michella80 skriver:
tja det kan være du har ret. Men det er nok bare fordi at jeg i mit "kvinde"-hoved tænker at han må kunne se at jeg er træt. Ligesom jeg kan se han er træt når jeg tilbyder at tage hende.
Men ja måske skulle jeg prøve at aftale det i forvejen. Synes bare det er lidt belastende hele tiden at skulle sige: Kan du ikke lige, gider du,..... Savner bare sådan at han engang imellem gør det af sig selv, men det kan jeg ikke forvente kan jeg godt høre.... Tænker bare nogle gange på hvis vi BEGGE var som ham.... Det lyder bare som om jeg synes han er en helt vildt dårlig far. Det synes jeg ikke. Der er bare lige nogle dage hvor jeg er lidt irriteret på ham over hans måde at gøre tingene på og i dag var så en af dem....
Jeg ved præcist hvordan du har det. Jeg har brugt oceaner af tid i mit forhold på at være ked af at han ikke lige så, eller ikke lige gjorde, og kan han da ikke se at jeg er ked og bare trænger til et kram osv. osv..
Efter jeg er begyndt at sige i klare vendinger hvad jeg forventer af ham og hvad jeg vil have ham til at gøre, går det meget bedre. Jeg er ofte træt af at skulle sige alting til ham, men det er bedre end at bruge min tid på at være træt eller ked.. og der er aldrig brok når jeg beder ham om noget - uanset om det er at gøre rent i køkkenet eller at gå en tur med babyen, så jeg kan støvsuge...
Samtidigt er han også ved at vænne sig til de rutiner vi har opbygget. Fx rydder vi op og støvsuger hver aften når datteren er kommet i seng, og det er lige så tit ham der sparker mig igang som omvendt.
Der er stadig lang vej, men det har klart befriet os begge for nogle frustrationer. Jeg går ikke og bliver ked og frustreret over at han ikke tager tingene af sig selv, og han går ikke og bliver frustreret over at jeg ofte er sur og ked...
Anmeld