LineD skriver:
Åh hvor er du skøn Pernille

Han sover i hans Leander Vugge, på sygehuset sov han dog sammen med mig, det kunne da være jeg skulle prøve at lade ham sove hos mig i stedet, for i løbet af dagen kan han somregel falde i søvn i min arm, men så snart jeg lister ham i vuggen er han lys vågen igen...
Håber snart det vender, for ellers så kommer jeg da til at ligne og opføre mig som noget hunden har tygget på 
Jeg oplevede det samme med mine unger, da vi havde været hjemme 1 uges tid.
Jeg har en lille rund, meget fyldt, sækkestol, som jeg lægger i kravlegården. Form på forhånd en lille revne i den, i midten. Svøb barnet i sin dyne, og vug ham så i søvn, i dine arme.... Så kan du nok slippe afsted med at lægge ham forsigtigt ned i sækkestolen, og så kan du lige lure den på sofaen selv...
Det er skiiiide smart

Det der er lidt smart, er at sækkestolen, jo er let at forme, så når du lægger den lille i revnen, tror de ofte at de stadig er på armen, og så sover de bare videre....
Hvis du er virkelig ihærdig og ikke giver op for let, så kan du forhåbentlig meget snart, nøjes med at svøbe ham i dynen, og så lægge ham sådan halvt på siden, halvt på ryggen, eller helt på ryggen, i barnevognen, og så sover han videre der i.
Der er også et lille trick til det... Nemlig at vente et par sekunder før du fjerne dine hænder, når du har lagt ham....
Altså holde hænderne under hovedet og numse, som du gør når du bærer ham, liggende, væk fra din krop.
Jeg tror nogen gange de små bliver lidt sure over at ligge sådan helt fladt, på en madras, og ikke blive krammet... Den slags kan man godt have held til at snyde lidt med.
Og det at du holder hænderne under ham, med hans hovede lidt løftet fra madrassen, kan gøre at han ikke når at vågne helt op, når du tager ham væk fra din krop, ordi han så kan mærke du stadig har fat i ham.
Fin i øvrigt en lyd der beroliger både dig og ham, så du hurtigt kan reagere, uden at forstyrre det du har gang i, hvis han skulle vippe lidt med øjnene...
håber du kunne bruge lidt af det.... alle dele har virket for mig, med begge ungerne, selvom de bestemt er meget forskellige i temperament