Jeg tror ikke jeg kan "tåle" mit job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. december 2009

TbCp

Jeg har jo haft for højt blodtryk og har derfor fået blodtryksmedicin noget tid nu.
Jeg fik to slags som gjorde at mit blodtryk blev meget lavt, derfor tog lægen den ene slags væk og mit blodtryk steg så til 139/90 (det må max være 140/90).
Nu har jeg så haft ferie siden d. 18. og mit blodtryk er bare faldet mere og mere... igår aftes lå det på 108/70 og jeg går og er svimmel det meste af tiden så det er ved at være for lavt igen.
Jeg tror simpelthen det er mit job der er skyld i at det har været så højt.
Kan det ikke godt være det?

Synes bare ikke det er fedt hvis det er mit arbejde der er skyld i at mit blodtryk er for højt og at jeg derfor skal have medicin imod det. Ved ikke helt hvad jeg skal stille op og ved heller ikke rigtig hvad jeg vil med det her indlæg, det var bare nogle tanker jeg har gjort mig.

Er der forøvrigt nogle der ved HVOR lavt det må være? Jeg skal jo ikke, som nu, gå rundt og være svimmel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2009

anna-jonas

Hej søde!

Dit blodtryk (BT) er sådan set helt okay nu.................grunden til at du er svimmel, er sikkert at det er faldet for hurtigt, efter du fik ferie. Man ved jo at stress kan indvirke på BT hos nogle mennesker, så måske gør dit job dig stresset.

En tommefingerregel, for voksne ml. 18 og 50 år, er at BT skal ligge mellem 100/60 og 140/90...............som yderpolerne. Når man er over 50 år, må man gerne have lidt højere BT.

Se tiden an, hvis det stiger, når ferien er slut, synes jeg du skal tale med dem på OUH, om det kan være jobrelateret.

Knus og godt nytår.......

Mette

Anmeld

29. december 2009

TbCp

Hej søde!

Dit blodtryk (BT) er sådan set helt okay nu.................grunden til at du er svimmel, er sikkert at det er faldet for hurtigt, efter du fik ferie. Man ved jo at stress kan indvirke på BT hos nogle mennesker, så måske gør dit job dig stresset.

En tommefingerregel, for voksne ml. 18 og 50 år, er at BT skal ligge mellem 100/60 og 140/90...............som yderpolerne. Når man er over 50 år, må man gerne have lidt højere BT.

Se tiden an, hvis det stiger, når ferien er slut, synes jeg du skal tale med dem på OUH, om det kan være jobrelateret.

Knus og godt nytår.......

Mette

Jeg arbejdede i vuggestue 1/2 år efter jeg blev færdig som pæd. og gik faktisk ned med stress der. Men troede egentlig at det skyldtes den lange transport fra vestfyn til Kbh... men ja, jeg prøver at se hvordan det går efter ferien og hvis det stiger igen må jeg have en snak med dem på sygehuset.

I forhold til de tal du skriver ligger det jo faktisk fint... og ja det er MEGET hurtigt det er faldet så det er nok som du skriver grunden til at jeg er svimmel.

Kan ikke lade være med at tænke at hvis det skyldes jobbet så er det jo det helt forkerte sted jeg er landet. Elsker at arbejde med børn, men hvis det stresser så meget at mit blodtryk stiger og jeg er nødt til at have medicin, så er det da ikke det værd.... nå nu skal jeg ikke tage sorgerne på forskud. Jeg ser hvordan det går efter ferien.

Og tak for dit svar

Anmeld

29. december 2009

anna-jonas

TbCp skriver:

Jeg arbejdede i vuggestue 1/2 år efter jeg blev færdig som pæd. og gik faktisk ned med stress der. Men troede egentlig at det skyldtes den lange transport fra vestfyn til Kbh... men ja, jeg prøver at se hvordan det går efter ferien og hvis det stiger igen må jeg have en snak med dem på sygehuset.

I forhold til de tal du skriver ligger det jo faktisk fint... og ja det er MEGET hurtigt det er faldet så det er nok som du skriver grunden til at jeg er svimmel.

Kan ikke lade være med at tænke at hvis det skyldes jobbet så er det jo det helt forkerte sted jeg er landet. Elsker at arbejde med børn, men hvis det stresser så meget at mit blodtryk stiger og jeg er nødt til at have medicin, så er det da ikke det værd.... nå nu skal jeg ikke tage sorgerne på forskud. Jeg ser hvordan det går efter ferien.

Og tak for dit svar

Var så lidt, Tina.....................bare spørg, så skal jeg svare hvis jeg kan.

Rigtig godt nytår.............

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.