Hovedpine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.481 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. december 2009

smokin

Et simpelt spørgsmål:

Jeg har den seneste uge døjet med meget stærk hovedpine, så slem at jeg nærmest har måtte gå i seng "før tid".

Er der andre der oplever samme problem? og evt. nogle gode råd til en løsning - kan jo ikke byde bebse en hverdag med hovedpinepiller

God jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Mit bedste råd er at ligge dig og slappe af på sofaen, og eventuelt tage et par pamol - det har hjulpet på mig de dage det har været værst med hovedpinen.

Anmeld

20. december 2009

smokin

Det har jeg gjort de første par dage, men jeg synes efterhånden grænsen er nået da jeg er nødt til at tage flere piller flere gange om dagen.

Og ja jeg har selvfølgelig overvejet at gå til lægen og fortælle det, men omvendt tænker jeg også om det mon bare er mig "den er gal med" eller om det er normale graviditetsgener?

Jeg er i uge 15.

Anmeld

20. december 2009

mariamiss6

Zette skriver:

Det har jeg gjort de første par dage, men jeg synes efterhånden grænsen er nået da jeg er nødt til at tage flere piller flere gange om dagen.

Og ja jeg har selvfølgelig overvejet at gå til lægen og fortælle det, men omvendt tænker jeg også om det mon bare er mig "den er gal med" eller om det er normale graviditetsgener?

Jeg er i uge 15.

Åh jeg kan ikke lige huske om der er noget med blodtryk og den slags forskellige ting, der kan resultere i hovedpine, uden at det ellers betyder noget....

MEN kan hovedpine ikke også være noget i forbindelse med svangerskabsforgiftning????

Og gå nu ikke i panik, det var altså bare en tanke.... Og selvfølgelig gå til lægen, og spørg ham så hvad der kan give dig denne unormale hovedpine, hvis ikke det er svangerskabsforgiftning - for eksempel...

Anmeld

20. december 2009

SaNiNa

uuuh jeg har døjet så meget ked hovedepine for nogle år siden. hvade nogle hvirvler, som sad forkert nede omkring længen og oppe mellem skulderne det gjorde at jeg hvade konstant hovedepine og jeg tog jo bare smertestillende og gik i seng hver eneste dag jeg kom hjem fra skole, til sidst blev det så slem at jeg tog piller i løbet at formiddagen osse.

Og så blev jeg sendt til kiropraktor af min nuværende mand (kæreste dengang) det blev en dyr periode, men har næsten ikke taget nogle smertestillende siden men går så osse reglmæssig da jeg aldrig vil kunne får min ryg på plads igen.

Og da du jo er gravid og går med nogle ekstra kg vil jeg helt sikkert anbefale at blive brækket eller noget massage som kan løsne lide op.

Håber du får det bedre enden julen for alvor går i gang.

God jul

Anmeld

20. december 2009

smokin

Sanne og Nicklas skriver:

uuuh jeg har døjet så meget ked hovedepine for nogle år siden. hvade nogle hvirvler, som sad forkert nede omkring længen og oppe mellem skulderne det gjorde at jeg hvade konstant hovedepine og jeg tog jo bare smertestillende og gik i seng hver eneste dag jeg kom hjem fra skole, til sidst blev det så slem at jeg tog piller i løbet at formiddagen osse.

Og så blev jeg sendt til kiropraktor af min nuværende mand (kæreste dengang) det blev en dyr periode, men har næsten ikke taget nogle smertestillende siden men går så osse reglmæssig da jeg aldrig vil kunne får min ryg på plads igen.

Og da du jo er gravid og går med nogle ekstra kg vil jeg helt sikkert anbefale at blive brækket eller noget massage som kan løsne lide op.

Håber du får det bedre enden julen for alvor går i gang.

God jul

Jeg vejer ca det jeg plejer +1 kg ca. Da jeg de første 3 måneder døjede med så meget kvalme. Men så tog hovedpine åbenbart over.

Jeg har også tænkt tanken om massage og "rygvrideren" da jeg har et dårligt led i ryggen som før har irriteret og givet problemer.

Anmeld

20. december 2009

H+S Skjolgborg.

Her er det også slemt så slemt jeg har haft 5 migræne anfald og fik måtte tag migrænepiller og to panodil ok for lægen af og nogle andre migrænepiller her til sidste ind dem i midten af graviditen + tjekke urin og blodtryk hver gang her er det dog lavt altid men godt af få tjekke hved lægenbesøgen og jdm besøgen.

Især om det ikke er for højt.Fordi højtblod tryk og hovedepine/migræne kan være tegn på svangerskabforgiftningen...

Så hvis dit forsætte så lige få tjekke blodtrykke og urinen og husk af drikke godt med vand.Ca 2-3 lt vand og 0,5-1 lt mælk.Råder de jo en til...

Mvh Henriette

Anmeld

20. december 2009

SaNiNa

Zette skriver:

Jeg vejer ca det jeg plejer +1 kg ca. Da jeg de første 3 måneder døjede med så meget kvalme. Men så tog hovedpine åbenbart over.

Jeg har også tænkt tanken om massage og "rygvrideren" da jeg har et dårligt led i ryggen som før har irriteret og givet problemer.

Jamen hvis du har haft problemer med rygge før så ville jeg helt sikkert får massage eller et knæk jeg fik selv den sidste periode af graviditeten massagde på et bord med plads til maven og det var så vidunderlig lige at blive løsnet hver 14 dag. har så god ikke været det siden men overvejer det kræftig

Anmeld

20. december 2009

Bom

Tager du jern??

Jeg havde nemlig selv hovedpine en hel uge for længe siden, og da fik jeg og vide ved lægen at det var fordi jeg ikke var begyndt på jern.. Kan selvfølgelig ikke huske hvor langt jeg var henne..

Anmeld

21. december 2009

smokin

Mini-Terp skriver:

Tager du jern??

Jeg havde nemlig selv hovedpine en hel uge for længe siden, og da fik jeg og vide ved lægen at det var fordi jeg ikke var begyndt på jern.. Kan selvfølgelig ikke huske hvor langt jeg var henne..

Jeg gjorde, men fordi jeg har en sygdom i tyktarmen har jeg i samråd med min jordemoder stoppet det for en periode, fordi jeg havde helt grøn afføring, og mange mange smerter. Når tarmen ikke er helt rask så har den enormt svært ved at fordøje jern, og istedet bliver der holdt øje med hvornår det er et problem for mig at jeg ikke tager det.

Jeg har tidligere lavet et indlæg herinde omkring jern, og prøvede flere forskellige præperater, og ligeledes det der krauterblut. Men ligemeget hjalp det.

Hovedpine må komme fra noget andet, hvilket jeg vel forhåbentlig finder ud af imorgen kl.09 ved lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.