Pluk veer - hvor tidligt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.527 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. december 2009

Anonym trådstarter

Hej Piger.

Søger et godt råd, jeg har de sidste par dage haft rigtig mange plukveer, tror jeg... Min mave blev hård som sten, og så spænder det hen over maven, regner med at det er pluk veer...????

Jeg har nok haft 5-10 om dagen de sidste to dage, og idag har jeg mega hovedpine..

Er det meget tidligt og ha pluk veer når jeg kun er 21 uger henne?? Og er det noget jeg skal være urolig for??

Det skal siges, at jeg har arbejdet rigtig meget de sidste 14 dage...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2009

frk andreasen

jeg har haft plukveer siden uge 14...nogen får dem meget tidlig andre får dem først i slutningen

kram tanja 27+6 

Anmeld

26. december 2009

Muffinmus

første gang 20 om dagen fra uge 20 og 2 gang op til 50 om dagen fra uge 12..

Fra uge 30 nogle fler om dagen og meget kraftigere.

Så synes bestemt ikke du skal være nervøs over det sølle få stykker du oplever nu:-)

Plukvverne SKAL jo være der, man skal bare ikke have for mange der er regelmæssige eller gør for ondt.

Senere i forløbet kan de nemlig godt nive godt til, det er abre gode øvelswer for din livmoder jo:-)

Anmeld

26. december 2009

Svenne

Jeg følger lige lidt med her.. Jeg er også i uge 21, og tror jeg havde mine første plukveer den anden dag. Jeg blev skide forskrækket og synes faktisk, det gjorde ret ondt. Jeg var ude og gå og de startede selvfølgelig lige mens jeg var allerlængst hjemmefra. Så der var ikke andet for end at gå videre
Det var en smerte helt nede i venstre side af maven - som kom og gik et par gange... Jeg håber da, det bare var plukveer. Det gik over igen..

Anmeld

26. december 2009

Muffinmus

hmm, en plukve føles som om maen krammer sig sammen og bliver helt hård...

Men den kan ofte mærkes lidt tydeligere i den side babyen ligger i

det kan jo også være en form for ligament smerte du oplevede, de findes jo i mange former.

De fleste tidlige pluveer, altså før uge 30 er som regel bare ret trælse og generende, men gør oftest ikke direkte ondt. MAn kan opleve at føle de trækker luften ud af ens lunger også...det er heller ikke unormalt.

Og mange kan ikke gå mens de har en plukve, men står stille og venter på den er overstået...lige som mange også gør med en rigtig ve

Anmeld

26. december 2009

Svenne

MariaE skriver:

hmm, en plukve føles som om maen krammer sig sammen og bliver helt hård...

Men den kan ofte mærkes lidt tydeligere i den side babyen ligger i

det kan jo også være en form for ligament smerte du oplevede, de findes jo i mange former.

De fleste tidlige pluveer, altså før uge 30 er som regel bare ret trælse og generende, men gør oftest ikke direkte ondt. MAn kan opleve at føle de trækker luften ud af ens lunger også...det er heller ikke unormalt.

Og mange kan ikke gå mens de har en plukve, men står stille og venter på den er overstået...lige som mange også gør med en rigtig ve

Okay, mange tak for beskrivelsen!
Jeg har ikke oplevet det siden den dag, så måske, det var noget helt andet. Altså som du siger en ligamentsmerte eller lignende..
Jeg blev hvertfald forskrækket - men det gør man nok altid, når man pludselig mærker noget, som man ikke har oplevet før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.