Nogle råd eller lidt hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. december 2009

Prinsessens'Mor<3

Hej piger...

Nu skal i høre, jeg prøver gøre det kort, men jeg er idag på 66. dag i denne cyklus, jeg havde første mens dag den 16 okt. og er ret sikker på jeg havde ÆL den 21 okt., men mens er endnu ikke kommet og heller ikke de ønskede 2 streger, testede sidst for en uges tid siden. Jeg stoppede på p-pillen i juli og havde en rimelig normal cyklus på 28 dage plus minus et par dage, men her de siste par mdr er det gået helt galt, 

Sidst jeg havde mens var jo den 16 okt. og 6 dage frem, min mens før min sidste mens var den 26 aug. så altså en cyklus på 53 dage!.

Nu ved jeg ikke helt hvordan og hvorledes jeg skal reagere på det, om jeg kan gøre nået osv, jeg vil ikke sige at mine tanker køre på emnet baby 24/7 som man jo kan mene er grunden, for har haft travlt med andet.

Jeg har de sidste par uger med mellemrum haft mave kneb og jag men mens er ikke kommet, nu er der her de sidste par dage kommet lidt rødligt udflåd uden mens?

Er der nogen der kan berolige mig og fortælle det er normalt?
kom med jeres mening piger..

- Kærlige julehilsner Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Sofiedk

Det er deværre meget normalt at kroppen skaber sig en del efter p-pille stop, hvor den skal finde sig selv og lærer at danne sine egne hormoner, men det lyder som nogle utrolig lange cyklusser du har - hvilket i mange tilfælde er tegn på PCO.

Jeg ville råde dig til at smutte en tur til lægen og bede om en henvisning til en gyn. PCO er ikke nødvendigvis noget farligt eller noget, det er bare noget der gør at du ikke af dig selv får ægløsninger og deraf mens. Men det kan alt sammen rettes ind med den rette hjælp fra din læge Hellere finde ud af hvad der er galt og løse problemet end bare at lade stå til

Anmeld

21. december 2009

-Milla-

MaleneS skriver:

Hej piger...

Nu skal i høre, jeg prøver gøre det kort, men jeg er idag på 66. dag i denne cyklus, jeg havde første mens dag den 16 okt. og er ret sikker på jeg havde ÆL den 21 okt., men mens er endnu ikke kommet og heller ikke de ønskede 2 streger, testede sidst for en uges tid siden. Jeg stoppede på p-pillen i juli og havde en rimelig normal cyklus på 28 dage plus minus et par dage, men her de siste par mdr er det gået helt galt, 

Sidst jeg havde mens var jo den 16 okt. og 6 dage frem, min mens før min sidste mens var den 26 aug. så altså en cyklus på 53 dage!.

Nu ved jeg ikke helt hvordan og hvorledes jeg skal reagere på det, om jeg kan gøre nået osv, jeg vil ikke sige at mine tanker køre på emnet baby 24/7 som man jo kan mene er grunden, for har haft travlt med andet.

Jeg har de sidste par uger med mellemrum haft mave kneb og jag men mens er ikke kommet, nu er der her de sidste par dage kommet lidt rødligt udflåd uden mens?

Er der nogen der kan berolige mig og fortælle det er normalt?
kom med jeres mening piger..

- Kærlige julehilsner Malene

Hej Malene.

Det er helt normalt det du oplever.

Jeg stoppede selv med p-piller i juli og min første mens kom normalt, styret af pillerne. Næste 5 uger efter, og siden har jeg så ikke haft mens. Så jeg er oppe på 118 dage siden sidste mens.

Jeg synes også du skal kontakte din læge og få en henvisning til gynækolog til tjek. Det gjorde jeg selv både pga. den udeblevne mens, men også fordi jeg har haft en del smerter omkring den ene æggestok, så skulle lige tjekkes for graviditet uden for livmoderen. Det havde jeg heldigvis ikke.

Tjekket gik fint og hun fortalte at mine æggestokke så fine ud og havde masser af æg. Hun kunne også konstatere at jeg ikke havde PCO-æggestokke, så det var jo sådan set fint nok.

Næste skridt var så at få tjekket min hormonbalance ved at få taget nogle blodprøver. Jeg har ikke fået svar på dem alle, men ved nu at jeg har forhøjet LH-hormon, så det er derfor det ikke fungerer optimalt hos mig.   

Nu er det jo ikke sikkert du har PCO (som jeg nok har), men det er måske meget rart for dig at få et tjek og få vished omkring din krop og dens hormoner.

Juleknus Camilla  

Anmeld

21. december 2009

Prinsessens'Mor<3

Nu har jeg lige ringet til lægen hun sagde det godt kunne være pga p-pillerne, men hun spurgte om jeg har mere hårvækst end normalt, taget på og om min mens plejede og være reglmæssig inden jeg startede på p-piller, jeg svarede ja til det hele bortset fra det med hårvækst for det ved jeg ikke om jeg har..

Men jeg skal til læge den 12 januar.. så nu for vi og se..

Anmeld

21. december 2009

Sofiedk

Hvor er det dejligt du har en læge der gider tage dig seriøst og sender dig videre med det samme. Ligegyldig hvad svaret bliver er det bare rart at få noget afklaring og en forklaring på hvorfor din cyklus er mystisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.