Føler mig som alenemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.869 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. december 2009

iln

Ja undskyld mig men jeg bliver simpelthen nød til at lukke en ordentlig omgang galde ud lige nu.

Peter tog på arbejde imorges og nej... han er stadig ikke kommet hjem. Han skulle sætte et stort projekt i luften i dag og det driller åbenbart. Han sagde han ville være hjemme kl. 16. Kl. blev 18 og nu er den snart 20 og han har lige ringet og sagt han ikke ved hvornår han kommer hjem. Hvis det så bare var denne ene aften, men det er det desværre ikke.

Manden har ikke været hjemme en eneste weekend i hele december mdr. pga. julefrokoster og gameaften med vennerne. Han arbejde til kl. lort hver dag og vi ser nærmest ikke hinanden. Problemet er også at han går om morgenen inden vi er stået op og kommer hjem når Silas er gået i seng. Han ser jo aldrig sin søn!

Igår stormede det helt vildt og da vi ikke har læ vil jeg ikke have Silas liggende ude i barnevognen i stiv kugling. Silas nægter at sove indenfor. Den eneste måde han vil sove på er pakket ind i dynen i mine arme. Så jeg sad i alt 5 timer igår ret op og ned i sofaen med drengen i armene. Jeg skulle så have været ude med mødregruppen i går til spisning men blev aflyst. Da jeg fortæller Peter dette siger han så: ej.. så kunne jeg jo godt have arbejdet nogle flere timer. JA... MEN NU ER DU HJEMME VED DIN FAMILIE OG JEG ER PISSE TRÆT for at sige det rent ud. Jeg var grædefærdig og fuldstændig brugt og tror i fandme så ikke manden starter arbejdspc´en op og sætter sig til at arbejde hele aftenen. Da han slukker kl. 22 er jeg på vej i seng. Han tror vi rigtig skal ind og "hygge" os. Du kan tro nej... mor her er træt og skal snart op igen og give Silas mad. Så han sætter sig ind og spiller computer til kl. 01.

Han skulle rigtig gå på juleferie i dag... den ferie jeg bare har set rigtig meget frem til, men i weekenden skal han have 24 timers vagt både lørdag og søndag. Dvs en vagttlf. så hvis de ringer fra hotline skal han kunne logge på og ordne problemet inden for 10 min. Dvs vi ikke engang kan tage ud og handle. Vi kan intet. Bare sidde herhjemme. Endvidere fortæller han at hvis projektet ikke køre skal han arbejde mandag og tirsdag i næste ude + mellem jul og nytår. Tak siger jeg bare!!!!!!

Synes virkelig han sætter Spar Nord over sin familie lige for tiden. Manden har ikke engang taget Silas en eneste gang i hele december mdr om natten. Vi plejer ellers at skiftes i weekenderne så jeg kan få en nat om ugen, hvor jeg ikke skal forstyrres.

Nu har min veninde spurgt om jeg vil med i byen imorgen. Var først i tvivl pga. Peters vagt her i weekenden men nu siger jeg fandme ja. Jeg vil ud og drikke mig fra sans og samling og ligge i sengen hele søndagen. Så kan han for en gang skyld være sammen med sin søn.

Ja undskyld det blev lidt langt...men er pisse sur og føler mig seriøst som enenmor for tiden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

anna-jonas

Åhhhh............Ida, hvor jeg kender den følelse, fra mit forhold med Jonas' far.

Da vi fik Jonas, begyndte han at arbejde 24-7.........og skulle til fodbold og kundearrangementer o.s.v. Til sidst havde vi faktisk ikke talt med hinanden, eller været fælles om noget i meget lang tid.............og forholdet stod ikke til at redde. Vi glemte at tale sammen...........og give udtryk for vores forventninger..............for der var jo ikke nogle af os der var tankelæsere.

Så mit råd er................TAL med ham, fortæl hvordan du har det. Spørg ham hvorfor han arbejder så meget, og vægter jobbet så meget. Han får jo ikke den har tid tilbage.............for der er ikke nogen rewind knap på ens barns liv. Alternativt kunne du vise ham dette indlæg.......

Mange knus Mette

Anmeld

18. december 2009

Bondepigen

iln skriver:

Ja undskyld mig men jeg bliver simpelthen nød til at lukke en ordentlig omgang galde ud lige nu.

Peter tog på arbejde imorges og nej... han er stadig ikke kommet hjem. Han skulle sætte et stort projekt i luften i dag og det driller åbenbart. Han sagde han ville være hjemme kl. 16. Kl. blev 18 og nu er den snart 20 og han har lige ringet og sagt han ikke ved hvornår han kommer hjem. Hvis det så bare var denne ene aften, men det er det desværre ikke.

Manden har ikke været hjemme en eneste weekend i hele december mdr. pga. julefrokoster og gameaften med vennerne. Han arbejde til kl. lort hver dag og vi ser nærmest ikke hinanden. Problemet er også at han går om morgenen inden vi er stået op og kommer hjem når Silas er gået i seng. Han ser jo aldrig sin søn!

