Frygelige mandag:´(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

375 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. januar 2010

Klumpe-dumpe

Hej skønne mødre,

Ja her skal Malucca jo starte i dp. på mandag... Jeg har det ikke ret godt med det, må jeg ærligt indrømme. Kan slet ikke komme mig over, at min lille pige, nu skal ud i den store verden alene.

Så helt ærlig, indkøringen har jeg ligesom smidt langt VÆK fra mine tanker. Men nu må jeg hellere grave dem frem igen.

Så jeg vil gerne høre jer om et par ting.

*Hvordan gorde I det den første dag jeres små trolde  startede i dp.... Blev I der i et par timer og tog bebes med hjem, eller "efterlod" i bebes og hentede dem igen???

Hvis I "efterlod" dem hvornår hentede I dem så igen?

*sover jeres barn udenfor ved dpérn? Altså M´dpér sige hun skal, men jeg synes sgu der pt, er alt for koldt. (og så har jeg ikke helt forstået det der med udesovning, vi voksne lægger os jo heller ikke ud og sover)

Hvordan gjorde I den første uge mht. aflevering og afhentning? (altså var det hele dage, eller hentede I inde eftermiddagslur)

Så tror jeg ikke der var mere lige nu.

Knus en meget bekymret MOAR.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

Bondepigen

malucca09 skriver:

Hej skønne mødre,

Ja her skal Malucca jo starte i dp. på mandag... Jeg har det ikke ret godt med det, må jeg ærligt indrømme. Kan slet ikke komme mig over, at min lille pige, nu skal ud i den store verden alene.

Så helt ærlig, indkøringen har jeg ligesom smidt langt VÆK fra mine tanker. Men nu må jeg hellere grave dem frem igen.

Det skal nok gå . Vi andre er kommet igennem det, så det skal du osse nok. Malucca kommer osse til at synes det er spændende. Måske ikke lige med det samme, men snart!

*Hvordan gorde I det den første dag jeres små trolde  startede i dp.... Blev I der i et par timer og tog bebes med hjem, eller "efterlod" i bebes og hentede dem igen???

Jeg blev der sammen med Emma. Kan ikke huske om det var en time eller to...

*sover jeres barn udenfor ved dpérn? Altså M´dpér sige hun skal, men jeg synes sgu der pt, er alt for koldt. (og så har jeg ikke helt forstået det der med udesovning, vi voksne lægger os jo heller ikke ud og sover)

Er Malucca vant til at sove ude? For ellers kan jeg da ikke se hvorfor hun skal... Emma sov ude den første måned, (troede jeg nemlig var normen, selv om hun sov inde herhjemme i den alder). Men en dag havde hun sovet indenfor, og så sagde jeg at det kunne hun da bare gøre fremover..

Hvordan gjorde I den første uge mht. aflevering og afhentning? (altså var det hele dage, eller hentede I inde eftermiddagslur)

Mandag: Jeg var med.

Tirsdag: Hentede efter en time eller to

Onsdag: Hentede efter en time eller to

Torsdag: Hentede inden eftermiddagslur

Fredag: prøvede hun at blive hele dagen

Det skal nok gå altsammen

Anmeld

2. januar 2010

Ni-ko-li-ne

malucca09 skriver:

Hej skønne mødre,

åh smukke, jeg kan GODT huske den følelse!! men tro mig, det skal nok gå!

jeg havde været på besgø derhenne før og den første dag blev jeg og Martin kom også, vi var der ca 3 timer.... resten af ugen var Nikoline der et par timer....

i Nikoline´s DP sover de ude, ja, det er koldt, men de skal jo stå i læ og Nikoline har "godt" med tøj på, lige for tiden er det flyverdragt, uldtæppe og dynen... og så et regnslag udover (som ikke er alt alt for tæt)... jeg synes det er rart at sove med åbent vindue og elsker den friske luft.... Nikoline sover bedre ude, der er en anden ro og så den der dejlige friske luft.... men prøv det af og se så hvordan det fungerer....jeg ved godt vi "voksne" ikke lægger os til at sove ude, men hvis jeg kunne så ville jeg ski gerne det:0)

så er der en anden ting, som vi og Nikoline har haft gavn af.... når man siger farvel, så "hold masken" og smil.... mys og kærligt farvel, ikke 10 minutter men 2 minutter:0) Så Malutten forstår at det her nye noget er OK, og min mor er tryg....

glæder mig til at høre hvordan det går:0)

knus fra den SNOT forkølede!

Anmeld

2. januar 2010

Bondepigen

Ja, det giver jeg Karina helt ret i. Ikke nogen lang farvel scene, det er mere synd for den bette, for de holder som regel op med at græde lige efter man er gået.

Jeg har selv været medhjælper i en børnehave engang, hvor en mor ikke gik, når hendes søn græd. Hun blev i en halv time, hvor drengen græd konstant. Ligeså snart moderen var gået, løb han rundt og legede med de andre, og grinede.

Anmeld

2. januar 2010

Vinker

malucca09 skriver:

Hej skønne mødre,

Kære "en meget bekymret MOAR"

Ja mandagen er lige om hjørnet - Hvor er det vildt at din datter er SÅ stor!!!! Men du skal ikke være så bekymret. Tænk på at det er godt for hende at komme ud blandt andre. At få nogen at lege med hver dag, at blive underholdt og at lære en heeeelt masse nyt. Det blir uden tvivl rigtig godt (selvom det blir hårdt i starten...)

