Tiltroen til min krop... :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har faktisk ikke været ærlig. Ikke ærlig overfor min mand i hvertfald. Hvilket ligger mig meget fjernt... Jeg har - siden vi mistede spunken - ikke rigtig følt tiltro til min krop. Jeg har ikke trimmet den som jeg plejer og har gjort og har ladet lidt stå til. Han kan se det nu, og har kommenteret at jeg har fået flere deller og jeg skal passe lidt på, hvis jeg ikke vil lade det løbe løbsk.

Han har RET! - Men jeg kan ikke sige det til ham. Jeg er ikke blevet 'større' i den forstand, det hænger bare mere. Jeg er stadig størrelse 38-40, men det er bare ikke det samme. Det er sket efter vi mistede...

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Jeg burde komme op på strideren. Tage tyren ved hornene, vinde min gamle styrke og spændstighed tilbage. Sige: Jeg TROR PÅ MIN KROP.

Og sandheden er, at jeg måske godt kan lide min lidt rundere mave, fordi jeg egentligt gerne vil være TYK... Det er en sorg faktisk.

- Og ja, faktisk vil min krop nok også blive nemmere gravid igen, hvis jeg tog den der tyr ved hornene.

Jeg har tygget på det siden i nat, da vi havde en snak om det. Men jeg har ikke fortalt ham, hvordan jeg inderst inde føler det og jeg kan nok heller ikke ligenu.

Jeg tror jeg vil bruge juleferien, på at komme tilbage i på min vej til trimning. Elske min krop igen og håbe på at den vil præmiere mig med en sund baby snart...

mmm... Og han sagde idag da vi var til Yüle-Blót...: Jeg vil gøre, hvad jeg kan for at gøre min kone gravid i 2010

Så vil jeg gøre mit bedste for at elske min krop, selvom vi har været igennem to fiaskoer sammen inden for de sidste 15 mrd.

Tanke strøm... sidste søndag aften før jul.

Kærlighed til folket...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Moderator

mmmm... :-S

Det hjælper åbenbart på mig, at skrive tingene ned først.

Nu da jeg havde skrevet det, kunne jeg ikke bare sidde med det. Så satte jeg mig hen på skødet af ham og fortalte det hele. Græd og fik knus og kys og han sagde at han var stolt af mig.

Så nu vil jeg bruge juleferien til at komme igang med at trimme min krop igen Og stadig nyde at det er jul.

Anmeld

21. december 2009

silden85

ej det er da mega sødt det han sagde jeg håber at det hjælp at få snakket om det, jeg håber virkelig at du får et barn i 2010 eller i det mindste bliver gravid

Anmeld

21. december 2009

oo

gisp! det var lige som at høre mig selv

det sidste år, ja et år præcist næsten, har jeg også mistet troen på min krop og det var også efter vi mistede. du beskriver det virkelig virkelig godt, jeg fik helt ondt i maven fordi det er sådan jeg selv har det. især omkring det med, at man jo gerne vil være tyk...men maven skal jo være fuld af børn og ikke kager! jeg har haft en samtale med mig selv idag og ja, er faktisk endt med at stå op efter jeg gik i seng klokken 23, fordi det hele bare kværner rundt og jeg kan godt mærke, at det blir hårdt at skulle igennem årsdagen for at vi mistede, men samtidig er der noget godt ved at der er et nytår lige om hjørnet, for det er sådan en fin markering af farvel og goddag. så jeg vil følge dit eksempel og tage tyren ved hornene og komme ud og gå de ture jeg plejede at gå hver dag og alle mulige andre ting der gør at jeg er Trine og ikke en eller anden sumpet dame. jeg kan også godt mærke, at jeg slet ikke har lyst til at starte IVF før jeg har taget den tyr ved hornene, så det er jo egentlig "så nemt"...

sorry hvis jeg ikke giver særlig meget mening, klokken er 1 om natten og jeg er helt vildt berørt af at dit indlæg ramte klask ned i hovedet på mig selv

