grød og alder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. december 2009

kiroo

hvornår gav i jeres pus grød, hvor kommer de 4 mdr. fra..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

Lone Jakobsen

jeg startede da mine var 4 mdr. anbefalinger lyder på 6mdr....dog tidligst fra 4 mdr.

Anmeld

22. december 2009

Barbamama

jeg startede også småt ved de 4mdr. Deres nyrer kan ikke klare det før

Anmeld

22. december 2009

Dansker i England

Hvilken slags grød giver I dem så? Eller er det vælling, I mener? Tror prinsessen snart skal have noget - synes ikke, hun bliver alt for mæt af mælken.

Anmeld

22. december 2009

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg fik hul på mit bryst da Victor var fem måneder og da han ikke ville have modermælkserstatning fik vi lov til at give ham en tynd fløjlsgrød...

Anmeld

22. december 2009

Cris

Da min søn var lidt over 5 måneder begyndte jeg at give ha en tredje deciliter qinua grød sammen med lidt gulerod mos. Og så meget meget stille og rollig har vi givet mere og mere. Man kan godt give dem før 4måneder, mange gøre det. Men deres system er slet ikke klar til det og man risikere at børnene få allergi eller en eller anden reaktion.

Anmeld

22. december 2009

Ox.

Min datter får majsgrød med pære/banan, hjemmelavet kartoffelmos med MME, og majsvælling med pære/banan, min SP sagde at lige præcis med vælling, skal man ikke gå efter de 6 mdr, da det kun står der på pga international lovgivning, og at de godt kunne tåle det efter de 4 mdr ..

Min datter er 4½ månede og startede da hun var 4 ..

Anmeld

22. december 2009

Dansker i England

Sussie&Lilje skriver:

Min datter får majsgrød med pære/banan, hjemmelavet kartoffelmos med MME, og majsvælling med pære/banan, min SP sagde at lige præcis med vælling, skal man ikke gå efter de 6 mdr, da det kun står der på pga international lovgivning, og at de godt kunne tåle det efter de 4 mdr ..

Min datter er 4½ månede og startede da hun var 4 ..

Er det majsgrød du blander fra en pakke eller laver du det selv? Har ikke så meget forstand på emnet

Jeg skal tale med min sp om det i morgen, når jeg skal derop og se, hvad hun siger til at give lillepigen grød/vælling

Anmeld

22. december 2009

Ox.

Dansker i England skriver:

Er det majsgrød du blander fra en pakke eller laver du det selv? Har ikke så meget forstand på emnet

Jeg skal tale med min sp om det i morgen, når jeg skal derop og se, hvad hun siger til at give lillepigen grød/vælling

Majsgrøden er beauvais (staves?) ..  Og vælling også .. men ellers har jeg fået et hæfte med opskrifter og fra hvilken alder de må få det fra min SP ...

Anmeld

23. december 2009

BetonSlotsPrinsesserne

SP'er i Viborg, anbefaler så småt grødmåltider fra 4 mdr.

Jeg begyndte da min pige blev 4 mdr, hun var fuldstændig klar til det- har aldrig haft problemer med at hun ikke ville have det- skønt..

Men alt grød man giver fra 4 mdr og frem til 6 mdr skal være glutenfri.. Så kig efter grødpakker med 4 mdr's mærket, jo mindre du vil lave selv..
Efter 6 mdr, prøv alt grød Nogle af 8 mdr's pakkerne snyder, selvom der står der er bid stykker i passer det ikke.. !

Fra barnet begynder at få kartoffelmos må de få skjult mælk. Så der behøves ikke at skal bruges modermælkserstatning...
Bare husk fedtstof i ALT hjemmelavet mad....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.