Jeg er meget imponeret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. december 2009

Sisley

over de mange fine kager der bliver vist billeder af! Så imponeret, at jeg helt selv får lyst til at forsøge mig med en lagkage til kærestens fødselsdag i slutningen af januar.

Men hvor skal man starte som total nybegynder? Hvor får I Jeres idéer og hvordan er I i det hele taget kommet igang? Jeg kan se, at nogle har været på kagekursus, men det tror jeg måske er lige i overkanten for mig.

Sisley
21+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg kastede mig bare ud i det! lavede lige en prøvekage inden "den store finale" som jeg så kunne lære lidt tricks ved at lave... Inspirationen kunne være en af din kærestes interesser? Jeg har ikke været på kagekursus, og synes egentlig det er ret nemt at arbejde med MMF når først man har følingen med det! Men jeg blev MEGET vred på det første gang ..

Øvelse gør mester, og det er smadder sjovt!

Knus Caroline

Anmeld

31. december 2009

Anasmor

En rigtig god ide er at bage en kage og så lægge fyld i den... de der købe bunde til lagkager er ikke så stabile, så det kan godt være lidt en udfordring første gang du skal prøve mmf teknikkerne af..

Lav en gulerodskage 1½ døgn før du skal bruge den, så har den nået at sætte sig før du fylder og overtrækker den.. flæk den på midten og læg cream cheese frosting i... den er super lækker og har endnu ikke stødt på nogen der ikke kunne lide den... I mit galleri har jeg lavet en kæmpe prinsesseborg, og det var af gulerodskage og cream cheese, og alle fik rester med hjem... Havde nok lavet kage til 50 og vi var 18

Fyldet gør også, at du har længere bearbejdningstid i forhold til, hvis du havde flødefyld i, som ikke tåler at stå ude af køleskabet i for lang tid af gangen...

Håber du kommer godt i gang og glæder mig til at se dine kager...

Knus Stinna..

Anmeld

31. december 2009

Tynen

Jeg har smidt en trin-for-trin her:

https://www.baby.dk/debat/25336pi1/kageklubben/trin-for-trin--ingen-kommentarer.aspx

- Ved ikke om den kan bruges?!

Held og lykke med projektet 
Håber du viser billeder af dit færdige resultat hvis du får mod på det

Anmeld

1. januar 2010

Sisley

Tak for svarene og de gode råd! Jeg må vist bare se at komme igang og der skal nok komme billeder, hvis det ellers er noget jeg "tør" vise frem :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.