Min kæreste drikker!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.841 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. december 2009

Anonym trådstarter

Hej, har lige brug for lidt råd, efter jeg er blevet gravid er jeg begyndt at tænke på hvor meget og hvor tit min kæreste drikker.. jeg ved godt at vi er unge forældre, men synes ikke at den ene skal sidde og være ædru til julefrokosterne imens den anden drikke sig hjernedød!!! eller er det bare mig??? troede at han ville ændre sig, men jeg sidder nærmeste hjemme alene hver weekende fordi at han helle vil ud med vennerne og drikke sig fuld, han kan godt finde på at blive væk hele natten, og det gør mig så ked af det.. Jeg elsker ham meget højt men ikke hans alkohol.. (han kommer fra en familie der drikker meget)

følr mig meget alene, har prøvet at snakke med ham om det men han siger at han ikke vil ændre det pga af jeg er gravid, det er jo ikke ham der er gravid!!! hmmm

er så bange for at det bliver ved når jeg har født om to måneder?! eller om det bare stopper naturligt??!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2009

Ansemusen

Jeg synes IKKE det er okay at gå ud og drikke sig hammerfuld hver weekend med en gravid kæreste eller barn derhjemme! Og synes egentlig heller ikke det er okay alligevel, da man jo også skal være sammen med sin kæreste i nogle weekender, vel de fleste hvis du spørger mig. Men nej, jeg tror ikke du skal regne med at det bare ændrer sig. Det KAN ændre sig, men jeg tror risikoen er større for at det ikke gør, desværre.. Har du prøvet at snakke med ham om at hans familie har et stort alkoholforbrug og at det kan være ganske arveligt og at han derfor måske skal passe ekstra meget på med sit eget alkoholindtag?

Anmeld

26. december 2009

LRJ

Anonym skriver:

Hej, har lige brug for lidt råd, efter jeg er blevet gravid er jeg begyndt at tænke på hvor meget og hvor tit min kæreste drikker.. jeg ved godt at vi er unge forældre, men synes ikke at den ene skal sidde og være ædru til julefrokosterne imens den anden drikke sig hjernedød!!! eller er det bare mig??? troede at han ville ændre sig, men jeg sidder nærmeste hjemme alene hver weekende fordi at han helle vil ud med vennerne og drikke sig fuld, han kan godt finde på at blive væk hele natten, og det gør mig så ked af det.. Jeg elsker ham meget højt men ikke hans alkohol.. (han kommer fra en familie der drikker meget)

følr mig meget alene, har prøvet at snakke med ham om det men han siger at han ikke vil ændre det pga af jeg er gravid, det er jo ikke ham der er gravid!!! hmmm

er så bange for at det bliver ved når jeg har født om to måneder?! eller om det bare stopper naturligt??!

Min kæreste drak os MEGET da jeg mødte ham og da jeg Blev gravid, og jeg gav ham bare valget mellem mig og barnet eller alkoholen, og han Valgte nu heldigvis mig og barnet, og han har ikk rørt det siden. 

Men jeg sys simpelthen ikk han kan være det bekendt overfor dig, og barnet.

Jeg er enig med Ansemusen om at jeg ikk tror at han ændre sig desværre :s

Anmeld

26. december 2009

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Jeg synes IKKE det er okay at gå ud og drikke sig hammerfuld hver weekend med en gravid kæreste eller barn derhjemme! Og synes egentlig heller ikke det er okay alligevel, da man jo også skal være sammen med sin kæreste i nogle weekender, vel de fleste hvis du spørger mig. Men nej, jeg tror ikke du skal regne med at det bare ændrer sig. Det KAN ændre sig, men jeg tror risikoen er større for at det ikke gør, desværre.. Har du prøvet at snakke med ham om at hans familie har et stort alkoholforbrug og at det kan være ganske arveligt og at han derfor måske skal passe ekstra meget på med sit eget alkoholindtag?

Ja jeg har prøvet det, men det er svært at ændre noget han er vokset op i!! I min familie drikker man ikke, så det er ret svært..

