Jul med tåre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

408 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. december 2009

hc=k

Jeg ved godt at der er mange der lider her i julen og jeg beklager hvis der sidder nogle herinde som bare tænker " Lad nu være med at have ondt af dig selv", men sådan må det jo være.

Jeg har før skrevet om julestemning og at være klar til jul, men helt ærligt så kan jeg overhovedet ikke lide julen. Jeg synes ikke det er hyggeligt, jeg har flere år sagt at jeg ikke vil holde jul, men hver år gør jeg det alligevel for alle andres skyld og ender med at være ked af det.

Min dejlige kæreste spurgte mig igår hvorfor det lige er at jeg ikke kan lide jul for i hans øjne er det helt vildt underligt. Han julehygger og synes at jul er det mest fantastiske i verden. Vi skal holde jul hos hans forældre sammen for første gang i år og ja jeg gør det igen i år for andre end mig selv, jeg gør det for Kristopher og min kæreste.
Jeg svarede ham på hans spørgsmål og fortalte om skuffelser, familier der ikke holder sammen og ingen gaver ( jeg ved godt at gaver ikke er alt, men ja de betyder noget til jul ).

Jeg nåede ikke at fortælle det hele før jeg brød fuldstændig sammen og min kæreste fik det helt dårligt over at jeg havde det sådan. Han trøstede mig og sagde at han nok skulle prøve at lave om på de dårlige minder så jeg kan blive glad for julen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

Honningblomst

Pas på du ikke overfører det til dine børn....har selv en mor der både sagt og usagt tydeligt viste at julen ikke sagde hende noget og det tog så meget af glæden og har gjort at jeg har skulle lære at holde af julen og det har været svært...jeg er stadig ikke vild med julen, men jeg gør alt jeg kan for børnene ikke mærker noget....

Du kan ændre det ved at gøre julen til noget særligt NU...

KNus Eva og glædelig jul, trods alt....

Anmeld

22. december 2009

hc=k

Eva skriver:

Pas på du ikke overfører det til dine børn....har selv en mor der både sagt og usagt tydeligt viste at julen ikke sagde hende noget og det tog så meget af glæden og har gjort at jeg har skulle lære at holde af julen og det har været svært...jeg er stadig ikke vild med julen, men jeg gør alt jeg kan for børnene ikke mærker noget....

Du kan ændre det ved at gøre julen til noget særligt NU...

KNus Eva og glædelig jul, trods alt....

Jamen jeg har tænkt det samme, men og jeg forsøger virkelig at lege juleglad sammen men min søn. Når der er nisser, julemænd osv. så er det med næææ og neeeeej se kris, meeeen når han så er kommet i seng så fordvinder julen igen.

Jeg har besluttet sammen med min kæreste at vi skal lave vores egne juletraditioner næste år og se om vi ikke godt kan lave om på min juleforskrækkelse.

Anmeld

22. december 2009

Honningblomst

hc=k skriver:

Jamen jeg har tænkt det samme, men og jeg forsøger virkelig at lege juleglad sammen men min søn. Når der er nisser, julemænd osv. så er det med næææ og neeeeej se kris, meeeen når han så er kommet i seng så fordvinder julen igen.

Jeg har besluttet sammen med min kæreste at vi skal lave vores egne juletraditioner næste år og se om vi ikke godt kan lave om på min juleforskrækkelse.

Det tror jeg er en god idé...det er jo dem du mangler hjemmefra..dine traditioner er omkring svigt, men de nye I laver skal passe lige til det I vil og ønsker...her i huset bager jeg ikke småkager eller laver konfekt, jeg har ikke juletræ når ikke vi selv skal holde, fiser ikke rundt til julebasar eller alt det andet...køber gaver i okt så jeg slipper for ræset osv osv...har gjort på en måde så det kun er ren hygge, for ellers ender jeg også bare som en sur mor der ikke gider det..

Knus til dig..

Eva

Anmeld

22. december 2009

Moar'en

Nu har jeg ikke prøvet det selv, jeg elsker julen .

Men jeg tænker lidt, det måske er på tide at ligge det bag dig, nu må du ikke misforstå mig, det skal ikke lyde hårdt det her. Men det jeg mener er måske mentalt at sige til dig selv, at dette ikke skal ødelægge det for Kristopher, han skal synes at julen er den mest fantastiske tid på året. Så alle de skuffelser og gave mangel skal han aldrig opleve, og så gøre det lidt til din "mission" at han skal have en super jul. Håber du forstår hvad jeg mener. Jeg har selv en familie der har skuffet mig mange gange, dog ikke så meget til jul, men jeg har "valgt" at det ikke skal hive mig ned mere, men kun gøre mig stærkere. Alle de oplevelser jeg har haft som barn skal min søn aldrig opleve. Jeg håber du trods alt kommer til at sidde med et smil på llben når du ser kristoper sidde og lege med gavepapiret og glemme de dårlige ting for en stund.

Anmeld

22. december 2009

hc=k

Moar'en skriver:

Nu har jeg ikke prøvet det selv, jeg elsker julen .

