Hvad er for meget kærlighed til ens børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.129 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. december 2009

Mutti2

Hejsa alle i skønne Baby-brugere

Jeg lå i går aftes i min seng og kom til at tænke på, om man mon kan være for tæt knyttet til sit barn!??

Jeg er tideligere, på en anden baby-side, blevet beskyldt for at elske min datter for meget!! (begrundelsen er efter min egen mening, at jeg er skide god til at udtrykke en smule af de følelser jeg har for min skønne datter!). En af de ting der også er blevet sagt (af brugere på en lign. side) er at jeg skal finde mig en fyr, og kaste min kærlighed over i stedet for!!!  Jeg tager det ikke så tungt, for det er jo ikke folk der kender mig som person, og som ved at jeg ikke er sådan!!

Men det får da en til at tænke over tingene!! Og med det samfund vi desværre lever i, skal man jo passe på med hvad man gør!!

Jeg kysser min datter på munden, mere end 50  gange om dagen. (hun kommer også selv og kysser mig).

Vi sidder tit og nusser i sofaen, især om aftenen når hun er træt!!

Når vi skal sove, putter hun ofte inde hos mig, hvor hun kryber sig ind til mig, så vi ligger i ske, ellers ligger vi arm i arm!! I går aftes lagde hun sin arm omkring mig, og lå og nussede mig i søvne!! (hvad jeg jo plejer at gøre ved hende)

Er det for meget?? Er det muligt at være for tæt knyttet til sit barn??

Jeg har selv valgt at opsøge en psykoteupeut på kommunen, da jeg har en del dårlige oplevelser i bagagen! Jeg vil ikke gå ned med nakken, når lillepigen kun har mig!! Og ifølge hende kan man ikke elske sit barn for meget!!

Hvad mener i??

Hvor tætte er i med jeres børn??

Knus Pernille, som nyder at have en datter som 100% ved hun er ønsket og elsket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

Honningblomst

Jeg tror man kan dække et behov hos sig selv som måske ikke er et behov hos barnet og dermed gøre det afhængig af dig og dig af hende...men det er nok mere når de bliver ældre. Jeg tror på at børn har godt af ikke at være de eneste...altså at de kan lægge ansvaret fra sig og vide at andre også elsker deres mor og passer på hende.

Meningen med at få børn er at gøre dem selvstændige ikke afhængige....

Det er de tanker jeg har gjort mig...men jeg er heller ikke sådan en over-kysse-snakke-om-hele-tiden-mor...jeg har så meget andet der er vigtigt også og mine børn har heldigvis også meget andet end mig der er vigtigt.

Så tror det er meget godt du er lidt obs..og det handler jo ikke om at elske for meget...

Knus eva

Anmeld

30. december 2009

4xGreve

Fik selv det samme at vide igår og min mening er klar NEJ man kan IKKE elske sine børn for meget DET ER JO ENS BØRN....

Anmeld

30. december 2009

Challe13

Hm... heldigvis er vi mennesker forskellige..... og vi lever forskellige liv m forskellige oplevelser og opdragelser i bagagen... MEN MEN ring lige til mig den dag et barn kommer til psykologen eller pædagogen og siger HJÆLP mig min mor ( eller mine forældre elsker mig for højt og giver mig for MEGET Kærlighed...

jeg tror ikke man kan give for meget kærlighed.... men man kan måske være for omklamrende som forældre... og man kan være for fraværrende som forældre... og andet....

Så giv du bare kærlighed til datteren. men husk også at du er den voksne og ( alt efter barnets alder..) ikke at give barnet pligten af at være den der skal passe på dig..

PØJ PØJ

Anmeld

30. december 2009

Bondepigen

Man kan ikke elske sine børn for meget!!! Man kan måske give for meget udtryk for det, men så skal barnet jo nok selv vise det, og så må man jo være lidt mere tilbageholdende.

Jeg tror ikke at man gør sine børn mere afhængige af én, fordi man giver det en masse kærlighed. Tværtimod tror jeg, at det giver dem en tryghed, som giver dem styrke og mod til at møde verden.

Anmeld

30. december 2009

MOR-til-2

Hvor er det trist at der er nogle mennesker der mener at et barn ikke har fortjent alt en mors ubetinget kærlighed,

NEJ NEJ NEJ Man kan ikke elske sit barn for meget , et barn har fortjent ubetinget evig og konstant kærlighed fra sin mor / far .. tror at det enste man skal passe på er at man ikke fjerner selvstændigheden fra barnet , men så længe at barnet har sin selvstændighed med så kan der intet ske ved at han/hun bliver kysset krammet puttet nusses fortalt hvor fantastisk et dejligt barn han/han er osv ..

jeg syns det er super skønt at høre at du har sådan et tæt dejlig forhold til din datter : )

så gør du blodt det med god samvittighed

Anmeld

30. december 2009

MOR-til-2

bondepigen skriver:

Man kan ikke elske sine børn for meget!!! Man kan måske give for meget udtryk for det, men så skal barnet jo nok selv vise det, og så må man jo være lidt mere tilbageholdende.

Jeg tror ikke at man gør sine børn mere afhængige af én, fordi man giver det en masse kærlighed. Tværtimod tror jeg, at det giver dem en tryghed, som giver dem styrke og mod til at møde verden.

Anmeld

30. december 2009

Anja

Man kan bestemt ikke elske sine børn for meget, men tror dog godt, at man kan være for omklamrende ...... det er i al fald noget jeg kan mærke, at jeg selv skal være opmærksom på.

Anmeld

30. december 2009

SpunkenJo

Elske sine børn for meget kan man ikke. Men jeg tror nogen gange, man kan skabe fremtidige problemer, som er opstået på baggrundaf en voksens behov, og ikke et behov barnet har.....

Håber ikke du blir stødt, men jeg kan ikke se hvorfor man er nødt til at kysse sit barn op til 50 gange på munden, eller putte i ske med det om natten.... For mig lyder det mest, som et behov du har som mor, og ikke et behov din lille prinsesse har.

For ingen tvivl om, at du elsker din datter, jeg elsker osse min dreng, men han blir jo ikke en selvstændig dreng, hvis han hele tiden skal have mig ved hånden hver gang han skal noget.

Men elske sit barn for meget, UMULIGT!
Og for tæt knyttet, nej ikke følelsesmæssigt, men måske fysisk... Hvis du forstår?!?!?

Anmeld

30. december 2009

Malou Vilma Nørgaard

Neeej man kan bestemt ikke elske sit barn for meget!!!

Og jeg ved da at når min pige blir større, så kommer hun også til at høre på hvor fantastisk hun er !! ( Må indrømme jeg nogle gange siger det til hende nu, selvom hun ikke forstår det )

Det kan godt være det kan blive for omklamrene, men så siger hun selv til, tro mig .. og mener bestemt ikke at hun så ikke blir selvstændig, tværtimod så mener jeg at hun så blir klar til at gå ud i verden på egen hånd, når hun når der til. da hun ved at hhun har et bagland der elsker hende ubetinget..

Så jeg syntes du skal blive med at kysse og kramme din datter , hun skal nok sige når det blir for meget...

Knus cille . der osse kysser hendes datter 110gange om dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.