ALLE har en mening og siger den gerne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

707 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. januar 2010

brumbasse

Ved godt hormonerne raser, men af og til føler jeg godt nok at man ikke kan være i stue med nogen uden at de siger noget i stil med at "du er godt nok stor" eller "er du sikker på der ikke er to" (indtil nu hvor jeg er i uge 22, har taget knap 4 kg på så jo ikke fordi jeg vokser som gærbrød synes jeg)

Er man bare offentlig ejendom og til frit skue og dertil hørende kommentarer når man er gravid?

Vender selvfølgelig tit det døve øre til men af og til kommer der godt nok lige en spids bemærkning tilbage. Den anden dag sagde en kollega noget i stil med at jeg da "godt nok måtte have ædt i julen sådan som jeg var vokset". Kiggede bare intetsigende på hende og sagde med sarkastisk undertone "tak, det er jeg glad for at du siger". Hun så helt forkert ud i hovedet og begyndte straks at prøve at bortforklare men altså..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

MorTilSnartFire <3

brumbasse skriver:

Ved godt hormonerne raser, men af og til føler jeg godt nok at man ikke kan være i stue med nogen uden at de siger noget i stil med at "du er godt nok stor" eller "er du sikker på der ikke er to" (indtil nu hvor jeg er i uge 22, har taget knap 4 kg på så jo ikke fordi jeg vokser som gærbrød synes jeg)

Er man bare offentlig ejendom og til frit skue og dertil hørende kommentarer når man er gravid?

Vender selvfølgelig tit det døve øre til men af og til kommer der godt nok lige en spids bemærkning tilbage. Den anden dag sagde en kollega noget i stil med at jeg da "godt nok måtte have ædt i julen sådan som jeg var vokset". Kiggede bare intetsigende på hende og sagde med sarkastisk undertone "tak, det er jeg glad for at du siger". Hun så helt forkert ud i hovedet og begyndte straks at prøve at bortforklare men altså..!

Nøøøøj hvor jeg bare kender det SÅ godt!!! Hørte det mange gange i starten : Er du sikker på der ikke er 2 derinde? Efterfulgt med et smørret grin!!! Og ja, jeg får stadigvæk at vide om jeg ikke skal stoppe med at spise, selvom jeg ikke spiser mere end før jeg blev gravid... Ved du hvad, jeg er gravid, det er faktisk mening man ser sådan her ud! Hvor skulle bebs ellers gemme sig henne, om jeg må spørge?!

Jeg har også svært ved ikke at stikke en bemærkning tilbage, men må indrømme, det kommer an på hvem der siger det og med hvilken undertone kommentaren kommer med...

Anmeld

2. januar 2010

Mig med maven

Ha ha ha... ELSKER bare denne tråd, for NØØØJ hvor er det bare ved at være rigtig rigtig trættende!

"Er det lige op over?" - Nej gamle dame, i rød frakke, der hver morgen tager bussen sammen med mig, det er der ikke, det var det ikke igår og det er det ikke i morgen!

Hun ville jo slå mig med stokken, hvis jeg spurgete om det ikke snart var ved at være op over, altså om hun ikke snart havde planer om at lægge sig til st dø...

Jeg har ikke taget meget på (35+3 7kg) Meeeeeen har da stadig lyst til at fortælle folk, at de skal blande sig helt uden om, når de fx kan finde på at sige at man godt nok er blevet stor.

Og hvad sker der for at at alle "MÅ" pille en på maven, er blevet fan af hands off t-shirten!

Jeg talte med min jordemoder om det, og han sagde at jeg skulle kigge folk i øjnene, rode dem på maven og sige "LUK RØVEN!"

Anmeld

2. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Mig med maven skriver:

Ha ha ha... ELSKER bare denne tråd, for NØØØJ hvor er det bare ved at være rigtig rigtig trættende!

"Er det lige op over?" - Nej gamle dame, i rød frakke, der hver morgen tager bussen sammen med mig, det er der ikke, det var det ikke igår og det er det ikke i morgen!

Hun ville jo slå mig med stokken, hvis jeg spurgete om det ikke snart var ved at være op over, altså om hun ikke snart havde planer om at lægge sig til st dø...

Jeg har ikke taget meget på (35+3 7kg) Meeeeeen har da stadig lyst til at fortælle folk, at de skal blande sig helt uden om, når de fx kan finde på at sige at man godt nok er blevet stor.

Og hvad sker der for at at alle "MÅ" pille en på maven, er blevet fan af hands off t-shirten!

