Mærker i strejken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. april 2008

Jan9e D

Inspireret af et indlæg på NB vil jeg da gerne høre hvordan i er påvirket af strejken, da det jo er primært her jeg er og jer jeg "skriver" med og læser om.

Her er hvordan det ser ud her.

1. I vores kommune er der strejke. Og min datter går så i VS 2 dage og har to dage fri, men i dag er det sidste dag i VS da hun skal begynde i BH på mandag.

2. I den BH som min datter skal starte i kører det på samme måde altså to dag i inst. og to dage fri . Ydremere er BH delt op i to huse hvor de skal begynde i det hos som min datter ikke skal gå i. Ikke den mest optimale start for at barn at blive kørt ind i.

3. Jeg (går og venter på en hjerteoperation og pga konflikten bliver den udskudt. Og min sygdom gør at jeg er meget træt og ikke har ret meget energi, til min datter. Og så lider hun jo dobbelt under denne konflikt. Da jeg er enlig mor.

4. Min mormor (88) var kommet hjem fra genoptræning efter et brud på lårbenet dagen før konflikten begyndte. Men de nåede ikke at lave en plan for hendes hjemmehjælp. Så nu er hun atter indlagt pga dehydrering og underernæring. Og for ikke lov til at komme hjem mere. Så nu er det at vente på at hun kan komme på plejehjem.

5. Alle disse ting bider sig jo i halen og føler at jeg bare løber panden mod en mur. For min fam. som ville kunne hjælpe mig i denne situation er jo selv ramt af konflikten.

Tilsidst vil jeg dog sige at jeg bakker dem der strejker fuldt op, og mener at de skal blive ved til de for deres vilkår trumfet igennem. Men håber at de dog snart slutter, så vi atter kan få en normal hverdag igen.

Kh Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2008

Tullebobs

:'( Pyyyyha Jannie - I er da godt nok ramt hos jer. Og sådan er det desværre med sådan en strejke, den rammer skævt, det vil sige rigtig rigtig hårdt hos nogle, og næsten ikke hos andre. Vi er eksempelvis ikke ramt på nogen måder (lige nu) hos os. Simons dagpleje er ikke udtaget til strejke, og vi er (heldigvis) ikke i den situation, at vi har brug for sundhedsvæsnet lige nu. Jeg håber, det bedste for jer, både Mathine, dig og din mormor. Og så håber jeg, at de strejkende snart får det, som de ber om, for det har de fortjent, men det ville også være dejligt at få samfundet tilbage på skinnerne. Pøj pøj med det hele og (H) fra Trine

Anmeld

28. april 2008

sbs78

hej
Vi mærker ikke det helt store til det. Kun at vi ikke får besøg af sp i dag, for de strejker også:)

Anmeld

28. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Tjaaaa....jeg har været oppe siden kl 4 for at blive færdig med min fremlægning. Den skal være klar til kl 13 og lige nu har jeg opgivet ;) Sidder med Jesse på skødet og ser postmans per på yuotube.

Men men men....han skal med mig på uni i morgen og onsdag for der har jeg eksamensgennemgang. Og vi er ikke færdig med undervisning før 8 maj så det skal også passes

Desuden har jeg eksamen på fredag, 14, 22 og 26 maj samt 2 eksamenopgaver aflevering 2 og 11 juni. Der skal læses og skrives og haves overskud til Jesse.

Hvis jeg ikke består alle mine eksamner, ja så kan jeg ikke blive færdig med min uddannelse før 2009 og det har jeg ikke su til, så jeg vil have spildt 4 år af mit liv >(

Men ja du er vist også hårdt ramt. Håber du klarer den
(H)

Anmeld

28. april 2008

gda

Jeg/vi mærker ikke strejken.

I Josephines børnehave er alle mand på arbejde.

Min mor, som har kræft, får hendes daglige besøg af sygeplejesken, og hendes kemobesøg m.m i Aalborg er ikke aflyst

Jeg skal først til jordmor igen 6 maj. I region Nordjylland thisted kommunen har de valgt at holde åben tirsdag og torsdag for kvinder i uge 37, gået 1 uge over tiden, eller som har noget de skal have tjekket. Jeg er heldigvis i uge 37 d 6 maj :)

Jeg synes dog det er synd for alle 1 gangs fødende at de skal hjem efter 4 timer, men jeg er ligeglad. Hvis galt går som planlagt vil jeg hjem med det samme alligevel. Gider ikke ligge derud, når Josephine og resten af fam er der hjemme

Anmeld

28. april 2008

A.I.G.

Kun på positiv vis .....

Jeg støtter de strejkende, dog ikke midlet, og imens nyder vi at der er legekammerater i gården til min datter på 2½ som ikke er i institution.

Til dig trådstarter -puha ! Tanker herfra, det lyder hårdt i jeres tilfælde.

Anette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.