Ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.214 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. december 2009

Kløver

Kender i til tester der snyder???

Normalt har jeg ikke haft problemer med ÆL test, de har kun fungeret super, denne gang tog jeg igen en test, den var positiv, tog en senere for at være sikker og igen tydeligt positiv. dog kom resultatet efter 3 min (skal komme frem inden de 5 min) men ville for at være helt sikker tage en test igen i dag, der var den så negativ, og tog så 2 for at være helt sikker, men begge negative ???

Nu er jeg så lidt i vildrede, for det har jeg ikke prøvet før, første gang jeg tog Æltest og den blev positiv, ville jeg se hvor længe man kunne se et postivt resultat, men opgav efter 5 dage med positiv test, så ved at den burde være positiv stadigvæk.

Mit eget gæt er at jeg nok ikke har ÆL endnu og må fortsætte med at teste

God jul til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2009

Maise

Maja84 skriver:

Kender i til tester der snyder???

Normalt har jeg ikke haft problemer med ÆL test, de har kun fungeret super, denne gang tog jeg igen en test, den var positiv, tog en senere for at være sikker og igen tydeligt positiv. dog kom resultatet efter 3 min (skal komme frem inden de 5 min) men ville for at være helt sikker tage en test igen i dag, der var den så negativ, og tog så 2 for at være helt sikker, men begge negative ???

Nu er jeg så lidt i vildrede, for det har jeg ikke prøvet før, første gang jeg tog Æltest og den blev positiv, ville jeg se hvor længe man kunne se et postivt resultat, men opgav efter 5 dage med positiv test, så ved at den burde være positiv stadigvæk.

Mit eget gæt er at jeg nok ikke har ÆL endnu og må fortsætte med at teste

God jul til jer alle

hvad dag i forhold til din sidste menstruations første dag har du testet på ?

Anmeld

24. december 2009

Kløver

Maise skriver:

hvad dag i forhold til din sidste menstruations første dag har du testet på ?

Det må have været den 16 og er på dag 18 nu, men da jeg har fået en meget lang cyklus efter p-piller, ville det passe meget godt med den ca kom nu- om en uges tid.

jeg havde 1 mens dag, den 7 dec, og da min lutheralfase er ca 17 dage, og cyklus svinger mellem 5-6 uger, passede det nemlig med at det skulle blive ca mellem jul og nytår +/-

Glædelig jul

Anmeld

25. december 2009

Maise

Maja84 skriver:

Det må have været den 16 og er på dag 18 nu, men da jeg har fået en meget lang cyklus efter p-piller, ville det passe meget godt med den ca kom nu- om en uges tid.

jeg havde 1 mens dag, den 7 dec, og da min lutheralfase er ca 17 dage, og cyklus svinger mellem 5-6 uger, passede det nemlig med at det skulle blive ca mellem jul og nytår +/-

Glædelig jul

Da jeg tog ægløsningstests, tog jeg fra 11 dagen fra sidste menstruations første dag. Dette anbefalede de mig på fertillitetsklinikken og så tog jeg en hver dag frem til jeg ikke kunne måle positivt længere. Så jeg brugte jo mange tests hver gang, men fandt også ud af hvornår og hvor mange dage jeg egentlig var frugtbar. Det bedste tip de gav os var at man skulle dyrke sex hver 3 dag hverken mere eller mindre fra mens slutter til næste mens starter. Pga sæden er optimal hver 3 dag. Og så blev jeg gravid

Anmeld

25. december 2009

Kløver

Maise skriver:

Da jeg tog ægløsningstests, tog jeg fra 11 dagen fra sidste menstruations første dag. Dette anbefalede de mig på fertillitetsklinikken og så tog jeg en hver dag frem til jeg ikke kunne måle positivt længere. Så jeg brugte jo mange tests hver gang, men fandt også ud af hvornår og hvor mange dage jeg egentlig var frugtbar. Det bedste tip de gav os var at man skulle dyrke sex hver 3 dag hverken mere eller mindre fra mens slutter til næste mens starter. Pga sæden er optimal hver 3 dag. Og så blev jeg gravid

Hej maise, grunden til jeg startede senere er at min ÆL kommer sener, men kan være ejg skulle bruge dine råd, du har fra fertilitetsklinikken ;-) hvis det ikke lykkedes denne gang, kan jeg jo præve den metode du fik derfra :-D

tusind tak for svar og håber du har haft en god jul, og får nogle gode juledage og et godt nytår

Anmeld

25. december 2009

Mka

Du siger din cyklus varer ca 5 uger. Er det så omkring dag 17 du har æg ?? Jeg er nemlig  blevet lidt i tvivl.

Glædelig jul. 

Anmeld

25. december 2009

Kløver

Mka skriver:

Du siger din cyklus varer ca 5 uger. Er det så omkring dag 17 du har æg ?? Jeg er nemlig  blevet lidt i tvivl.

Glædelig jul. 

Min cyklus ligger og svinger mellem 5 og 6 uger, og er efter jeg har været på p-piller. Inden jeg begyndte på p-piller var den ca 4 uger, men efter jeg har været på p-piller i ca 8 år(ja det er lang tid) så er min cyklus blevet forlænget, og sidste menstruation kom 6 uger efter 1 menstruationsdag, så det svinger mellem 5 og 6 uger. håber ik det blev for indviklet

Anmeld

25. december 2009

Mka

Jeg er med har også været på p- piller i ca 9 år. og stoppede så med dem for 10 mdr siden. de sidste 3 gange jeg har haft mens,  har der været omkring 35 dage imellem, så tænkte om ægløsning ikke er omkring dag 17, synes det er lidt svært når ens clykus er så lang.

Anmeld

25. december 2009

Kløver

Mka skriver:

Jeg er med har også været på p- piller i ca 9 år. og stoppede så med dem for 10 mdr siden. de sidste 3 gange jeg har haft mens,  har der været omkring 35 dage imellem, så tænkte om ægløsning ikke er omkring dag 17, synes det er lidt svært når ens clykus er så lang.

Ja det er svært, synes også det er lidt trels man så har færre prøvninger på graviditet, når man har en længere cyklus

men det er jo nok luksusproblemer

Anmeld

3. januar 2010

Rsa

Jeg har selv en længere cyklus der gennemsnitlig er på 33 dage..

Jeg prøvede for første gang ægløsningstests i december, jeg testede fra dag 16 og havde et positivt resultat på 20 dagen, så min ægløsning var på 21 dagen.

Jeg har været fri af hormonel prævention i 4 år og har derfor en nogenlunde stabil cyklus, så på den front kan jeg ikke være med. Men forsøg med testene, de kan i det mindste hjælpe til, at finde ud af hvorledes ens cyklus udformer sig

Pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.