Som jeg forstod det opholdt han sig i beskyttelsesrummet da somalieren brød ind og derfor syntes jeg det var det helt rigtige at smække døren i og trykke på overfaldsalarmen, så politiet kunne komme inden for få minutter.
Havde han forsøgt at få barnebarnet med, som ikke var målet for øksemorderen, havde barnet i bedste fald set sin bedstefar blive myrdet og i værste fald selv blevet ramt hvis offeret havde haft hende i sine arme.
Uanset om man mener han gjorde det rigtige eller ej, gjorde hans handling/valg i hvert fald at begge er i live i dag. 
Det er så let at sige hvad man mener han burde gøre, men jeg tror det er en meget stresset situation at blive forsøgt myrdet, så hvordan man lige får handlet i øjeblikket er ikke til at sige.
Umiddelbart ville jeg også have forsøgt at redde mit barnebarn, men jeg er trods alt ikke blevet forsøgt myrdet med økse, så derfor kan jeg jo reelt ikke vide hvad jeg ville gøre. Klart pigen var den vigtigste, men kunne jeg redde os begge er det jo en bedre løsning. 
Anmeld