Søger opskrift på lækre muffins - UDEN ÆG

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.873 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. december 2009

Mikkelmusen

Nogen der ligger inde med sådan en? De skal være lette og luftige, og som sagt uden æg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2009

Anasmor

Lækker chokoladekage..(luftig)

800 g sukker

3½ dl olie

800 g mel.

8-10 spsk kakao pulver

4 spsk natron

6 tsk bagepulver

4 tsk vanille sukker

1 l kærnemælk(kan også bruges tyk mælk, ymer eller lign)

Sukker og olie røres sammen

De tørre ingredienser blandes sammen og puttes i sukker blandingen skiftevis med kærnemælken

Svarer til 1 stor bradepande... eller mindst 20 muffins (del evt opskriften)

Hvis du bager enkeltvis som lagkagebunde skal de bage 12 min. ved 200 grader

Bages den som bradepande bages den i 35-45 min ved 200 grader, eller som muffins ca 15-25 min alt efter hvordan din ovn bager...(mærk efter med træ pind)

Smid evt et stykke staniol over de sidste 15 min.

Og JA, der skal BÅDE natron OG bagepulver i 

Anmeld

26. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg vil også sige kærnemælkskage... Jeg har en opskrift på dem, inde i opskrifter

God fornøjelse.

Anmeld

26. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg vil også sige kærnemælkskage... Jeg har en opskrift på dem, inde i opskrifter

God fornøjelse.

Anmeld

26. december 2009

kiroo

denne opskrift så jeg lige inden under opskrifter... så den er tyvstjålet

Mor til Lukas, Silas og Elias lukasogsilas | 21. august 2009, kl. 07:27 Citér indlæg Anmeld indlæg Har fundet denne opskrift på muffins og det er simpelhen de nemmeste og bedste chokolademuffins jeg længe har smagt, så vil da lige dele opskriften med jer Ulempen er bare, at jeg nærmest er blevet afhængig af dem, så har bagt (og spist) dem 2 dage i træk

250gr. mel
225gr. sukker
50gr. kakao
1 tsk. vaniliesukker
1 tsk. natron
50-100gr. hakket chokolade

De tørre ingredienser blandes i en skål

1½ dl. mælk
2½ dl. natural yougurt/tykmælk eller lign.
1 dl. margerine
1 æg

De våde ingredienser blandes med en ske i en skål og hældes over i de tørre og der røres sammen.

Hældes i forme og så bare ind i ovnen til de er færdige

Jeg satte dem i en kold ovn ved 160-170gr (ikke varmluft) i ca 15min, synes det er meget forskelligt fra ovn til ovn, så man kan jo bare gøre som man plejer, når man bager kager.

Hvis man bruger de store muffinsforme bliver der ca. 15 stk.

Prøvede at lave en royal icing som glasur af 1 æggehvide, flormelis og lidt citronsaft, som der bare skal røres sammen med håndkraft. Blandene blå og rød frugtfarve i og synes selv de blev superfine. Det bliver meget tykkere end alm glasur og det ser lidt finere ud

GOD BAGELYST

Anmeld

30. december 2009

Mikkelmusen

Anasmor skriver:

Lækker chokoladekage..(luftig)

800 g sukker

3½ dl olie

800 g mel.

8-10 spsk kakao pulver

4 spsk natron

6 tsk bagepulver

4 tsk vanille sukker

1 l kærnemælk(kan også bruges tyk mælk, ymer eller lign)

Sukker og olie røres sammen

De tørre ingredienser blandes sammen og puttes i sukker blandingen skiftevis med kærnemælken

Svarer til 1 stor bradepande... eller mindst 20 muffins (del evt opskriften)

Hvis du bager enkeltvis som lagkagebunde skal de bage 12 min. ved 200 grader

Bages den som bradepande bages den i 35-45 min ved 200 grader, eller som muffins ca 15-25 min alt efter hvordan din ovn bager...(mærk efter med træ pind)

Smid evt et stykke staniol over de sidste 15 min.

Og JA, der skal BÅDE natron OG bagepulver i 

nu har du skrevet

4 spsk natron
6 tsk bagepulver

og så tænker jeg, er du sikker på det er 4 SPSK natron ? For jeg har lige bagt en halv portion af din opskrift som muffins, og de smagte på ingen måde af kakao eller vanilje, KUN bittert. Og jeg har fulgt opskriften. Desuden hævede de så meget at det nærmest blev til en bradepande-kage som så faldt sammen når den kom ud.

Anmeld

30. december 2009

Mikkelmusen

kiroo skriver:

denne opskrift så jeg lige inden under opskrifter... så den er tyvstjålet

Mor til Lukas, Silas og Elias lukasogsilas | 21. august 2009, kl. 07:27 Citér indlæg Anmeld indlæg Har fundet denne opskrift på muffins og det er simpelhen de nemmeste og bedste chokolademuffins jeg længe har smagt, så vil da lige dele opskriften med jer Ulempen er bare, at jeg nærmest er blevet afhængig af dem, så har bagt (og spist) dem 2 dage i træk

250gr. mel
225gr. sukker
50gr. kakao
1 tsk. vaniliesukker
1 tsk. natron
50-100gr. hakket chokolade

De tørre ingredienser blandes i en skål

1½ dl. mælk
2½ dl. natural yougurt/tykmælk eller lign.
1 dl. margerine
1 æg

De våde ingredienser blandes med en ske i en skål og hældes over i de tørre og der røres sammen.

Hældes i forme og så bare ind i ovnen til de er færdige

Jeg satte dem i en kold ovn ved 160-170gr (ikke varmluft) i ca 15min, synes det er meget forskelligt fra ovn til ovn, så man kan jo bare gøre som man plejer, når man bager kager.

Hvis man bruger de store muffinsforme bliver der ca. 15 stk.

Prøvede at lave en royal icing som glasur af 1 æggehvide, flormelis og lidt citronsaft, som der bare skal røres sammen med håndkraft. Blandene blå og rød frugtfarve i og synes selv de blev superfine. Det bliver meget tykkere end alm glasur og det ser lidt finere ud

GOD BAGELYST

Ja den er jo så desværre ikke uden æg...

Anmeld

30. december 2009

Anasmor

Mikkelmusen skriver:

nu har du skrevet

4 spsk natron
6 tsk bagepulver

og så tænker jeg, er du sikker på det er 4 SPSK natron ? For jeg har lige bagt en halv portion af din opskrift som muffins, og de smagte på ingen måde af kakao eller vanilje, KUN bittert. Og jeg har fulgt opskriften. Desuden hævede de så meget at det nærmest blev til en bradepande-kage som så faldt sammen når den kom ud.

Åh det er jeg ked af... fandt den på nettet, så har desværre ikke prøvet den af.. har aldrig selv prøvet at lave en kage uden æg, så er da ked af at dit forsøg med denne opskrift endte i skraldespanden... sorry...

Kh Stinna

Anmeld

30. december 2009

Mikkelmusen

Det skal du ikke være ked af. Det var nu mere sådan så der ikke var andre der lavede samme "fejl" som mig.

Anmeld

30. december 2009

Anasmor

Godt jeg ikke har fået den lagt ind under opskrifter

Stinna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.