Alt den fremmed snak.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. januar 2010

lion

Inden jeg starter vil jeg bare sige, at jeg er ikke ude på at fornærme nogen eller lyde rasitisk for det er jeg ikk.

Jeg læste for et stykke tid siden i en avis, hvor en mand skrev (sagde) at siden 11 sep 2001 er der kommet mere fremmed snak ind i hverdagen. Jeg må give ham ret, jeg synes man læser og hører mere og mere om "sorte" mennesker og terror.

Selvfølgelig skal man læse i avisen hvis en eller anden klovn som bryder loven eller laver ballade, om de så er sorte, hvide, gule eller blå.

Jeg ved bare at d. 30 dec hjælp en "sort" mand os, da vi vaskede tøj for min mor og Cassandra var lidt over det hele, der tilbød han at hjælpe. Jeg har boet i Tingbjerg i nu 2 år og der bor jo mange nationaliter der og jeg har ikk haft nogen problemer med nogen af dem.

Jeg oplevede noget på arbejde som jeg lidt synes er rasitisk og jeg ville aldrig tro det kom fra dem. De er 2 danske kvinder er som begge har udlandske kærester.  Da de hørte mig sige at jeg ville ha så mange børn jeg kunne få, da jeg ikk vil sige 2 da jeg ikk ved hvor mange jeg vil ha. Den ene kvindes svar var, så er det derfor jeg var flyttet til Tingbjerg. Der bor jo somailer.

Jeg blev ret sur og fornærmet over hun sagde det, for jeg synes det var rasitisk at sigeog fornærmende over for mig og solmailere.

Håber I alle havde en god aften igår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2010

mama09

lion skriver:

Inden jeg starter vil jeg bare sige, at jeg er ikke ude på at fornærme nogen eller lyde rasitisk for det er jeg ikk.

Jeg læste for et stykke tid siden i en avis, hvor en mand skrev (sagde) at siden 11 sep 2001 er der kommet mere fremmed snak ind i hverdagen. Jeg må give ham ret, jeg synes man læser og hører mere og mere om "sorte" mennesker og terror.

Selvfølgelig skal man læse i avisen hvis en eller anden klovn som bryder loven eller laver ballade, om de så er sorte, hvide, gule eller blå.

Jeg ved bare at d. 30 dec hjælp en "sort" mand os, da vi vaskede tøj for min mor og Cassandra var lidt over det hele, der tilbød han at hjælpe. Jeg har boet i Tingbjerg i nu 2 år og der bor jo mange nationaliter der og jeg har ikk haft nogen problemer med nogen af dem.

Jeg oplevede noget på arbejde som jeg lidt synes er rasitisk og jeg ville aldrig tro det kom fra dem. De er 2 danske kvinder er som begge har udlandske kærester.  Da de hørte mig sige at jeg ville ha så mange børn jeg kunne få, da jeg ikk vil sige 2 da jeg ikk ved hvor mange jeg vil ha. Den ene kvindes svar var, så er det derfor jeg var flyttet til Tingbjerg. Der bor jo somailer.

Jeg blev ret sur og fornærmet over hun sagde det, for jeg synes det var rasitisk at sigeog fornærmende over for mig og solmailere.

Håber I alle havde en god aften igår.

Det var da træls folk skal være så dømmende - øv! Især når de selv er sammen med "fremmede".

Men pyt ikke ta det til dig, vær KOLD og ikke bliv påvirket af det - nogen folk skal man bare lukke af for... gør jeg tit - ind af det ene øre, ud af det andet

Ja somalier får mange børn, men ikke alle.

Min svigermor(somalier) har kun fået 2 (min mand og hans søster), men det er også sjældent hehe, de plejer gerne og få 6 - 10 pr familie. Og hvis det står til min svigermor skulle Abdi og jeg også gerne få min. 10   hun drømmer......

Og med hensyn til medierne - ja så er det som regel de "fremmede",  der kommer kæmpe overskrift i avisen om, når de laver noget dumt.. Alt for meget fokus når de laver noget forkert, men ikke hvis dansker gør (min mening!) Men sådan er det bare, desværre............

Fedt i har det godt hvor i bor, lyder til alle hjælper alle

jo tak,havde en god aften, håber også i havde

Anmeld

1. januar 2010

oo

jeg er så enig Helene! jeg syntes det er rigtig ærgeligt at medierne kører på indvandrer osv på den måde de gør - det fremmer sgu ikke integrationen!

nu kommer vi jo fra Nørrebro og er flyttet til Faaborg og det er temmelig meget kulturchok at lave den flytning! hernede går køen i netto i stå hvis der er indvandrer i butikken (helt seriøst, der var et tyrkisk par i sommers og ALLE stod bare og måbede og kunne ikke samtale eller noget før de var ude af netto igen!!).

henover julen har vi været i København og opholdt os alle dagene på Nørrebro og i Nordvest hvor alle vores venner bor og det var SÅ RART at genopleve hvordan det er når det går rigtig godt med indvandrer og danskere og kultursammensmeltninger. hold kæft hvor jeg elsker Nørrebro

nogle gange må man bare hoppe op og falde ned på det folk siger af racistiske ting, jeg har selv en überracistisk mor og stedfar og for det meste giver vi dem bare "blikket" når de siger noget. De ved jo godt hvad vores holdning til det er. selvfølgelig er der gnidninger, det er to (eller mange) meget forskellige kulturer der klasker sammen, men når sammensmeltningen fungerer, så er det så overfedt at være en del af! og så er det ærgeligt at "nogle få" kan få lov at ødelægge det for alle andre - jeg ville da være enormt ked af hvis rockerne var dem der repræsenterede "danskheden" udadtil, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at langt langt de fleste indvandrer osv er kede af at nogle utilpassede unge og nogle forstyrrede mænd repræsenterer dem!

nåh...jeg ville jo bare sige jeg er enig, nu kom jeg til at ævle (you know me!)