Anmeld

27. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg vil sige det, som jeg mener det er. Selv om det måske er hårdt. Hvis du ikke kan acceptere hans opførsel nu, så vil du ikke kunne acceptere hans opførsel når du har født. - I er åbenbart på forskellige steder i jeres liv og det må du jo så handle på. Også, når du skriver at han kommer fra en familie der drikker. Så går det jo på ingen måde. - i forhold til min holdnings barometer.

Jeg håber I finder en løsning.

Anmeld

27. december 2009

Lone Jakobsen

åh hvor jeg føler med dig. så vil lige starte med at sende dig et stort

jeg ved at igennem mine graviditeter har jeg ofte set med helt andre øjne på mit liv og min verden. jeg har vurderet tingene på en anderledes måde end ellers....og har valgt de ting fra jeg ikke længere ku acceptere. en af de ting jeg valgte fra da jeg ventede min ældste søn...var en alkoholiseret mand.

som zafir skriver så vil du ikke ha nemmere ved at acceptere hans alkohol forbrug når først du har født....for genere det dig nu, vil det blot genere dig langt mere når du har født. når baby græder og han fortæller dig at det er dig der har barsel og ikke ham.....når du opdager at du er langt mere alene med baby end i er sammen alle 3....fordi manden lige er nede på kroen (igen)

jeg ved godt jeg maler fanden på væggen her.... men med mindre du kan få ham til at forstå at du virkelig ikke bryder dig om ham når han er fuld....ja så tvivler jeg på at det vil ændre sig....og er der tale om at han vitterligt er alkoholiker,,,,ja så er det en helt anden og endnu mere kompliceret sag.

men men men....du må meget gerne skrive privat til mig(jeg ved godt det ikke er så nemt)....jeg har desværre kæmpet med (imod) alkohol i mange år.

mange

Lone

Anmeld

27. december 2009

Anonym trådstarter

Han drikker i weekenderne, men han drikker ikke bare en enkel og hygger sig , men 15 +

Jeg har lige prøvet at sige det igen her i morges, han sagde at han forstod mig, da jeg sagde at jeg følte mig meget alene og ligeså godt kunne bo alene.. Har han sagt A må han også sige B !!!

Vi har et super dejligt forhold og har haft det i de seks år vi har været sammen.. og har kunne snakke om alt, bare ikke alkohol!!

Jeg har snakket med hans onkels kone som selv stod i samme problem, hun født her for et år siden og det var også en kamp, de har nu fundet en løsning, jeg fortalte det til min kæreste, at de var ved at gå fra hinanden..

Anmeld

27. december 2009

Honningblomst

Du TROEDE ikke han ville blive sådan...hvis han var sådan før og han ikke har lovet at ændre det, så kan jeg slet ikke forstå du har turde gå igang med en familie...på mig lyder han ikke som om han er klar til det du er lige nu...og jeg mener ikke du skal ændre noget når du har vidst hvad du gik ind til.

Jeg håber han ændrer sig, men gør han ikke...så kan jeg ikke forstå det kan overraske dig.

Man kan og skal ikke ændre hinanden, det tror jeg ikke på der kommet noget godt ud af og at sætte et barn i verden burde være gennemtænkt og noget begge er klar til.

Knus Eva,

Anmeld

27. december 2009

Honningblomst

27. december 2009

tb

jer er ikke enig i at bare fordi han familie drikker meget, så er det en selvfølge at han os skal drikke.. i mine øjne er det en dårlig undskyldning fra hans side!!! min kærestes far er alkoholiker og har været det igennem hele hans barndom.. selvfølgelig kan min kæreste da godt drikke igennem til en julefrokost eller anden slags fest, og til hverdag vil han da os gerne en gang i mellem have en fyraftensøl, men det gør ham jo ikke til hans far.. min kæreste er siger så os at vores barn aldrig nogensinde skal have en far som han selv har haft..

men der er jo forskellige holdninger til sådant et emne.. dette var bare lige min mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.