Børn og udviklingshæmmede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg har arbejdet som aflaster (kommunal barnepige ;)) for en udviklingshæmmet (uh) pige indtil 14 dage før jeg skulle føde. Jeg møder dem tit og får gerne en lille update på hvordan de har det. Pigen er kun en smule uh (hvis man kan sige sådan), men alligevel nok til, at der er sat en masse hjælp igang, og at hun går på specialskole. Hendes mor og hendes far (som jeg aldrig har mødt) er også uh. De fik hende med inseminering.

Da jeg startede med at passe hende var moren i et forhold med en mand, også uh, jeg ikke helt kunne klare. Der var lidt for meget bajer og væren smart på andres bekostning. I kender vel typen som står nede på hjørnet sammen med gutterne og får sig en lille en. Nå men de to skulle giftes og hun var ved lægen for at be om hjælp til at få et barn mere. Svaret var at det kunne hun godt, men at hun skulle tabe sig 30 kg først (hun er en meget stor dame). Kort tid efter jeg stoppede gik de fra hinanden, og min tanke var gudskelov.

Hun har hun så fundet en ny mand og de skal så giftes i næste uge. Han er også uh, men jeg ved ikke hvordan han er. Han virker til at være en stille og rolig mand og pigen virker glad for ham. Det er efter min mening det vigtigste. Moren fortalte så også at hun igen har snakket med lægen om at få et barn mere og denne gang har hun fået et ja.

Nu kender jeg ikke reglerne for hvornår man kan få den hjælp, men hun er for det første ikke blevet mindre, hun har lige haft sin 42 års fødselsdag og...ja jeg kan næsten ikke få mig selv til at sige det..hun er udviklingshæmmet.

Hun er en rigtig god mor og en sød og dejlig person, men der er bare en lille del af mig som skriger NEEEEEEEEJ til det her. En lille del, der bare ikke kan forstå hvorfor hun skal have en mere. Jo hvis det var den naturlige måde (hedder det sådan?), men jeg kvier mig en smule med at det skal være på statens regning, for hvad er chancerne for at det bliver et normalt barn og hvad vil konsekvensen for dette barn så være, når både mor, far og storesøster er uh?

Jeg kan ikke helt afgøre med mig selv hvordan jeg har det med dette emne. Hvad er jeres holdning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2008

ivfmarie

Hun er for gammel til at få det på statens regning.

Anmeld

29. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jamen hvordan kan hendes læge (som også er min) så sige ok? Er han heltr fra snøvsen?

Anmeld

29. april 2008

MorCamilla

Jeg kender ikke meget til hvornår man må /kan få hjælp fra det offenlige med at få børn.. Men jeg synes at jeg har hørt at hvis man har fået et barn med hjælp så skal man selv betale for at få hjælp næste gang - men jeg er ikke sikker på at det er sådan...(?)

Jeg ville synes at hun måske er for "gammel" ikke at 42 år er gammel, men for mig virker det sent at få børn...:$ Jeg tror også der er nogle regler for hvor gammel man max må være for at få hjælp..(?)

Anmeld

29. april 2008

Honningblomst

Hvorfor skal udviklingshæmmede som ikke magter at stimulere deres børn selv have hjælp til at lave børn...ja, undskyld, jeg forstår det ikke?? Den var aldrig gået ved adoption. Men adopterede børn er måske mere beskyttede af samfundet end bio-børn.
Jeg synes på faktisk det skulle være muligt at tvangssterilisere visse mennesker...
Eva

Anmeld

29. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Eva skriver:

Hvorfor skal udviklingshæmmede som ikke magter at stimulere deres børn selv have hjælp til at lave børn...ja, undskyld, jeg forstår det ikke?? Den var aldrig gået ved adoption. Men adopterede børn er måske mere beskyttede af samfundet end bio-børn.
Jeg synes på faktisk det skulle være muligt at tvangssterilisere visse mennesker...
Eva

Ja det er også over i den stil jeg tænker. Jeg kan ikke lade være med at tænke på de konvsekvenser det har for barnet...normal eller handikappet

Anmeld

29. april 2008

Honningblomst

Jeanne skriver:

Eva skriver:

Eva

Ja det er også over i den stil jeg tænker. Jeg kan ikke lade være med at tænke på de konvsekvenser det har for barnet...normal eller handikappet

Det har jo desværre konsekvenser...men alle skal abenbart have det ens, selvom vi ikke er det og ikke har samme muligheder..man sætter jo heller ikke en mand uden ben til at løbe en marathon...(?)

Anmeld

29. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Men når jeg tænker på hvordan hun er overfor sin datter, så ser jeg en sød og kærlig mor. Jeg kan godt forstå at hun gerne vil have et barn mere. Man er vel mor ;) ....men jeg har det bare svært med at familien skal udvides.

Anmeld

29. april 2008

Rasmine

Ved ikke.
Men undrer mig over om ikke du har tavshedspligt?

Anmeld

29. april 2008

Honningblomst

Jeanne skriver:

Men når jeg tænker på hvordan hun er overfor sin datter, så ser jeg en sød og kærlig mor. Jeg kan godt forstå at hun gerne vil have et barn mere. Man er vel mor ;) ....men jeg har det bare svært med at familien skal udvides.

Men er det nok at være det....?? Moderen er vel grundet hendes diagnose som udviklingshæmmet, hæmmet som menneske på visse områder og det gør vel også at hun på områder kan have svært ved at stimulere sit barn optimalt om ikke andet så på sigt...jeg synes bare det er børnene og ikke forældrene der skal tages hensyn til.
Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.