Hejsa!
Sad lige på Facebook for lidt siden... Har en veninde, som blev gift sidste år med en amerikaner og bor nu i Washington. Hun lægger ufattelig mange billeder ind på hendes profil, fordi hun gerne vil ha´ hendes familie i DK kan følge med i hendes liv.
Men når jeg sidder og ser hendes billeder, så føler jeg bare at jeg har et virkelig kedeligt liv! Hun oplever så meget. De tager på ture sammen; skovture, skiture, Las Vegas ture, holder selv fester, hvor de på billederne, ser ud til at hygge sig helt vildt og ha´ det så sjovt!
Fuck, jeg gad godt det var mig
Jeg elsker min datter og nyder al den tid, jeg har med hende, elsker min mand osv. Men udover bleer og amning, madlavning og oprydning, samt en enkelt time foran fjernsynet hver dag, så sker der bare NADA i mit liv.
Det gjorde der heller ikke før. Jeg har faktisk aldrig rejst; kun været i Østrig med folkeskoleklassen, og de sædvanlige endagsture til Sverige hver sommer med familien og selvfølgelig den oblikatoriske tur til Fårup sommerland. Det er det!
Jeg vil så gerne kunne give min datter så meget mere end jeg selv fik som barn (og voksen).
I år har manden og jeg valgt IKKE at give hinanden julegave og istedet ta´ 500 kr. hver måned og sætte ind på en konto, samt det halve af børnepengene, og så ta´ ud og rejse i sommerferien. Vi ved ikke om det blir´ udlandet endnu, for har også fået lov at låne min søsters campingvogn og der havde vi snakket om at ta´ på rundtur i DK i et par uger.
Det er også som om; siden vi blev gift og fik tøsen, så snakker vi ikke rigtig med nogen mere. Kun dem, som er lidt ældre end os selv, og dem som også har børn. Vi har mistet så mange venner..?
Savner virkelig bare at hygge med vennerne, rejse (selvom jeg aldrig rigtig har gjort det), feste og bare ha´ det sjovt.
Hvad med Jer andre? Mistet en masse, fordi I fik børn og blev gift?
Græsset er altid grønnere hos naboen 
Jeg har rejst i Japan, Filippinerne, Grønland, Østrig, Italien og alle vores nabolande.
Mange af mine veninder har suget godt og grundig på mit "spændende" liv. Altid er der fart over feltet. Har sjove, vilde og fede historier i ærmet.
Alligevel sidder jeg her single, insemineret og ønsker mig over alt i verden et "kedeligt" liv med barn, bleer, vaskertøj og søvnløse nætter.
Det vigtigste er kærligheden. Selvfølgelig er det fedt at være ude i verden. Forandring fryder jo. Man kan dog også godt kede sig på en strand på Filippinerne, en karaokebar i Japan eller på en alpetop i Østrig.
Selvfølgelig skal I ud at opleve verden. Tage på nogle rejser. Glæde sig til en oplevelse. Uden at tage modet helt fra dig, så vil jeg dog sige, at det også er stressende, og jeg kan love dig for, at jeg har været vidne til nogle trykkede stemninger hos familier, der har mærket presset ved oppakning, solstik og forsinkede fly.
Så det er ikke altid så fedt, som det ser ud på facebook.