Anmeld

2. januar 2010

Bondepigen

Altså jeg synes jo osse der er for meget fokus på at det er en udlænding der laver ballade i forhold til, hvis det var en dansker.

Men jeg mener osse en udlænding, der begår grov vold eller mord bare skal ud af landet. Jeg ville ønske man kunne gøre det samme med danskere, men det kan vi desværre ikke. Dem har DK jo det fulde ansvar for. Jeg vil bare gerne have et voldsfrit Danmark, og så er det ligemeget om det er udlændinge eller danskere det handler om.

Men jeg tror osse vi skal passe på med ikke, at gøre alle bemærkninger om udlændinge til racistiske udtalelser. Men skulle jo gerne kunne komme med en joke om udlændinge ligeså vel som om danskere.

Og jeg er osse ret træt af al den racisme snak, hvis jeg skal være helt ærlig, for det er altså ikke kun danskere der er racistiske, det går faktisk osse den anden vej. Og så skal vi jo huske, at det ikke er alle danskere der er racistiske eller alle udlændinge der er nogle bøller.

Den bemærkning du fik, behøver den nødvendigvis at være negativ? Det kunne jo bare være, det var ment i sjov....?? Som du skriver det, ville jeg ikke have taget det til mig som værende racistisk....

Og jeg er absolut ikke racist, hvis nogen skulle tro det. Har flere udenlandske venner/bekendte.

Anmeld

2. januar 2010

mama09

bondepigen skriver:

Altså jeg synes jo osse der er for meget fokus på at det er en udlænding der laver ballade i forhold til, hvis det var en dansker.

Men jeg mener osse en udlænding, der begår grov vold eller mord bare skal ud af landet. Jeg ville ønske man kunne gøre det samme med danskere, men det kan vi desværre ikke. Dem har DK jo det fulde ansvar for. Jeg vil bare gerne have et voldsfrit Danmark, og så er det ligemeget om det er udlændinge eller danskere det handler om.

Men jeg tror osse vi skal passe på med ikke, at gøre alle bemærkninger om udlændinge til racistiske udtalelser. Men skulle jo gerne kunne komme med en joke om udlændinge ligeså vel som om danskere.

Og jeg er osse ret træt af al den racisme snak, hvis jeg skal være helt ærlig, for det er altså ikke kun danskere der er racistiske, det går faktisk osse den anden vej. Og så skal vi jo huske, at det ikke er alle danskere der er racistiske eller alle udlændinge der er nogle bøller.

Den bemærkning du fik, behøver den nødvendigvis at være negativ? Det kunne jo bare være, det var ment i sjov....?? Som du skriver det, ville jeg ikke have taget det til mig som værende racistisk....

Og jeg er absolut ikke racist, hvis nogen skulle tro det. Har flere udenlandske venner/bekendte.

lyder meget fornuftigt det du skriver

Anmeld

2. januar 2010

Vingummien

Trinehw skriver:

Det var da træls folk skal være så dømmende - øv! Især når de selv er sammen med "fremmede".

Men pyt ikke ta det til dig, vær KOLD og ikke bliv påvirket af det - nogen folk skal man bare lukke af for... gør jeg tit - ind af det ene øre, ud af det andet

Ja somalier får mange børn, men ikke alle.

Min svigermor(somalier) har kun fået 2 (min mand og hans søster), men det er også sjældent hehe, de plejer gerne og få 6 - 10 pr familie. Og hvis det står til min svigermor skulle Abdi og jeg også gerne få min. 10   hun drømmer......

Og med hensyn til medierne - ja så er det som regel de "fremmede",  der kommer kæmpe overskrift i avisen om, når de laver noget dumt.. Alt for meget fokus når de laver noget forkert, men ikke hvis dansker gør (min mening!) Men sådan er det bare, desværre............

Fedt i har det godt hvor i bor, lyder til alle hjælper alle

jo tak,havde en god aften, håber også i havde

10 av siger jeg altså bare hehe. Men er også tit fordi at konen jo mange gange går derhjemme og  passer det hele, tit bliver de jo gravide nærmest dagen efter de har født et barn.

Syntes faktisk tit at dem der er sammen med "fremmede" selv komme rmed sådan nogle kommentare, lidt ironisk.

Men har sgu ikke noget at sige hvor man bor, hvis vi skulle få børn efter hvor vi bor så er vi godt nok bagefter, vi bor jo næsten kun sammen med udlændinge, og alle her har ja mindst 4 børn eller ingen. Tror de eneste jeg kender til som kun har et barn ligesom os er vores overboer.

Anmeld

2. januar 2010

Bondepigen

Trinehw skriver:

lyder meget fornuftigt det du skriver

Det er jeg glad for du synes.

Anmeld

4. januar 2010

lion

Jeg ved godt deres bemærkning om hvor jeg boede og somaliere kun var en joke. Men jeg synes bare ikk den var sjov.

Men er det ikk op til en selv hvor mange børn man vil ha om man er solmailer eller dansker.

Det er rigtig det ikk kun er dansker der er rasitiske, men jeg synes bare i dag, at man dårlig nok kan sige bøh, uden at man er rasist. Det synes jeg er kedeligt.

Bare se, jeg omtale selv mørke mennesker som "sorte" og det er ikk ondt ment på nogen måde, i forhold til mig er de sorte. Jeg er så HVID at man ikk kan se hvor mine hvide sokker slutter og min ben starter. Jeg ville ønske at jeg var sort. Det er så flot.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.