vægtøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.068 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. december 2009

caroline_s_w

hej alle..

jeg er en kvinde på snart 23.. jeg er gravid, for første gang.. er i 9. uge.. og jeg har mega krise.. for jeg har taget på.. ikke bare lidt, men meget.. d. 30 oktober vejede jeg 63, og var på vægten igår som viste 72.. øv.. jeg har altid kæmpet med vægten, og har for nyligt smidt de sidste 10 kilo, som så åbenbart er kommet på igen.. og nu er jeg rædselslagen for at tage 30 kilo + på

min mor siger at hun også tog på voldsomt hurtigt, men at det så stagnerede sig, men ville lige høre om der er andre der har oplevet det samme?? Jeg har lidt af forfærdelig kvalme, der har resulteret i jeg nærmest kun kunne spise ristet toast eller pommes frites med masser af salt.. det er begyndt at forsvinde, så nu spiser jeg mere normalt igen, dog store portioner.. er der nogle der har nogle råd??

jeg føler mig tyk og utiltrækkende.. og syns egentlig os det er ret så pinligt.. 9 kilo på 9 uger.. det er jo ikke normalt.. og det hele sidder nærmest på maven..

håber i kan hjælpe..

hilsen caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2009

Risen

Hej Caroline.. Jeg kan kun trøste dig med at jeg også allerede har taget 8 kilo på.. Tror ikke det ungås.. Tænk på alt det væske som også samler sig i din krop.. Mit eneste råd er vel at spise masser af frugt og grønt istedet for pomme frites.. Ellers noget grovt knækbrød (hvis du synes det minder en smule om det .. ) Men synes du skal prøve at tage det med en smil.. Tror det er meget normalt man føler sig stor og oppustet under graviditeten..

Masser af juleknus herfra

Maria 13+0

Anmeld

21. december 2009

Sisley

Jeg tog også ca. 1 kg på om ugen i begyndelsen - bl.a. fordi det hjalp mod kvalmen at spise. Men nu er det gået lidt i stå igen.

Du SKAL tage på, når du bliver gravid og ingen graviditetsforløb er ens - nogle tager meget på i begyndelsen mens det først "sætter sig" senere på andre. Det vigtigste er at du lever sundt - både kostmæssigt og motionsmæssigt. Hvis du bliver stresset og ked af det over din vægt, kan baby mærke det.

Hold humøret oppe - vi bliver sgu slanke igen bagefter!

Sisley
20+1

Anmeld

21. december 2009

1977

Profilbillede for 1977

Da jeg var gravid med den første eksploderede min bagdel de første 12 uger. Så udlignede det sig i løbet af graviditeten og de sidste 3 mdr tog jeg 5 kg på

Nu er jeg 11+4 og har ikke taget noget på endnu, så det viser bare hvor forskelligt det er

Anmeld

21. december 2009

caroline_s_w

Sisley skriver:

Jeg tog også ca. 1 kg på om ugen i begyndelsen - bl.a. fordi det hjalp mod kvalmen at spise. Men nu er det gået lidt i stå igen.

Du SKAL tage på, når du bliver gravid og ingen graviditetsforløb er ens - nogle tager meget på i begyndelsen mens det først "sætter sig" senere på andre. Det vigtigste er at du lever sundt - både kostmæssigt og motionsmæssigt. Hvis du bliver stresset og ked af det over din vægt, kan baby mærke det.

Hold humøret oppe - vi bliver sgu slanke igen bagefter!

Sisley
20+1

dejligt at høre at der er andre der også har taget en del på i starten.. når jeg har søgt om det på nettet har der nemlig stået at man normalt tager 400 gram på om ugen i første trimester.. så jeg blev jo helt urolig

Men ja, er lige præcis også det jeg har gjort.. spist mere, fordi det hjalp på kvalmen.. Jeg har allerede skåret ned på pommes frites, og eftersom jeg før har tabt mig, ved jeg meget om sunde madvarer, har bare været svært at tage hensyn til, når jeg har haft konstant kvalme..

Jeg må bare have frugt med mig uanset hvor jeg går hen, og så håber jeg på at min vægt går lidt i sig selv senere i forløbet.. er jo også lidt ærgeligt at man ikke kan nyde sin graviditet pga øget vægt..

tusin tak for jeres indlæg..

og julehilsner herfra også

caroline

Anmeld

21. december 2009

Anne85

Åh hvor skønt at høre at jeg ikke er den eneste.... jeg vejede 61 kg da jeg blev gravid (hvilket i forvejen var 5-6 kg mere end jeg plejer at veje)... nu (i uge 13) vejer jeg allerede 68-69 kg... shit  Synes virkelig ikke jeg har spist voldsomt usundt... men har spist hyppigt pga kvalmen (blir fx nødt til at spise lige inden jeg skal sove og lige når jeg står op). Plejer at dyrke en del motion... men pga bækkensmerter er det kun blevet til lidt gå ture

Kan mærke at jeg er rigtig ked af den voldsomme vægtøgning... men jeg tror desværre bare jeg er en af dem hvor hormonerne går amok... har fået kæmpe bryster, hofter osv og det fik jeg også ved 1. graviditet

Anmeld

21. december 2009

Sisley

Vi kæmper mod naturens kræfter - hormoner - de damer! Den kamp er tabt på forhånd!

Prøv evt. knækbrød. Der er ikke så mange kcal i, så man skal ikke have dårlig samvittighed over at spise 2-3 stykker et par gange om gange, når kvalme/sult melder sig. Jeg smører med lidt Lätta (som smager mere af rigtigt smør end mange andre minariner) eller sukkerfri marmelade.

Anmeld

22. december 2009

caroline_s_w

Jeg er bare spuer glad for at vide at jeg ikke er alene om det.. Jeg har nemlig os spist lige inden jeg gik i seng og inden jeg rejste mig fra sengen.. og mange flere gange i løbet af dagen.. jeg har også før hen dyrket en del motion.. har to hunde jeg gik helt vildt meget med.. mindst 1 time om dagen.. Men efter jeg er blevet gravid har jeg været så træt, haft kvalme og ondt i bækkenet.. Men jeg tænker at det snart ændrer sig, så jeg kan komme igang med mine gåture igen.. Vejret har joi heller ikke hjulpet på motivationen..

er åbenbart meget forskelligt hvordan man reagere, og vi er nok bare nogle der tager meget imod på vægten.. tror bare man skal prøve at glemme vægten og fokusere på alt det dejlige der sker i ens liv lige nu.. selvom jeg ikke er den bedste til det.. Jeg har nok os sån et billede af hvorn en gravid skal se ud, og så et skrækbillede af hvorn jeg kommer til at se ud.. en kæmpe blåhval forestiller jeg mig lige for tiden..

vi kvinder er nok bare meget hårde ved os selv.. jeg tror bare jeg vil prøve, alt hvad jeg kan, at ligge vægten lidt væk, og bare nyde at min kæreste og jeg får en dejlig lille sommerbaby..

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.