Anmeld

21. december 2009

mama10

Det lyder jo til at du er glad for dit nye mål i 2010 og gerne vil kæmpe for det :-) go for it!!!
held og lykke og Glædelig jul til jer

Anmeld

21. december 2009

Moderator

gisp! det var lige som at høre mig selv

det sidste år, ja et år præcist næsten, har jeg også mistet troen på min krop og det var også efter vi mistede. du beskriver det virkelig virkelig godt, jeg fik helt ondt i maven fordi det er sådan jeg selv har det. især omkring det med, at man jo gerne vil være tyk...men maven skal jo være fuld af børn og ikke kager! jeg har haft en samtale med mig selv idag og ja, er faktisk endt med at stå op efter jeg gik i seng klokken 23, fordi det hele bare kværner rundt og jeg kan godt mærke, at det blir hårdt at skulle igennem årsdagen for at vi mistede, men samtidig er der noget godt ved at der er et nytår lige om hjørnet, for det er sådan en fin markering af farvel og goddag. så jeg vil følge dit eksempel og tage tyren ved hornene og komme ud og gå de ture jeg plejede at gå hver dag og alle mulige andre ting der gør at jeg er Trine og ikke en eller anden sumpet dame. jeg kan også godt mærke, at jeg slet ikke har lyst til at starte IVF før jeg har taget den tyr ved hornene, så det er jo egentlig "så nemt"...

sorry hvis jeg ikke giver særlig meget mening, klokken er 1 om natten og jeg er helt vildt berørt af at dit indlæg ramte klask ned i hovedet på mig selv

NU får jeg helt tårer i øjnene... jeg har haft mararidt hele natten faktisk. Om at jeg bare var endt som en kæmpe hval, der havde givet op i alt...

Men faktisk er det der rører mig mest, er at jeg ikke er alene og det jeg skrev, der rumlede rundt i mig, måske også kan give dig et lille skub igang igen... Kæmpe KRAM til dig Trine!

MEN - Jeg har FØRSTE gang idag, taget tyren ved hornene: Jeg har siden jeg stod op for en time siden, drukket en halv liter vand og hoppet 30 min på min strider

Tillykke til mig.

Så er det også årets korteste dag og dagen, hvor Spunkens urne blev sat ned. Kærlighed til Spunken.

Anmeld

21. december 2009

oo

Zafir skriver:

NU får jeg helt tårer i øjnene... jeg har haft mararidt hele natten faktisk. Om at jeg bare var endt som en kæmpe hval, der havde givet op i alt...

Men faktisk er det der rører mig mest, er at jeg ikke er alene og det jeg skrev, der rumlede rundt i mig, måske også kan give dig et lille skub igang igen... Kæmpe KRAM til dig Trine!

MEN - Jeg har FØRSTE gang idag, taget tyren ved hornene: Jeg har siden jeg stod op for en time siden, drukket en halv liter vand og hoppet 30 min på min strider

Tillykke til mig.

Så er det også årets korteste dag og dagen, hvor Spunkens urne blev sat ned. Kærlighed til Spunken.

åh puha! ja kærlighed til spunken, og sikke en smuk dag at sætte urnen ned

jeg har også taget tyren ved hornene for første gang idag og er fx lige kommet hjem fra indkøb (et indkøb der skal holde de tre næste dage, så jeg kommer ikke ned til byen før juleaften) UDEN cola, slik, chips, chokolade og så videre  

vi er for seje 

Anmeld

21. december 2009

Moderator

Trine Trille skriver:

åh puha! ja kærlighed til spunken, og sikke en smuk dag at sætte urnen ned

jeg har også taget tyren ved hornene for første gang idag og er fx lige kommet hjem fra indkøb (et indkøb der skal holde de tre næste dage, så jeg kommer ikke ned til byen før juleaften) UDEN cola, slik, chips, chokolade og så videre  

vi er for seje 

Vi holder hinanden i hånden du og jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.