Arbejde, hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. januar 2010

NoName

Hej piger og rigtig godt nytår.

Ja, jeg er idag 10+3 (11. uge) og må erkende at jeg ikke kan arbejde på fuldtid pga træthed og kvalme, men er ikke helt sikker på hvordan det foregår med at arbejde på nedsat tid.

Er der nogen af jer der er gået ned i tid og i så fald hvilke aftaler har i lavet med jeres chefer?

Hvad med lønnen, er i gået ned i timer og dermed også ned i løn???

Jeg bliver nødtil at lave en aftale med min chef, men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an, da jeg jo ikke kan sætte en dato på hvornår jeg får det bedre og muligvis kan arbejde fuld tid igen. Min chef (mand) ved godt jeg er gravid, men jeg har en fornemmelse af at han tror jeg pjækker, men det er absolut ikke tilfældet, jeg vil så gerne passe mit arbejde, men magter det simpelthen ikke.

Skal lige sige at jeg var sygemeldt i uge 51 og 52, og han forventer at jeg kommer igen på fuld tid fra på mandag 4/1-10.

Majken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2010

LilleMor10

noname skriver:

Ja, jeg er idag 10+3 (11. uge) og må erkende at jeg ikke kan arbejde på fuldtid pga træthed og kvalme, men er ikke helt sikker på hvordan det foregår med at arbejde på nedsat tid.

Er der nogen af jer der er gået ned i tid og i så fald hvilke aftaler har i lavet med jeres chefer?

Jeg bliver nødtil at lave en aftale med min chef, men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an, da jeg jo ikke kan sætte en dato på hvornår jeg får det bedre og muligvis kan arbejde fuld tid igen. Min chef (mand) ved godt jeg er gravid, men jeg har en fornemmelse af at han tror jeg pjækker, men det er absolut ikke tilfældet, jeg vil så gerne passe mit arbejde, men magter det simpelthen ikke.

Skal lige sige at jeg var sygemeldt i uge 51 og 52, og han forventer at jeg kommer igen på fuld tid fra på mandag 4/1-10.

Majken

du skal ihvertfald sørge for at få aftalen på skrift, jeg arbejdede 45 timer om ugen før, men led ad døgn kvalme og slem opkast, og jeg lavede en rigtig god aftale med min chef, " troede jeg ihvertfald" da jeg kom tilbage da jeg var i uge 15, og var klar på fuldtid igen, men.. idet at det jo er dyrt for en arbejdsgiver at ha' en der går på barsel, så arbejder jeg nu kun 8 timer om ugen, hun snød mig og kan intet bevise.. så når jeg går på barsel får jeg kun løn fra de 8 timer  min økonomi er et stor rod hvor før så den lovende ud.. 

så pas på !!! 

Anmeld

1. januar 2010

NoName

LilleMor10 skriver:

du skal ihvertfald sørge for at få aftalen på skrift, jeg arbejdede 45 timer om ugen før, men led ad døgn kvalme og slem opkast, og jeg lavede en rigtig god aftale med min chef, " troede jeg ihvertfald" da jeg kom tilbage da jeg var i uge 15, og var klar på fuldtid igen, men.. idet at det jo er dyrt for en arbejdsgiver at ha' en der går på barsel, så arbejder jeg nu kun 8 timer om ugen, hun snød mig og kan intet bevise.. så når jeg går på barsel får jeg kun løn fra de 8 timer  min økonomi er et stor rod hvor før så den lovende ud.. 

så pas på !!! 

Uha, det er jeg da ked af på dine vegne, men tak fordi du deler din erfaring med mig, det har klart givet stof til eftertanke...

Majken

Anmeld

1. januar 2010

SHERO

noname skriver:

Majken

Jeg snakkede med en socialrådgiver ved mødrehjælpen da jeg blev gravid, hun rådet mig til hellere at blive deltid sygemeldt end at gå ned i timer, da ens barsel så også bliver lavere. Ved selvfølgelig ikke om det er en mulighed, eller om din læge vil gå med til det.

Jeg arbejde 50-70 timer om ugen da jeg blev gravid og led af stress, og havde i den forbindelse fået meget forhøjet blodtryk, jeg blev sygemeldt så jeg kun arbejde 20 timer om ugen (4 timer om dagen) og det var rigtig rart. Blev så senere fuldtidssygemeldt da min blodtryk ikke ville falde og var det frem til barsel start.

Anmeld

1. januar 2010

SaNiNa

Hvad med en læge erklaring fra læge eller prøv at ringe og hør din fagforening hvordan du bedst mulig er stillet.

Jeg selv blev sygmeldt i uge 10 pga kvalme, opkast, smerter, blødning osv. var sygmeldt frem til barsels start.

Anmeld

1. januar 2010

NoName

Håber ikke at jeg skal sygemeldes til barselsstart, prøver lige at undersøge lidt om det der deltidssygemelding...

Anmeld

1. januar 2010

Muffinmus

ja, få alt på skrift..

Men ellers få en deltids syge melding 1-2 uger. Din kvalme går snart over. Min gik over i 12 uge...Jeg arbejde dog fuld tid trods kvalen, men hvis du ikke mener det kan forenes med dit arbejde er det lidt øv.

Trætheden er altså en del af det at være gravid..ikke en sygdom, og ja, den kan være nærmest dræbende, men hold din sengetid til kl 20 og så få en god nats søvn. Du vil sikkert opleve trætheden ikke er nær så slem hele vejen igennem, den kan komme i perioder. Og du kan også opleve mange søvnløse nætter...også bare en del af det dejlige liv som gravid

Men få hellere en mindre kort sygemelding og så er det på med vanten igen når kvalmen fortager sig lidt mere.

Der er jo også forskel på mit abejde og så andre som f.eks står i butik og ikke lige har mulighed for at rende ud og knække sigJeg s´kulle bare have fat i en afløser hver gang kvalmen kom snigende, så jeg lige kunne liste på lokum..nasty.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.