D-dråber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.861 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. december 2009

LineD

Ja altså, hvad er jeres erfaringer?

Liam fik en pokkers mavepine af Livol D-dråberne, men troede det var pga kokosolien, nu fik han så en pause fra dem, og så startede vi op på Multi tabs D-dråber, uden kokosolie, men med vegetabilsk olie, og nu er det somom han har mavekneb igen??

Hvad er jeres erfaringer? Og findes der D-dråber uden olie?

Liam får MME og kan læse mig til at der er D-vitamin i, spørgsmålet er så om det er nødvendigt at supplere op med D-dråber?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

Frejasmor

Hejsa

Jeg bruger D-dråber fra apoteket... Jeg har ikke haft problemer med dem til min datter...

Anmeld

30. december 2009

HappyPip

Det er muligt på apoteket at få ACD dråber som er lavet på vand i stedet for olie. Det brugte vi til vores søn indtil han blev ca 3-4 måneder, for vi havde mistanke om at de gav mavekneb. De er dog noget dyrere end D-dråberne og må vist ikke gives hvis barnet får MME pga de så får for meget A-vitamin

Anmeld

30. december 2009

Barbamama

Jeg giver min datter ACD-dråber og har gjort det næsten hele tiden for hun fik meget ondt i maven af d-dråberne. Jeg bruger dem stadig og hun er 6mdr nu. Jeg går ikke tilbage til de andre....

Anmeld

30. december 2009

Barbamama

HappyPip skriver:

Det er muligt på apoteket at få ACD dråber som er lavet på vand i stedet for olie. Det brugte vi til vores søn indtil han blev ca 3-4 måneder, for vi havde mistanke om at de gav mavekneb. De er dog noget dyrere end D-dråberne og må vist ikke gives hvis barnet får MME pga de så får for meget A-vitamin

Min datter får mme og jeg fik at vide af min sp at de vitaminer hun får for meget og ikke har brug for bliver udskilt i urinen

Anmeld

30. december 2009

HappyPip

michella80 skriver:

Min datter får mme og jeg fik at vide af min sp at de vitaminer hun får for meget og ikke har brug for bliver udskilt i urinen

A-vitamin sammen med D-E-K-vitamin er fedtopløseligt og udskilles ikke i urinen men ophobes i fedtvævet hvis man får for meget - i modsætning til C vitamin der udskilles. Men jeg ved ikke hvor meget er for meget...

Anmeld

30. december 2009

Barbamama

HappyPip skriver:

A-vitamin sammen med D-E-K-vitamin er fedtopløseligt og udskilles ikke i urinen men ophobes i fedtvævet hvis man får for meget - i modsætning til C vitamin der udskilles. Men jeg ved ikke hvor meget er for meget...

okay....hmm....hvad kan der ske ved det?

Anmeld

30. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi bruger D-dråber fra apoteket og har aldrig haft problemer med maven - hverken min datter eller søn. De skal desuden heller ikke stå i køleskabet som mange andre D-dråber skal.

Anmeld

30. december 2009

Ox.

Min datter kunne slet ikke tåle det i maven, hun skreg og skreg, og havde det virkelig dårligt, ville ikke spise eller noget som helst .. Min SP sagde så, at det var okay at holde små pauser, og så kun give hende lidt engang imellem, så det har vi gjort ..

Anmeld

30. december 2009

Mira0911

Ingen problemer her...

Det er så forskelligt hvordan et barn reagere på det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.