Wow.... smider hun mon allerede sutten?? (knap 2 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

921 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. december 2009

Mutti2

Min datter der bliver 2 år her d. 10 januar, har hele tiden været rigtigt meget afhængig af sin sut!!

Da vi har holdt jul hos min faster og hendes familie, har vi ikke været hjemme siden onsdag, og jeg var så uheldig kun at tage 1 sut med!!

I går aftes kom hun så løbende med en sut, der var godt og grundig snasket, og tygget helt igennem!! Det viste sig, at en af min fasters katte, havde hoppet op på bordet og stjålet den!!

Jeg var MEGET spændt på hvordan hun dog ville reagere på at hun ikke kunne få sutten. Jeg forklarede hende pænt hvad der var sket, og spurgte om hun kunne forstå at mor ikke havde flere sutter lige nu, hvilket hun svarede ja til!!

Natten forløb helt uden problemer, og hun har kun få gange spurgt efter den, hver gang hun spørger, er det helt uden pylder  Hver gang sætter jeg mig og spørger om hun kan huske at katten har spist af den, hvilket hun godt kan!!

Vi kom så hjem i dag, her ved en 18 tiden!! Og hun har slet ikke spurgt til den!! Hun blev puttet her for en halv time siden UDEN sut, og helt uden problemer!!

Min tanke er, at selv om hun er lille nok endnu, så eftersom det ikke har skabt flere problemer, så er hun vel klar til at smide den!!!!?  Vil i ikke også mene det??

Knus Pernille, som er så SUPER stolt af prinsessen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2009

wamse

jeg ville helt klart gribe muligheden for at gøre hende sutte-fri, når hun ikke efterspørger den mere end det, så tror jeg altså sagtens du kan gøre det.

Anmeld

26. december 2009

Mutti2

wamse skriver:

jeg ville helt klart gribe muligheden for at gøre hende sutte-fri, når hun ikke efterspørger den mere end det, så tror jeg altså sagtens du kan gøre det.

Det er også sådan jeg tænker  Men jeg vil lige høre dagplejeren i morgen hvad hendes mening er om det!! Ikke at hun har så meget at skulle have sagt!! Men det kan godt være hun har kendskab til at det ikke er så god en ide i så tidlig en alder!!

Jeg mener, det kan jo godt være at hun bliver umulig at få til at falde til ro deroppe når hun skal sove!! Der er jo også kun en måned til vi begynder på "potte-træning"!!

Tak for dit svar

Knus

Anmeld

27. december 2009

wamse

Milla-Victoria's mor skriver:

Det er også sådan jeg tænker  Men jeg vil lige høre dagplejeren i morgen hvad hendes mening er om det!! Ikke at hun har så meget at skulle have sagt!! Men det kan godt være hun har kendskab til at det ikke er så god en ide i så tidlig en alder!!

Jeg mener, det kan jo godt være at hun bliver umulig at få til at falde til ro deroppe når hun skal sove!! Der er jo også kun en måned til vi begynder på "potte-træning"!!

Tak for dit svar

Knus

Min datter brugte aldrig sut i dagplejen, det var kun her hjemme, og det synes jeg bare var dejligt. det var ikke fordi Lærke ikke måtte, og hun havde en sut liggende i hendes kurv, men dagplejen havde bare vænnet Lærke til det.  

Anmeld

27. december 2009

SaNiNa

Jeg ville helt sikkert osse gribe chancen nu. Nicklas bruger næsten heller ikke sut kun, når han er ked af det og meget træt.

Hvordan er det går i nat har hun stadig sovet uden sut?

Anmeld

27. december 2009

Kruse90

dejligt søøde.

Tag chancen. Og selvfølgelig når hun allerede virker så forstående , så syntes jeg hun helt bestemt er klar. og så når der ingen pylder er.
Dejligt at hun er klar

Skønt for jer, og du kan tillade dig at være stolt af prinsessen

Anmeld

27. december 2009

Cris

Ja, det er kun godt. Nu kan du se hendes dejlige lille ansigt uden en plastik sut i vejen! hehe  Du skal huske, at babier har en sutte behov og derfor er de glad for sutten. Efter 1 år har de mindre og mindre suttebehov. Men små børn vænner sig til at have sutten i munden bare for at have den og meget tit er det ikke så stor kamp at tage deres sut som mange tror. Nogle er meget kede af det, men de fleste glemmer sutten meget hurtigt. Jeg har taget sutten fra min søn da han var 9 måneder   Men den var i vejen til hans søvn, synes jeg. Han vågnede 117 gange for at have sutten tilbage i munden. Jeg tog den og der var næsten ikke noget. Og han vågnede (og stadig gør) om natten, men kun 1 eller 2 gange, så det var helt sikkert positiv. Så det var kun godt at den søde kat har taget hendes sut. Hun kan sove godt alligevel og du behøver ikke længere at skulle huske en sut

Anmeld

28. december 2009

Mutti2

wamse skriver:

Min datter brugte aldrig sut i dagplejen, det var kun her hjemme, og det synes jeg bare var dejligt. det var ikke fordi Lærke ikke måtte, og hun havde en sut liggende i hendes kurv, men dagplejen havde bare vænnet Lærke til det.  

Sådan er det også i vores dagpleje. Der hænger lillepigen den selv over på en krog, og så får hun den når hun skal sove til middag!!

Men herhjemme er det godt nok helt noget andet. Hun har slet ikke kunnet gå en time uden sutten!!

Men nu er vi på 4.dagen og 3 nætter uden sutten. Hun gumler meget med munden om natten, og spørger tit til den!! Men ingen gråd

Anmeld

28. december 2009

Mutti2

Sanne og Nicklas skriver:

Jeg ville helt sikkert osse gribe chancen nu. Nicklas bruger næsten heller ikke sut kun, når han er ked af det og meget træt.

Hvordan er det går i nat har hun stadig sovet uden sut?

Det er bare gået super flot  Hun ligger og gumler meget med munden om natten, og vågner op og spørger til den. Men når jeg så siger at der ikke er nogen sut, acceptere hun det, og putter sig ned igen

Hun savner den rigtigt meget, men der er ingen gråd når hun spørger til den, og ikke kan få den!!

Og så griner vi lidt af at den "dumme kat" spiste hendes sut

Jeg er skisme så stolt af hende

Anmeld

28. december 2009

Mutti2

Kruse90 skriver:

dejligt søøde.

Tag chancen. Og selvfølgelig når hun allerede virker så forstående , så syntes jeg hun helt bestemt er klar. og så når der ingen pylder er.
Dejligt at hun er klar

Skønt for jer, og du kan tillade dig at være stolt af prinsessen

Ja det er super skønt. Hun spørger meget til den. Men som sagt ingen pylder

Men hold da op hvor er hun lige pludselig en stor pige.... Hvor er mors lille baby henne???????

Hvordan går det hos jer??

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.