Kan det være bleerne? Eller MME'en?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. december 2009

LineD

Ja i søde kloge tøser

Jeg skal lige høre hvad i tror det kan være

Liam er for et par dage siden skiftet over til en str. større bleer, og bruger nu Vibelle fra Aldi, før det brugte han de små Newborn bleer (Kvickly's eget mærke), men samme dag som han skiftede ble mærke begyndte han også at få et enkelt måltid med MME, da jeg ikke kan nå at malke nok ud til at mætte ham.

Mit problem er nu at han har fået en lidt rød numse, det ligner ikke bleudslet, men huden på numsen er blevet lidt mere rød end resten af hans hud, og nu ved jeg jo ikke helt hvad det kan skyldes, om det skyldes skiftet af ble mærke?

Eller det kan være fordi afføringen er lidt anderledes når de får MME? - Har i andre med flaskebørn oplevet det, da i startede op? Altså at bettefisen numse blev lidt rød?

Han bliver skiftet ofte og har aldrig en beskidt ble, jeg har idag duppet med kogtvandsklude og så smurt Lanolin på numsen, han virker ikke spor øm på huden, så jeg ved ikke rigtig.

Hvad tror i, er det ble skiftet, eller fordi han får en portion MME?
Eller kan det bare være helt tilfældigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2009

Mira0911

LineD skriver:

Ja i søde kloge tøser

Liam er for et par dage siden skiftet over til en str. større bleer, og bruger nu Vibelle fra Aldi, før det brugte han de små Newborn bleer (Kvickly's eget mærke), men samme dag som han skiftede ble mærke begyndte han også at få et enkelt måltid med MME, da jeg ikke kan nå at malke nok ud til at mætte ham.

Mit problem er nu at han har fået en lidt rød numse, det ligner ikke bleudslet, men huden på numsen er blevet lidt mere rød end resten af hans hud, og nu ved jeg jo ikke helt hvad det kan skyldes, om det skyldes skiftet af ble mærke?

Eller det kan være fordi afføringen er lidt anderledes når de får MME? - Har i andre med flaskebørn oplevet det, da i startede op? Altså at bettefisen numse blev lidt rød?

Han bliver skiftet ofte og har aldrig en beskidt ble, jeg har idag duppet med kogtvandsklude og så smurt Lanolin på numsen, han virker ikke spor øm på huden, så jeg ved ikke rigtig.

Hej!

Har selv et flaskebarn!

Jeg har skiftet ble mærker mange gange, og min datter har ikke givet udtryk for det...

MME - Har hun heller ikke fået nogen form for udslæt...

Hun har stort set aldrig døjet med rød numse... Det er sket 3-4 gange i løbet af 10 mdr.

De gange hun har fået rød numse, har hun fået om natten, når han er kommet af med noget urin...

Anmeld

19. december 2009

Nybagt mor

Kan det være fordi du vasker med engangsvaskeklude?

Det kunne vores lille dreng nemlig slet ikke tåle - så min sp foreslog at vaske med vat. Der gik 2 dage - så var hans numse fin igen.

Desuden er zink salven fra Weleda virkelig god til røde numser!

Pøj pøj med hendes røde bagdel

Anmeld

19. december 2009

LineD

Nybagt mor skriver:

Kan det være fordi du vasker med engangsvaskeklude?

Det kunne vores lille dreng nemlig slet ikke tåle - så min sp foreslog at vaske med vat. Der gik 2 dage - så var hans numse fin igen.

Desuden er zink salven fra Weleda virkelig god til røde numser!

Pøj pøj med hendes røde bagdel

Ja det kan da egentlig godt være... Vasker med engangsklude, nu jeg tænker over det, så er farmand også lidt hårdhændet når der skal vaskes numse, (jeg har udelukkende selv skiftet ham siden fødslen, men her de sidste 2 dage har jeg tvunget Morten til at prøve) - Så det kan da egentlig sagtens være kludene! Vil prøve mig med vat i stedet! - Og lige fortælle farmand han skal være lidt varsom

Anmeld

19. december 2009

sandratobias

Kan ikk rigtigt give nogle råd... Det er længe siden min søn fik flaske... Og han har kun libero bleer...

Har egentligt hørt man ikk må bruge lanolin... Da det gør huden mere tynd end den i forvejen...

Anmeld

20. december 2009

Rikke, Liam & Linus

LineD skriver:

Ja det kan da egentlig godt være... Vasker med engangsklude, nu jeg tænker over det, så er farmand også lidt hårdhændet når der skal vaskes numse, (jeg har udelukkende selv skiftet ham siden fødslen, men her de sidste 2 dage har jeg tvunget Morten til at prøve) - Så det kan da egentlig sagtens være kludene! Vil prøve mig med vat i stedet! - Og lige fortælle farmand han skal være lidt varsom

Eller endnu bedre....bløde bomuldsklude og lunt vand, skift til stofbleer og brug zinkcreme(men ikke for ofte)

Anmeld

22. december 2009

Mortil2-87

Er højst sandsynlig bleen fra aldi.. Brugte også dem til Malou , og hun blev en smule rød men skiftede så over til fakta´s bleer og der har ingenting været ..!!

Anmeld

22. december 2009

Amelia<3

LineD skriver:

Ja i søde kloge tøser

Det kan sagtens være bleerne. Min datter havde samme da hun brugte pampers, vi skiftede bleerne og det rødme hun havde på numsen var væk.

Anmeld

22. december 2009

JustAnotherName

LineD skriver:

Ja i søde kloge tøser

Jeg skal ikke kunne sige dig hvorfor eller hvad det skyldes...

Men jeg studsede bare lige ved at du skrev "jeg har idag duppet med kogtvandsklude". For det er en rigtig god ide at ligge stykkerne på det røde område og lade dem blive i bleen - ikke bare duppe med dem   Når så du skifter bleen gangen efter, så skifter du dem bare ud med nye, indtil det ser pænere ud 

Anmeld

22. december 2009

Dansker i England

Min datter blev lidt rød på numsen efter en uges tid, og jeg prøvede også at smøre hende, men fandt ud af, at det var engangs vaskekludene. Så nu bruger jeg udelukkende vat til at rense hende med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.