længde af Løbetid for tæver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.978 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. december 2009

Anonym trådstarter

Hej alle tæveejere.

er der nogen der kan hjælpe? hvor længe går der ca. fra tæven (hunhunden) bliver interesseret i hanhunde under løbetiden til hun stopper med at være interesseret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2009

Lone Jakobsen

mener det er den midderste uge. altså de er i løbetid 3 uger...så uge 2 skal man passe på (hvis man ikke vil ha valpe)

Anmeld

21. december 2009

karina1980

vores tæve er i løb i 4 uger, hvor hun på 10 dagen stopper med at bløde i et par dage og derefter bløder hun så igen, det er i midten af perioden hun er mest fertil, men altså som regel siger man at man i hele perioden skal holde dem fra hanhunde for en sikkerheds skyld

Anmeld

21. december 2009

smokin

karina1980 skriver:

vores tæve er i løb i 4 uger, hvor hun på 10 dagen stopper med at bløde i et par dage og derefter bløder hun så igen, det er i midten af perioden hun er mest fertil, men altså som regel siger man at man i hele perioden skal holde dem fra hanhunde for en sikkerheds skyld

Min hunhund bløder ca. 3 uger - og drypper efterhånden ret heftigt rundt i huset. Min dyrlæge siger det er i den sidste uge du skal passe på, men det kan dog være forskelligt. Et er dog helt sikkert: Når hunden begynder at smide halen til siden (ikke op, men sådan virkelig til siden) så er hun KLAR!

Og så ved hanhundene godt hvordan det forgår.

Min egen hanhund ligger og græder om natten den sidste uge, fordi det er så smertefuldt ikke at få forløsning. (de sover hver for sig)

Løbetidstrusser er ikke = sikkerhed. Min tæve vipper dem nemt til siden.

God jul

Anmeld

21. december 2009

ivfmarie

Zette skriver:

Min hunhund bløder ca. 3 uger - og drypper efterhånden ret heftigt rundt i huset. Min dyrlæge siger det er i den sidste uge du skal passe på, men det kan dog være forskelligt. Et er dog helt sikkert: Når hunden begynder at smide halen til siden (ikke op, men sådan virkelig til siden) så er hun KLAR!

Og så ved hanhundene godt hvordan det forgår.

Min egen hanhund ligger og græder om natten den sidste uge, fordi det er så smertefuldt ikke at få forløsning. (de sover hver for sig)

Løbetidstrusser er ikke = sikkerhed. Min tæve vipper dem nemt til siden.

God jul

sådan en fræk sukkermor

Anmeld

21. december 2009

smokin

Anonym skriver:

Hej alle tæveejere.

er der nogen der kan hjælpe? hvor længe går der ca. fra tæven (hunhunden) bliver interesseret i hanhunde under løbetiden til hun stopper med at være interesseret?

Iøvrigt er det ikke alle hunde der er velkommen på "bagperronen". Min tæve er i hvert fald meget sirlig med hvem der kan få lov at snuse. Men når hun så finder en der er "egnet" så falder halen til siden.

Eller hun underkaster sig .. og spiller op!

Men hanhunde kan jo lugte det længe før det er "farligt" og er interesseret konstant. Dog intensiveres det jo nærmere man kommer det "farlige felt".

Anmeld

21. december 2009

smokin

ivfmarie skriver:

sådan en fræk sukkermor

Min er faktisk i løbetid lige i øjeblikket og jeg købte de der fancy trusser til 85 kr. hos den lokale dyrehandler. Men når hanhunden vil snuse, så vipper hun dem lige til siden... men ellers resten af dagen kan de sagtens få lov at sidde på.

Hun er nu også RET hormonel og er ofte den der hopper på ham bagfra (hvilket han jo IKKE forstår???!) så ja fræk sukkermor er nok pænt sagt haha

Anmeld

21. december 2009

BellaT

Anonym skriver:

Hej alle tæveejere.

Vores hunhund var inden sterilisationen i løbetid i næsten 4 uger. Den 3. uge var den farlige periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.