Jeg har arbejdet som aflaster (kommunal barnepige ;)) for en udviklingshæmmet (uh) pige indtil 14 dage før jeg skulle føde. Jeg møder dem tit og får gerne en lille update på hvordan de har det. Pigen er kun en smule uh (hvis man kan sige sådan), men alligevel nok til, at der er sat en masse hjælp igang, og at hun går på specialskole. Hendes mor og hendes far (som jeg aldrig har mødt) er også uh. De fik hende med inseminering.
Da jeg startede med at passe hende var moren i et forhold med en mand, også uh, jeg ikke helt kunne klare. Der var lidt for meget bajer og væren smart på andres bekostning. I kender vel typen som står nede på hjørnet sammen med gutterne og får sig en lille en. Nå men de to skulle giftes og hun var ved lægen for at be om hjælp til at få et barn mere. Svaret var at det kunne hun godt, men at hun skulle tabe sig 30 kg først (hun er en meget stor dame). Kort tid efter jeg stoppede gik de fra hinanden, og min tanke var gudskelov.
Hun har hun så fundet en ny mand og de skal så giftes i næste uge. Han er også uh, men jeg ved ikke hvordan han er. Han virker til at være en stille og rolig mand og pigen virker glad for ham. Det er efter min mening det vigtigste. Moren fortalte så også at hun igen har snakket med lægen om at få et barn mere og denne gang har hun fået et ja.
Nu kender jeg ikke reglerne for hvornår man kan få den hjælp, men hun er for det første ikke blevet mindre, hun har lige haft sin 42 års fødselsdag og...ja jeg kan næsten ikke få mig selv til at sige det..hun er udviklingshæmmet.
Hun er en rigtig god mor og en sød og dejlig person, men der er bare en lille del af mig som skriger NEEEEEEEEJ til det her. En lille del, der bare ikke kan forstå hvorfor hun skal have en mere. Jo hvis det var den naturlige måde (hedder det sådan?), men jeg kvier mig en smule med at det skal være på statens regning, for hvad er chancerne for at det bliver et normalt barn og hvad vil konsekvensen for dette barn så være, når både mor, far og storesøster er uh?
Jeg kan ikke helt afgøre med mig selv hvordan jeg har det med dette emne. Hvad er jeres holdning?
Anmeld