Den første dag Niklas Emil skulle i vuggestue var Morten deroppe med ham en time hvor de sammen sad nede på gulvet og legede sammen med de andre børn og en pædagog. Dagen efter gjorde de det samme og den 3. dag var Niklas Emil alene deroppe 1-2 timer. Det samme 4. dag og 5. dag da han skulle hentes der sov han sørme da vi kom efter 3 timer!!!!

Niklas Emil sover altid ude i vuggestuen og det synes jeg er en god ting. De små har rigtig godt af alt den friske luft fremfor at sove inde. Vi voksne burde også sove udenfor - Jeg ville selv nyyyyde at få lov at putte dejligt varmt nede i barnevognen. Specielt nu hvor det er så koldt og super friskt udenfor. Det er sundt for hele kroppen at få den friske luft. Jeg blir selv helt bims hvis ikke jeg har været udenfor en dag eller to. Så trænger jeg bare rigtig meget til at komme ud og trække vejret dybt ned i lungerne. Du gør absolut noget godt for din datter hvis du giver grønt lys for at hun må sove ude - også i denne kulde!

Held og lykke med indkøringen

Anmeld

2. januar 2010

NaFe

uha.....kan godt forstå dig....

Feluca startede jo d 16 nov i vuggestue... De første par dage var jeg der ca 2 timer sammen med hende, de næste dage spiste vi så med og gik hjem da de skulle sove... 2 uge var hun der så alene nogle timer....Og hun skreg da jeg gik, men de sagde af det hurtigt gik over. Nu er der ingen ting når jeg går...og ja det er bare et hurtigt farvel, ikke nogen laaang scene...hehe...

Men jeg er så glad for det sted feluca er, og feluca er vildt glad for det, syntes det skønt a se hende lege med andre børn og opleve andre ting end hjemme i sin mors lille hule...smiler... Er sikker på du nok skal blive glad for det....

Anmeld

2. januar 2010

anna-jonas

Åhhhhh..........Trine-mus. Det er bare så hårdt, når ens allerkæreste skal ud og passes. Det er iorden at græde lidt den første uge......... Det tror jeg de fleste har prøvet.

Med Anna, havde jeg en lang indkøring, da hun var meget morsyg. Jeg var i vuggestuen med hende i et par timer, hver formiddag den første uge. Den anden uge, var hun der selv indtil middag kl. 11, og sov middagssøvn derhjemme.........undtagen fredag, hvor hun sov derovre. Den 3 uge, begyndte vi at trappe timerne op....så hun tor. og fre. havde 6-7 timer derovre.

Håber at det går super godt, søde...............men hvad andet kan det, med frk. glæde.

Knus Mette

Anmeld

2. januar 2010

Barbamama

åh ja jeg frygter det også.... Carla skal starte her d. 25.jan.... Men jeg tror bare vi skal bide tænderne lidt sammen og så hyle når vores dejlige unger ikke kan se os mere. Men ja man føler lidt man efterlader dem og at det er synd. Men som min kæreste sagde: "Hun skal nok blive rigtig glad for sin dagplejemor og være glad for at komme der. Dine børn (i fritteren) er jo også rigtig glade for dig og vil rigtig gerne være hos dig..." Nååårh ja....  Jeg tror det er værst for os mødre....

Anmeld

2. januar 2010

TbCp

malucca09 skriver:

Hej skønne mødre,

Åhhh jeg kan tydeligt huske hvor hårdt det var

Livas 2 første uger gik nogenlunde sådan her

1. dag jeg var der sammen med hende 1 times tid
2. dag jeg var der 5 min og gik så, hentede efter 1/2 time
3. dag som dag 2
4. dag afleverede og kom efter 1 time
5. dag afleverede og hun sov middagslur der - hentede lige efter luren, hendes dagplejer ringede da Liva vågnede

2. uge 
1. dag som dag 5 ugen før
2. dag det samme 
3. - 5. dag afleverede og hentede ved 14 tiden.

Jeg kunne slet ikke få tiden til at gå til jeg skulle hente hende igen.
Men efter et par uger begyndte jeg at nyde lidt tid alene.

Liva har altid sovet rigtig godt udenfor så indtil for 2 mdr. siden har hun altid sovet lur ude. Sover hun middagslur herhjemme i weekenden sover hun også ude.

Anmeld

2. januar 2010

grinbidderen

ja det er hårdt at skulle aflever sit elskede barn til nogen man ikke rigtig kender men efter noget tid er både du og malucca rigtig glad for at hun er afsted. da valdemar startede i dagpleje 1 august.

1 dag. var vi der 1 time og han tog med mig hjem.

2 dag, var jeg der 30 min og han blev og blev så hentet 1 time sener

3-5 dag det samme som 2 dagen.

ugen efter der var han der i 2 timer og blev hentet

og på 3 dagen i denne uge blev han hentet inden de skulle sove sådan var det i 2 uger ca da jeg ik lavede noget men til sidst v ille jeg gerne have han blev og skulle sove der også begyndte jeg så at hente ham ved 14 tiden og det plejer han at blive hentet osse nu undtagen efter jeg er startet på skole der er han der fra 8-15 hverdag men har været i gæstepleje i 2 måndner skal starte på i den normale dp mandag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.