Jeg talte med min jordemoder om det, og han sagde at jeg skulle kigge folk i øjnene, rode dem på maven og sige "LUK RØVEN!"

Haha Din jordmoder har helt ret!!!! 

Der var også en sælger af nogle vinterhatte og hansker som spurgte om jeg ikke havde lyst til at købe små børnevanter til den lille ny nu kom, så sagde jeg nej tak og at den lille ny ikke ville komme før marts, så gloede hun på mig og sagde: Hold da op, du lyder rigtig tiden som gravid, hva???? Og tilføjede hun altså IKKE havde noget snoller... HMMM!!!!!!?

Lede møg K*lling, hvordan kan man få sig selv til at sige sådan noget ?

Anmeld

3. januar 2010

lulle1985

JA TAK den kender jeg også rigtig godt til... jeg har på det sidste fået de samme kommentarer" Det må være lige op over...." nej dame det er det så ikke, det er først sidst i april  og så inden man kommer derfra får man så lige den sidste kommentarer med på vejen.... "jamen er du så sikker på der ikke er to?" nej dame det er der så heller ikke.... hallo hvad sker der lige for folk, det er jo ikke fordi jeg har taget 30 kg. eller sådan noget på, men kun små 3 kg.... tænker altid når jeg kommer hjem.... "REND MIG"....

Anmeld

3. januar 2010

Svenne

Jeg kan godt følge jer allesammen - folk man ikke kender burde slet ikke kommentere ens mave!
Jeg er selv i uge 23, og det er faktisk også irriterende hele tiden at få at vide, at "du har da slet ingen mave", "man kan slet ikke se, du er gravid", "må vi så se maven", "er den vokset siden i går" - NEJ FOR HELVEDE.. Men jeg skal nok nå det. Og min mave er altså tyk - jeg er bare ikke til tætsiddende tøj, og har heller ikke taget på endnu.. Og det gør mig bestemt ingenting - men alligevel er det også irriterende med sådan nogle kommentarer - og det er jo folk, man kender, som ved, man er gravid...

Anmeld

3. januar 2010

Ansemusen

Hmm... jeg tager det nu ikke så tungt! Er super stolt af min gravide mave, selvom jeg på nuværende tidspunkt nok er større end gennemsnittet af gravide i 22. uge. Rigtig mange spørger om jeg er sikker på der ikke er to osv. Men det har jeg fundet ud af, at de allerfleste gravide bliver spurgt om uanset størrelse. Jeg synes det er helt fint, så længe folk ikke kommenterer andet end maven (eller måske lige brysterne, som jo også vokser meget og kan tage pusten fra nogle i omgangskredsen), så som at ens røv er blevet stor eller at man har taget meget på og lignende. Og det har jeg heldigvis ikke været ude for. Endnu i hvert fald. Jeg har tager 6 kilo på nu, og det har jeg det egentlig fint med. Synes generelt folk er smadder søde til også at komme med komplimenter om hvor flot maven er og hvor godt det klæder mig osv. Men gjorde folk ikke det, og kun sagde ting, som at jeg var blevet stor osv. ville jeg nok også have en skidt med det.

Men ja, luk ørene, mange mener at man kan tillade sig at sige alt til gravide og at alle må røre. Det må de gerne på mig, men det er jo bestemt ikke alle som bryder sig om at deres mave pludselig er hver mands eje!

Anmeld

4. januar 2010

Mira0911

Fik ufattelig mange kommentarer da jeg var gravid... "Er der ikke 2 derinde, med den mave du render rundt med"

"Hej Fede" Osv osv...

Vente det døve øre til... Og så fik man kommentaren " Du er godt nok muggen idag"

Anmeld

4. januar 2010

Mca<3

Sjovt , der har været tråde omkring dette emne før   Det har altså aldrig generet mig ,,,   Mange har da sgt jeg har været stor mm men det er ligesom det er lovligt når man er gravid ,,, Det er meningen man skal være stor og der er jo intet ondt i det folk siger .

Anmeld

4. januar 2010

Diana...

Mammi ,,, skriver:

Sjovt , der har været tråde omkring dette emne før   Det har altså aldrig generet mig ,,,   Mange har da sgt jeg har været stor mm men det er ligesom det er lovligt når man er gravid ,,, Det er meningen man skal være stor og der er jo intet ondt i det folk siger .

Helt enig. Man kan da kun grine af det og give lidt tilbage igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.