Men jeg tænker lidt, det måske er på tide at ligge det bag dig, nu må du ikke misforstå mig, det skal ikke lyde hårdt det her. Men det jeg mener er måske mentalt at sige til dig selv, at dette ikke skal ødelægge det for Kristopher, han skal synes at julen er den mest fantastiske tid på året. Så alle de skuffelser og gave mangel skal han aldrig opleve, og så gøre det lidt til din "mission" at han skal have en super jul. Håber du forstår hvad jeg mener. Jeg har selv en familie der har skuffet mig mange gange, dog ikke så meget til jul, men jeg har "valgt" at det ikke skal hive mig ned mere, men kun gøre mig stærkere. Alle de oplevelser jeg har haft som barn skal min søn aldrig opleve. Jeg håber du trods alt kommer til at sidde med et smil på llben når du ser kristoper sidde og lege med gavepapiret og glemme de dårlige ting for en stund.

Jo men jeg forstår sagtens hvad du mener og det er også det jeg har sagt til mig selv hvert år. Det er lidt sjovt for om sommeren glæder jeg mig som et lille barn til jul og tiden kan slet ikkeg å hurtigt nok, men når så vi når midt november vender det. Jeg ønsker at Kristopher kommer til at holde lige så meget af julen som hans far gør det og det vil jeg kæmpe for.

Anmeld

22. december 2009

Moar'en

hc=k skriver:

Jo men jeg forstår sagtens hvad du mener og det er også det jeg har sagt til mig selv hvert år. Det er lidt sjovt for om sommeren glæder jeg mig som et lille barn til jul og tiden kan slet ikkeg å hurtigt nok, men når så vi når midt november vender det. Jeg ønsker at Kristopher kommer til at holde lige så meget af julen som hans far gør det og det vil jeg kæmpe for.

Ja det er lidt mærkelig

Men jeg tor det er vigtigt som du selv skriver at få lavet nogle traditioner som i kan viderføre som i har det godt med.

Anmeld

22. december 2009

Mortil2-87

kan udemærket følge dig, jeg gider heller ikk julen og ser den kun som en kæde om anklen. min familie har også ødelagt julen for mig.. Jeg har skulle være den stærke i min familie omkring skænderier og selv jule aften har jeg måtte sætte en fasade op så de små ikke skulle mærke at alle var sure og stressede!: Igen i år må jeg sætte en fasade op , men heldigvis holder vi jul hos min svigerfar så måske bliver det lidt hyggeligere end de andre år.

Har også sat mig det mål at til næste år når vores datter er 1 + 4mdr skal der være jul helt op til ørene, så håber lidt at hendes jule glæde kan smitte af på mig, så jeg igen begynder og nyde jule tiden..

Anmeld

22. december 2009

anna-jonas

hc=k skriver:

Jeg ved godt at der er mange der lider her i julen og jeg beklager hvis der sidder nogle herinde som bare tænker " Lad nu være med at have ondt af dig selv", men sådan må det jo være.

Jeg har før skrevet om julestemning og at være klar til jul, men helt ærligt så kan jeg overhovedet ikke lide julen. Jeg synes ikke det er hyggeligt, jeg har flere år sagt at jeg ikke vil holde jul, men hver år gør jeg det alligevel for alle andres skyld og ender med at være ked af det.

Min dejlige kæreste spurgte mig igår hvorfor det lige er at jeg ikke kan lide jul for i hans øjne er det helt vildt underligt. Han julehygger og synes at jul er det mest fantastiske i verden. Vi skal holde jul hos hans forældre sammen for første gang i år og ja jeg gør det igen i år for andre end mig selv, jeg gør det for Kristopher og min kæreste.
Jeg svarede ham på hans spørgsmål og fortalte om skuffelser, familier der ikke holder sammen og ingen gaver ( jeg ved godt at gaver ikke er alt, men ja de betyder noget til jul ).

Jeg nåede ikke at fortælle det hele før jeg brød fuldstændig sammen og min kæreste fik det helt dårligt over at jeg havde det sådan. Han trøstede mig og sagde at han nok skulle prøve at lave om på de dårlige minder så jeg kan blive glad for julen..

Sidder her med tårerne rendende ned af kinderne, for dit indlæg vidner om de ufattelige svigt, du må have været udsat for. Tænk at sådan en glædelig højtid, kan få dig til at føle så meget sorg og ked-af-det hed.

Jeg har selv haft det som dig.................julen var forfærdentlig at komme igennem. Alle skelletterne faldt ud af skabet, og vores familie's fortid blev pludselig så levende i min hukommelse. Jeg har selv været udsat for en mor der var så fuld juleaften, at julemaden aldrig kom på bordet............den var simeplthen brændt af. Julegaverne var drukket op...............og der var en ballade af den anden verden mellem de voksne.

Helt ind til for ganske få år siden, holdt jeg helst jul hos venners familie. Men nu har jeg fået min egen lille familie..............og har BRUG for at jule den maks. for at de ALDRIG skal stå med de følelser, jeg havde som barn. Julen handler jo netop om BØRNENE............og herhjemme, er de i centrum. Vi holder juleaften herhjemme............for så ved vi at det bliver på de små's præmisser. Så invitere vi dem vi har lyst til at se.................så det er os (mig) der har fod på det.

Jeg synes måske at du skulle tale med en psykolog om det...........så du igen kan komme til at elske julen...........om ikke andet, så for din søns skyld.

Mange søde juleknus fra Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.