andre der bor i håndværkertilbud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

540 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. december 2009

finkedinke

Vi har købt et helt fantastisk hus...eller det bliver det i hvertfald når vi er færdige
Men en gang i mellem er jeg ved at få pip. Især når vi skal have gæster eller nye mennesker på besøg.
Vi har haft huset i 6 år og vi har lavet en del undervejs men det er ting man ikke rigtig kan se. Bl.a. kunne vi slet ikke bruge overetagen da vi flyttede ind. Nu er der badeværelse, soveværelse og vi er i gang med tre børneværelser og et kontor. VI har også lagt rør og radiatorer i huset. Før var her elvarme. Det var et kæmpe arbejde at lægge rør i væggene og pudse op, og male bagefter. Underetagen har vi ikke lavet meget og vi har verdens grimmeste badeværelse nedenunder.

Men alligevel stikker familien til os, om vi ikke snart er færdige. Og når vi får gæster, især mødregruppen der alle bor i fine huse med fine hvide stuer uden spor af børn  kan jeg godt blive lidt småflov over vores håndværker tilbud og føler jeg skal fortælle at vi altså har købt det som håndværker tilbud.

Hvordan har i andre det med jeres håndværker tilbud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Tina2

Vi har boet i vores hus i snart 3 år og er slet heller ikke færdige endnu. Det er et 70'er hus, så vi har lavet en masse og mangler en masse.... Her i efteråret er der sket en del, og her midt i januar flytter ungerne og jeg "hjemmefra" (op til mine forældre) i 4 dage og så skal Thomas og hans kammerater rage væggen ned ud til vores nye tilbygning, lægge gulvvarme og støbe gulv.

Derefter kan vi ikke bruge stuen i 1 md, men har så heldigvis resten af huset og køkkenet skal vi ikke undvære, for det skal rages ned bagefter, da der skal være køkken andet sted i huset end nu.

Men jo, kender godt følelsen, men nu har jeg bare fået det sådan- at jeg istedet for at tænke at jeg er lidt flov over vores trælse stue lige pt, når der er gæster, ja så kan jeg nu tænke at vores bliver det flotteste, når vi er færdige

Jeg glæder mig simpelthen så meget til vi er færdige, men det går jo ikke så stærkt, som folk der betaler sig fra det hele og har håndværkere på det hele. Thomas er håndværker og det samme er en masse af vores kammerater, men vi har også firma, så der skal være tid til det hele:-)

Men nu sker der da noget her efter nytår, det bli'r SKØNT!!! :-) Så vend din tankegang og tænk positivt hver gang der sker et ryk i alt det nye:-))))

Anmeld

20. december 2009

Fines mor

Kender det alt for godt ;-)

Vi bor i en nedlagt landejendom på 240 kvm, og vi har haft alt ude og inde igen. Folk spørg også tit om ikke vi snart skal have dit og dat op, men pt. er pengene altså brugt op;-( Ved ikke, men tror sku ikke folk tænker over hva det koster i kr/øre. Vi har brugt 500.000 kr. på forbedringer, og de ting skal ligesom betales lidt ned inden vi kan låne mere. MEN vi er da kommet langt, det ved Tina2 da alt om;-)))

Glem deres.... og gør hva det passer jer. Havde det på samme måde da jeg var i mødregruppe fordi vi virkelig boede i byggerod.

Anmeld

20. december 2009

Tina2

Fines mor skriver:

Kender det alt for godt ;-)

Vi bor i en nedlagt landejendom på 240 kvm, og vi har haft alt ude og inde igen. Folk spørg også tit om ikke vi snart skal have dit og dat op, men pt. er pengene altså brugt op;-( Ved ikke, men tror sku ikke folk tænker over hva det koster i kr/øre. Vi har brugt 500.000 kr. på forbedringer, og de ting skal ligesom betales lidt ned inden vi kan låne mere. MEN vi er da kommet langt, det ved Tina2 da alt om;-)))

Glem deres.... og gør hva det passer jer. Havde det på samme måde da jeg var i mødregruppe fordi vi virkelig boede i byggerod.

Yes, synes bestemt I er nået langt, Helle:-)

Vi har lånt 300.000 kr til til- og ombygningen og det skal nok slå til, Thomas laver jo LANGT det meste selv..... Kender flere der har brugt over 1 mio på det, fordi de ingenting kan lave selv, men når man kan det, så tager det altså lidt længere tid, MEN er også ret sikker på man bliver EKSTRA glad for det bagefter, fordi det er lavet med ens egne hænder:-)

Vores gæstetoilet er ved at blive lavet om til badeværelse, men det store badeværelse bliver først lavet om om nogle år. Det er der ikke penge til lige pt, så vi må leve lidt endnu med vores karrygule/brunlige badeværelse;-) Og vi overlever nu nok, he he.... Glæder mig da bestemt til det også bliver lavet om, for synes sgu det er skide grimt, men går ikke og tænker over det i hverdagen må jeg indrømme......

Når vi er færdige har vi bare det mest fantastiske hus:-) Og så skal vi igang med vores store have:-) Tror sgu min mand ville kede sig lidt hvis vi var "færdige"...... Ha ha! Der er dælme mange planer her og fedt er det:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.