Min farfar døde den 24. december 2009

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. december 2009

LMM

Pyhhaa jeg har helt ærligt aldrig kunne lide julen, jeg har bare ikke kunne finde glæden (mine forældre er skildt og har aldrig kunne finde ud af det med hinanden i julen) Men i år blev min kæreste og jeg ening om at vi ville invitere alle forældrene og bare finde glæden og hyggen frem til mig.. Men Blev ringet op kl 14.00, Farfar er død, kan har i tre år været hårt ramt af kræft som begyndte at gå hurtigt her i december... Jeg prøvede at lukke helt af for alle tårene og bare holde mig for mig selv, men sidde nu og er meget mere ked af det og ved slet ikke hvad jeg skal gøre   Vi må ikke som børnebørn se ham eller være med i alt "døden" hvilket gør mig mere ked af det..

Han har fået fred for sin sygedom, så hvil i fred farfar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2009

Ansemusen

Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige  Stakkels dig at du endelig forsøger at gøre julen til en glædelig begivenhed/tradition, og at sådan noget rammer dig netop samme dag  Jeg kan godt forstå at du er rigtig ked af det! Hvorfor må I børnebørn ikke være med i de ting der er omkring hans død? Det er jo helt forfærdeligt!!! Jeg går meget ind for at børn skal have lov til at være med og sige farvel på deres måde! Min kærestes morfar døde og der græd og græd hans ene barnebarn på 6 år fordi hun bare VILLE se ham. De sagde hele tiden nej, men så sagde jeg, at jeg troede at forestillingen om ham død var værre end virkeligheden og at hun måske skulle ahve lov til at se ham og sige farvel. Det fik hun så lov til og hun har bestemt ikke fået traumer af den oplevelse selvom morfaren så ganske forfærdeligt ud! Noget der kan sætte dybe spor er sorg er netop at man ikke får lov at sige farvel som man selv har brug for og lyst til!

Jeg håber de 'voksne' ændrer deres holdning, for du er da i hvert fald gammel nok til at være med!

Stort knus og trøstekram til dig!

Anmeld

26. december 2009

LRJ

LMM skriver:

Pyhhaa jeg har helt ærligt aldrig kunne lide julen, jeg har bare ikke kunne finde glæden (mine forældre er skildt og har aldrig kunne finde ud af det med hinanden i julen) Men i år blev min kæreste og jeg ening om at vi ville invitere alle forældrene og bare finde glæden og hyggen frem til mig.. Men Blev ringet op kl 14.00, Farfar er død, kan har i tre år været hårt ramt af kræft som begyndte at gå hurtigt her i december... Jeg prøvede at lukke helt af for alle tårene og bare holde mig for mig selv, men sidde nu og er meget mere ked af det og ved slet ikke hvad jeg skal gøre   Vi må ikke som børnebørn se ham eller være med i alt "døden" hvilket gør mig mere ked af det..

Puha en grim besked at få aldrig rar besked at få, uanset om personen har været syg inden.  Men Godt han har fundet fred.

Kan Godt forstå du er ked af det, over I ikke må være med Til det hele. ( hvorfor må i ikk det ? )

TrøsteFra Lone

Anmeld

26. december 2009

LMM

Ansemusen skriver:

Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige  Stakkels dig at du endelig forsøger at gøre julen til en glædelig begivenhed/tradition, og at sådan noget rammer dig netop samme dag  Jeg kan godt forstå at du er rigtig ked af det! Hvorfor må I børnebørn ikke være med i de ting der er omkring hans død? Det er jo helt forfærdeligt!!! Jeg går meget ind for at børn skal have lov til at være med og sige farvel på deres måde! Min kærestes morfar døde og der græd og græd hans ene barnebarn på 6 år fordi hun bare VILLE se ham. De sagde hele tiden nej, men så sagde jeg, at jeg troede at forestillingen om ham død var værre end virkeligheden og at hun måske skulle ahve lov til at se ham og sige farvel. Det fik hun så lov til og hun har bestemt ikke fået traumer af den oplevelse selvom morfaren så ganske forfærdeligt ud! Noget der kan sætte dybe spor er sorg er netop at man ikke får lov at sige farvel som man selv har brug for og lyst til!

Jeg håber de 'voksne' ændrer deres holdning, for du er da i hvert fald gammel nok til at være med!

Stort knus og trøstekram til dig!

1000 tak, han har selv bestemt at børnebørn ikke skulle være indblandet, jeg arbejder på et plejehjem, så har set død så mange gange og ved hvor meget det betyder at sige det sidste farvel..

Og vi børnebørn er gamle nok! så bliver så vred, og har bare lyst til at skrige og tuede..

Anmeld

26. december 2009

LMM

Lone H. skriver:

Puha en grim besked at få aldrig rar besked at få, uanset om personen har været syg inden.  Men Godt han har fundet fred.

Kan Godt forstå du er ked af det, over I ikke må være med Til det hele. ( hvorfor må i ikk det ? )

TrøsteFra Lone

Det var min farfar der sagde at vi ikke måtte se ham inden han døde. jeg vil så gerne respekere hans ønske, men synes ikke at det er oki.... jeg har meget brug for at sige farvel, men synes det hele går hurtigt og der skal heller ikke være begravelse!

Anmeld

26. december 2009

LRJ

LMM skriver:

Det var min farfar der sagde at vi ikke måtte se ham inden han døde. jeg vil så gerne respekere hans ønske, men synes ikke at det er oki.... jeg har meget brug for at sige farvel, men synes det hele går hurtigt og der skal heller ikke være begravelse!

nååh okay, troede faktisk det var noget af familien der havde sagt det.

sys heller ikk det er okay, selvom det var hans ønske. ALLE har brug for at sige det sidste farvel til nogle man holder af !

Jeg havde os meget brug for at sige farvel til min bedste ven da han døde for 3 år siden, men måtte ikk, og hans familie valgte at flyve ham til usa og begrave ham derover så Fik overhovedet ikk sagt farvel til ham.

Anmeld

27. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg håber din farfar valgte julen til sin sidste rejse, fordi han vil huskes med kærlighed.

Det er frygteligt for de efterladte, når en dør, men samtidig er det også en befrigelse, efter sygdom.

Jeg håber din familie finder ud af at få kærligheden frem i julen, trods skilsmisse og alt det der har været.

Stort kram i sorgen til dig.

Anmeld

27. december 2009

Lone Jakobsen

sender dig et stort trøste hvor er det trist at julen endnu engang blev noget negativt for dig

Anmeld

27. december 2009

Barbamama

Åh det var da helt forfærdeligt.... Det er nok den værste dag det kan ske på.... Sender dig et kram

Anmeld

27. december 2009

wamse

Det gør mig ondt, sender dig et stort kram herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.