Er for første gang glad for at julen er ovre....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

356 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. december 2009

Barbamama

Ja sikke en omgang.... Lille juleaften var vi hos min mor og hendes kæreste til gløgg og æbleskiver, så holdt vi jul hos Caspers forældre og i går skulle vi hjem til min farmor til julefrokost. Vi var der dog ikke særlig længe for Carla var simpelthen bare så ked af det (og det er hun næsten aldrig) men det var bare for meget for hende at blive slæbt rundt til alle de mennesker som alle jo gerne ville snakke og give gaver, så vi var der kun et par timer og så tog vi hjem. Hun sov også hele vejen hjem. HELDIGVIS skulle vi ingenting i dag og hun har også bare SOVET og hygget sig når hun har været vågen. Vi har også aftalt herhjemme at hun ikke skal have ALT sit nye legetøj introduceret på en gang. Hun bliver sgu helt bims. Men ja som sagt, så er jeg lettet over at det nu er overstået, selvom jeg HADER når folk siger det for jeg elsker julen, men nu har jeg så også fået en lille prut at tænke på. Og når hun ikke har det godt har jeg det jo heller ikke.... Men det var godt vi tog hjem for hun nød også at komme hjem igen. Det er sjovt at mærke hvordan de bare liver op og slapper af når de er hjemme igen.... Hvordan er det gået med jeres børn? Bliver det lidt bedre når de bliver større?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2009

TbCp

michella80 skriver:

Ja sikke en omgang.... Lille juleaften var vi hos min mor og hendes kæreste til gløgg og æbleskiver, så holdt vi jul hos Caspers forældre og i går skulle vi hjem til min farmor til julefrokost. Vi var der dog ikke særlig længe for Carla var simpelthen bare så ked af det (og det er hun næsten aldrig) men det var bare for meget for hende at blive slæbt rundt til alle de mennesker som alle jo gerne ville snakke og give gaver, så vi var der kun et par timer og så tog vi hjem. Hun sov også hele vejen hjem. HELDIGVIS skulle vi ingenting i dag og hun har også bare SOVET og hygget sig når hun har været vågen. Vi har også aftalt herhjemme at hun ikke skal have ALT sit nye legetøj introduceret på en gang. Hun bliver sgu helt bims. Men ja som sagt, så er jeg lettet over at det nu er overstået, selvom jeg HADER når folk siger det for jeg elsker julen, men nu har jeg så også fået en lille prut at tænke på. Og når hun ikke har det godt har jeg det jo heller ikke.... Men det var godt vi tog hjem for hun nød også at komme hjem igen. Det er sjovt at mærke hvordan de bare liver op og slapper af når de er hjemme igen.... Hvordan er det gået med jeres børn? Bliver det lidt bedre når de bliver større?

Vi var til den årlige julefrokost hos oldefarmor d. 23. der var rigtig mange mennesker.
Og så fødselsdag d. 24. om morgenen og så holdt vi selv juleaften med mine forældre, lillebror og moster om aftenen.

Igår havde vi en rigtig sur unge hele dagen. Det var tydeligt at mærke på hende at der var sket lidt for meget de sidste dage. Så igår og idag har vi bare været hjemme.

Imorgen står den så på julefrokost igen, men håber det har hjulpet at vi har været hjemme de her dage.

Til Livas første jul var hun 4 mdr. der var vi også afsted d. 23. og det var et mareridt! Hun skreg stort set al den tid vi var der og kunne slet ikke håndtere alle de fremmede mennesker, det var SÅ synd!

Jeg synes det er blevet bedre nu hvor hun er 2 år, men hun kan stadig godt reagere hvis der sker for meget, er for mange mennesker

Anmeld

26. december 2009

anna-jonas

Åhhh..................hvor er jeg da egentlig glad for at høre, at i har haft samme prob. som os. Ida var oksy juleaften, hvor det kun var min mor og stedfar der var her...........................hun var dog lidt snottet, og vågnede fordi hun ikke kunne holde sutten i munden.

1 juledag var vi hos Jans forældre..................og der gik det fint de første par timer, fordi hun havde fået sovet rigtig fint til middag. Men så blev hun ked........................rigtig, rigtig ked, af larmen, og alle de fremmede mennesker (hun ser dem jo ikke ret tit). Jan kunne ikke forstå hvorfor jeg insisterede på at vi skulle tage hjem....................men kl. var blevet 22.30 (startede først kl. 17).................og Anna var nær et sukkerchok, og Ida var endelig faldet i søvn, efter at have grædt i over 1 time.

Idag har hun sovet hele dagen..........................været vågen maks 2 x 1 time. Så det er godt, at vi ikke skulle afsted i dag.

Men næste år, kan Carla bedre klare det............tror jeg.

Knus Mette

Anmeld

26. december 2009

Barbamama

Ja det er sgu synd for dem. Jeg vil heller ikke have at Carla absolut SKAL holde det ud. Hvis det bliver for meget (hvilket det gjorde) tager vi hjem. Det skal ikke være sådan at det bliver på hendes bekostning.

Men ja det er bare for meget med alle de mennesker. Og ja Carla er jo kun lige blevet et halvt år og kan ikke huske familien endnu. Nogle af dem kan hun, men altså det var tre forskellige familie-sammenkomster på 3 dage. Vi andre kan jo også synes det er for meget og en lille kan ikke sige det på samme måde, men så er det sgu godt de kan græde og sige det på den måde. Man får bare så ondt af dem

Men ja jeg håber det bliver bedre næste år, men jeg tror nu stadig jeg vil prøve at holde mig til at vi ikke skal noget i alle juledagene og så skal vi ikke så meget i december måned næste år!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.