Hvorfor gylper Baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.364 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. december 2009

forår

Min datter på knap 6 uger er begyndt at gylpe her for et par dage siden. Det er ikke meget der kommer op, men lidt kommer der. Også spørger jeg så hvorfor gør hun det? Er det fordi hun spiser for meget? eller hvordan er det lige med det?

Mvh Dea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2009

Mor til Frederic og Freya

der kan være mange ting... Hun ikke får bøvset nok af, spiser for meget mm. Det kan også være den der lukke refleks, kan ikke lige huske hvad den hedder..

Vi havde selv en gylper fra dag 1. vi skifted ham altid før han fik bryst, da han ellers gylped 60 % af maden op på puslebord.

Alt herhjemm stod meget skråt; vuggen i vores soveværelse, sengen i hans værelse, barnevognen ude på altan'en og klapvogens ryg var aldrig lagt ned i helt vandret.

Når han sov ude, havde vi baby alarm helt oppe ved hans hoved - så vi kunne høre hvis han gylped derude

Anmeld

29. december 2009

Mor til Frederic og Freya

har lige klippet dette ud fra et sted på nettet:

Der kan være mange grunde til at børn gylper og næsten alle børn gylper. 50% af alle spædbørn gylper 1-2 gange dagligt, ca 10% gylper mange gange dagligt og hos ca 2% gylper barnet så meget at det giver problemer for barnet. Det I skal få lægen til at vurdere er således, hvorvidt det er jeres drengs gylpen der er årsag til hans lidt sparsomme vægtstigning eller om det er naturligt for ham, med det udgangspunkt han havde og det således kun er et "vasketøjsproblem")

Som regel gylper børn der får flaske mere end børn der ammes. Når børn der ammes gylper, så skyldes det ofte overflod, at barnet simpelthen får rigtig meget mad og det overskydende løber ligesom over.

------------------------------------------------------------------------------

Når du ammer, så skal du være opmærksom på at sætte dig op og lade din dreng spise så opretsiddende som muligt. Det kan således være en rigtig god idé at amme i tvillingestilling og at du forsøger at undgå amning, hvor han ligger fladt.

Hvis du vil give flaske, så kan du overveje om du skulle prøve med Enfamil AR, som også købes på apoteket. Det har dokumenteret virkning og anbefales netop til børn med refluks.

Anmeld

29. december 2009

4kløver

hej.. skulle selv lige til at skrive en

Min gylper også hele tiden og hun kan ikke finde ud af det med hendes flaske det løber ud af munden på hende. har snart prøvet alle flasker der er  enden er det for lille hul og hun når at blive sur/falder i søvn. eller for stort så hun får det galt i halsen.. så nu vil jeg så prøve det mad som der er skrevet om håber at det vil hjælpe hende... og med flaske ja det må jeg se om der er en jeg ikke har prøvet...

men vis der lige er en der kender til må du gerne skrive hviken en du brugte

Anmeld

30. december 2009

forår

4kløver skriver:

Min gylper også hele tiden og hun kan ikke finde ud af det med hendes flaske det løber ud af munden på hende. har snart prøvet alle flasker der er  enden er det for lille hul og hun når at blive sur/falder i søvn. eller for stort så hun får det galt i halsen.. så nu vil jeg så prøve det mad som der er skrevet om håber at det vil hjælpe hende... og med flaske ja det må jeg se om der er en jeg ikke har prøvet...

hey

Jeg ammer fuldt, så jeg har ingen erfaring med flaske, så det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med

Jeg tror måske "bare" at jeg skal være bedre til at bøvse hende, og til at stoppe hende når hun har hygge suttet lidt for længe, så hun ikke overspiser.

Anmeld

30. december 2009

forår

Frederic's moar skriver:

der kan være mange ting... Hun ikke får bøvset nok af, spiser for meget mm. Det kan også være den der lukke refleks, kan ikke lige huske hvad den hedder..

Vi havde selv en gylper fra dag 1. vi skifted ham altid før han fik bryst, da han ellers gylped 60 % af maden op på puslebord.

Alt herhjemm stod meget skråt; vuggen i vores soveværelse, sengen i hans værelse, barnevognen ude på altan'en og klapvogens ryg var aldrig lagt ned i helt vandret.

Når han sov ude, havde vi baby alarm helt oppe ved hans hoved - så vi kunne høre hvis han gylped derude

Tak for input

Der var mange nyttige ting i dit indlæg..tak

Anmeld

1. januar 2010

4kløver

forår skriver:

hey

Jeg ammer fuldt, så jeg har ingen erfaring med flaske, så det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med

Jeg tror måske "bare" at jeg skal være bedre til at bøvse hende, og til at stoppe hende når hun har hygge suttet lidt for længe, så hun ikke overspiser.

hun bliver bøvse med hver 25 til 50ml så det er ikke lige det..   jeg skal nok bare ha en gylper  men her i går var der ikke noget.. har også købt anden mad til hende

Anmeld

1. januar 2010

LineD

Den eneste flaske Liam sutter ordentligt på, med tilpas hul/mulighed for udskiftning af sut til mindre/større hul er flaskerne fra Pigeon.

Dem me d Wideneck og den Peristaltiske sut:

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=2912

Siden vi fik dem har Liam gylpet MINIMALT (1-2 gange i døgnet).

Og så ellers, bøvse, bøvse og bøvse

Anmeld

1. januar 2010

Diana...

Nogen børn er bare gylpe børn 

Knus Diana med Lucas som gylpe barn ad ad og det var ikke lidt der kom ud og vi prøvet alt og intet hjalp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.