Ondt i brystet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.078 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. december 2009

Anonym trådstarter

Jeg har den seneste måneds tid haft ondt i mit ene bryst. Det er meget ømt når jeg rører ved det, og samtidig er det som om der er mere "fyld" i det end i det andet. Jeg er også meget træt, ved ikke om det kan have nogen sammenhæng.

Jeg har hørt at hvis det er en kræft-knude så gør det ikke ondt. Er det rigtigt? Og hvad kan det ellers være?

Jeg er helt sikkert ikke gravid. Og det er næsten 3 år siden jeg stoppede med at amme den yngste.

Vil tage til min læge i det nye år hvis det ikke bliver bedre, men der er jo lidt tid til, så kunne godt tænke mig at høre jeres mening om det jeg skriver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2009

Barbamama

Jeg synes det er en god ide at få det undersøgt for man har jo ingen ærlig chance for at vide hvad det er. Jeg har dog også hørt det der med at kræft-knuder ikke er ømme. Men det er da bedre at være sikker og så få det tjekket.

Anmeld

26. december 2009

BOBS

ville også kontakte egen læge så snart der er mulighed for det....for det lyder til at fylde rigtig meget i dine tanker, og det kan jeg virkelig godt forstå.

Der er mange skrøner omkring kræft. Nogle rigtige og nogle meget forkerte... Jeg har også altid fået af vide at kræft ikke gør ondt, eller at tykke mennesker meget sjældent fik cancer,og det ved jeg nu med erfaring ikke altid passer.

Man kan også sagtens få brystbetændelse i det her kolde vejr, og infektion kan også gøre træt.

det kan være så mange ting. Skynd dig til lægen.....og i så fald du ikke er tilfreds med deres svar eller andet kan du henvises til evt. mammografi eller ultralyd. Føler med dig af hele mit hjerte

kæmpe juleknus

Anmeld

26. december 2009

Anonym trådstarter

michella80 skriver:

Jeg synes det er en god ide at få det undersøgt for man har jo ingen ærlig chance for at vide hvad det er. Jeg har dog også hørt det der med at kræft-knuder ikke er ømme. Men det er da bedre at være sikker og så få det tjekket.

Ja, du har helt ret, det er umuligt for nogen herinde og vide hvad det er Har bare gået og spekuleret over det.

Anmeld

26. december 2009

Anonym trådstarter

BOBS skriver:

ville også kontakte egen læge så snart der er mulighed for det....for det lyder til at fylde rigtig meget i dine tanker, og det kan jeg virkelig godt forstå.

Der er mange skrøner omkring kræft. Nogle rigtige og nogle meget forkerte... Jeg har også altid fået af vide at kræft ikke gør ondt, eller at tykke mennesker meget sjældent fik cancer,og det ved jeg nu med erfaring ikke altid passer.

Man kan også sagtens få brystbetændelse i det her kolde vejr, og infektion kan også gøre træt.

det kan være så mange ting. Skynd dig til lægen.....og i så fald du ikke er tilfreds med deres svar eller andet kan du henvises til evt. mammografi eller ultralyd. Føler med dig af hele mit hjerte

kæmpe juleknus

Tusind tak for dit søde svar. Og vil få en tid hos lægen så hurtigt som muligt. Han holder dog ferie den første uge i januar, så der er lidt længe til.

Anmeld

26. december 2009

Bondepigen

Jeg har selv meget ømme bryster især det venstre, som osse er lidt større end det andet. Sådan har det været siden jeg var 17 år gammel. Jeg hostede og det gjorde så vildt ondt inde i brystkassen, når jeg trak vejret, som om noget sad i klemme. Selv om det gik over, så har jeg haft et bryst der gør meget ondt, og som har en muskelknude. Det er ind mod midten, så det gør osse ondt i det andet, bare ikke lige så meget.

Lægen mener det var en fibersprængning jeg fik dengang. Det går nu fra brystet og om i ryggen, så det går både på min vejrtrækning og giver mig mange smerter mellem skulderbladene.

Men det kan jo være så mange ting... hævede mælkekirtler, muskler der gør ondt, ømhed i forb. med hormoner  osv. osv. Men jeg forstår godt du er nervøs. Jeg har været hos lægen utallige gange med mine bryster, for det gør så ondt i dem, at jeg ikke selv kan få mig til at undersøge dem. Og jeg har osse været til mammografi, men heldigvis var der ikke noget.

Det kan være så mange ting, så jeg håber du kan lægge det lidt fra dig indtil du kan komme til lægen, selv om jeg godt ved det kan være svært.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.