæde senere hen.

Det var lige hurtigt hvad jeg kunne komme i tanke om

Anmeld

3. januar 2010

Sara.

Jeg har et hold venner som købte en trille barnevogn... og efter 3 mdr var der rust... så de byttede den, kan ikke lige huske til hvilken...

Da vi fik vores datter i 2007 købte vi en brugt emmaljunga big star supreme af et vennepar (de havde købt den ny 2005). Vi har kun været tilfredse. Nu venter vi vores andet barn med ankomst marts/april 2010 og har valgt at genbruge barnevognen, da den virker som den skal......

Anmeld

3. januar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg kan kun tilslutte mig de andre, og sige: "Prøv dig frem"

Umiddelbart tror jeg heller ikke, at der decideret er nogle barnevogne man ligefrem skal 'holde sig fra'. Men kvalitetsmæssigt er der selvfølgelig nogle, som er bedre end andre. Men det er også en individuel smagssag, hvad man hver især godt kan lide, og samtidig sætter i fokus.

Herhjemme havde vi til den første en billigere barnevogn fra Babysam, som jeg ikke husker mærket på. Den var udemærket de første par måneder, men derefter begyndte den at blive enormt "løs" i understellet og knirke helt vildt. Det var et kæmpe minus! Derudover var der heller ikke rygstøtte i den, hvilket resulterede i, at da Mathilde kom i den alder hvor hun selv kunne sidde, var det dybt problematisk hver gang vi skulle ud med barnevognen. Hun væltede tilbage og slog sit hoved, hver gang vi skulle op over en kantsten, eller det gik lidt ned af!

Denne gang har vi derfor proriteret anderledes, og købt en Odder Victory på letvægtsstel. Dette er en SUPER lækker kvalitetsvogn, der bare har det hele efter min mening

Anmeld

3. januar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Prioriteret, selvfølgelig

Mangler vist en staveplade her søndag morgen....

Anmeld

3. januar 2010

anneR

Misjelle skriver:

Synes som de andre også at man skal vælge den man nu engang føler sig bedst tilpas med. Tror de fleste mærker har både plusser og minusser uanset prisen. Vi har en Emmaljunga Big Star Supreme. Vi er super glade for den.

Plusser:

• Den har termobund
  • kører upåklageligt
  • Det indvendige betræk i barnevognen kan tages af og vaskes
  • Har stort liggemål

Minusser:

• Den fylder enormt meget og kan kun være i store biler
  • Vi kan ikke have andet i bagagerummet end barnevognen når den er med.
  • Barnevognskassen begynder at hænge lidt ved styret og den ville derfor næppe have godt af et søskendesæde senere hen.

Det var lige hurtigt hvad jeg kunne komme i tanke om

hey

læste lige din barnevogn er begyndt at hænge, det kan spændes op, min gjorde det også, og jeg gik ned der hvor jeg havde købt, den og spurgte om de kunne hjælpe, og den kunne spændes op så den stod som ny.

så prøv og gå ned og få dem til a vise dig hvordan

Kuns Anne

Anmeld

3. januar 2010

Misjelle

anneR skriver:

hey

læste lige din barnevogn er begyndt at hænge, det kan spændes op, min gjorde det også, og jeg gik ned der hvor jeg havde købt, den og spurgte om de kunne hjælpe, og den kunne spændes op så den stod som ny.

så prøv og gå ned og få dem til a vise dig hvordan

Kuns Anne

nå hvor smart ... det skal jeg da lige have undersøgt, ser jo bare lidt bedre ud når den ikke hænger .

Tusind tak for tippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.