Igår stormede det helt vildt og da vi ikke har læ vil jeg ikke have Silas liggende ude i barnevognen i stiv kugling. Silas nægter at sove indenfor. Den eneste måde han vil sove på er pakket ind i dynen i mine arme. Så jeg sad i alt 5 timer igår ret op og ned i sofaen med drengen i armene. Jeg skulle så have været ude med mødregruppen i går til spisning men blev aflyst. Da jeg fortæller Peter dette siger han så: ej.. så kunne jeg jo godt have arbejdet nogle flere timer. JA... MEN NU ER DU HJEMME VED DIN FAMILIE OG JEG ER PISSE TRÆT for at sige det rent ud. Jeg var grædefærdig og fuldstændig brugt og tror i fandme så ikke manden starter arbejdspc´en op og sætter sig til at arbejde hele aftenen. Da han slukker kl. 22 er jeg på vej i seng. Han tror vi rigtig skal ind og "hygge" os. Du kan tro nej... mor her er træt og skal snart op igen og give Silas mad. Så han sætter sig ind og spiller computer til kl. 01.

Han skulle rigtig gå på juleferie i dag... den ferie jeg bare har set rigtig meget frem til, men i weekenden skal han have 24 timers vagt både lørdag og søndag. Dvs en vagttlf. så hvis de ringer fra hotline skal han kunne logge på og ordne problemet inden for 10 min. Dvs vi ikke engang kan tage ud og handle. Vi kan intet. Bare sidde herhjemme. Endvidere fortæller han at hvis projektet ikke køre skal han arbejde mandag og tirsdag i næste ude + mellem jul og nytår. Tak siger jeg bare!!!!!!

Synes virkelig han sætter Spar Nord over sin familie lige for tiden. Manden har ikke engang taget Silas en eneste gang i hele december mdr om natten. Vi plejer ellers at skiftes i weekenderne så jeg kan få en nat om ugen, hvor jeg ikke skal forstyrres.

Nu har min veninde spurgt om jeg vil med i byen imorgen. Var først i tvivl pga. Peters vagt her i weekenden men nu siger jeg fandme ja. Jeg vil ud og drikke mig fra sans og samling og ligge i sengen hele søndagen. Så kan han for en gang skyld være sammen med sin søn.

Ja undskyld det blev lidt langt...men er pisse sur og føler mig seriøst som enenmor for tiden.

Puuh, jeg kender det, og helt ærligt, så tror jeg rigtig mange mødre kan nikke genkendende til det du skriver. Det gør det selvfølgelig ikke OK, men det kan da give dig et håb om at det bliver bedre.

Jeg havde det nøjagtig ligesom dig, især de første 4 mdr.... Men jeg kan kun være enig med Mette. Du skal tale med ham. Fortæl ham, hvad du tænker. Mænd skal have det ind med skeer, og selvom de får det, er det alligevel ikke sikkert der sker noget. Men gør alt hvad du kan, for at få ham til at forstå, du mener hvad du siger.

Men det siges jo at det 1. år er det sværeste, så jeg synes jo altid man skal kæmpe, i hvert fald det første år, lige meget hvor sort det ser ud. Det er jeg glad for at jeg gjorde, for i dag går det meget meget bedre!! Men hold da op, det var tæt på nogle gange... Så jeg føler virkelig med dig, og håber snart din mand tager sig sammen og lader familien komme først!!!

Anmeld

18. december 2009

Ranarupta

Puha... Det kan bare ikke være nemt!
Jeg synes også, at du skal tage en snak med ham. En alvorlig snak. For du bliver jo slidt op på ingen tid sådan her.

Som Mette også skriver, så kan du også vise ham indlægget, hvis du bliver for oprørt til at sige tingene ordentligt. 

Karina

Anmeld

19. december 2009

Klumpe-dumpe

Åh sødeste,

Sender dig lige et KÆMPE kram

De kloge siger jo at det første år, som forældre er det hårdste år for et forhold.

Jeg tror ofte faderen føler sig til overs, når der kommer et lille pus ind i familien. Kæresten er ikke længere kæreste på fuld tid, men er mor 250%, lige meget hvor meget faderen end prøver at være der og være med, så er det moderen der det første år er nr. 1.

Derfor tror jeg Peter, mener han ligeså godt kan arbejde, ikke at det er okay. Men mænd tænker bare anderledes.

Jeg vil også sige som de andre, at I skal sætte jer ned, og tale sammen, fortæl ham hvordan du har det. Hvad dine forventninger er tl ham osv. Så får han også en mulighed for at fortælle hvorfor det er han sætter sit arbejde over jer.

Krammer igen til dig, og så håber jeg du har fået givet den fuuuld gas i aften.

Anmeld

20. december 2009

Barbamama

iln skriver:

ej det er jeg RIGTIG ked af at høre!!!! Det er bare SÅ hårdt når manden ikke er til stede (også selvom de rent faktisk er hjemme). Sådan var det også med Casper på et tidspunkt. Jeg gjorde det at jeg mere eller mindre bare "afleverede" Carla i hans arme når jeg havde brug for en pause. Jeg synes du skal fortælle ham hvordan du har det. At du er ked af at han ikke er sammen med Silas og at du er ved at være godt tyndslidt efterhånden. Føler med dig søde. Jeg håber han kan HØRE dig når/hvis du tager snakken med ham. Det er bare så hårdt når virkeligheden er en anden end forventet.

Anmeld

22. december 2009

Vinker

Sødeste Ida det var da godt nok træls at høre at det står sådan til hjemme hos jer - Ikke meget juleglæde  Kan godt forstå du havde behov for at komme ud med alt det for du må da helt sikkert koge over og være tudefærdig.....

Håber du kan vække ham og fortælle hvor ked af det, sur, vred og skuffet du er.... Fortæl ham at du savner ham og at du virkelig håber på det blir bedre i fremtiden for ellers går jeres familie da i stykker.....

Kom du i byen den anden dag ???? Kan i hvert fald godt forstå du havde/har brug for at komme lidt hjemmefra og glemme det hele for en stund!!!!

Kærlige hilsner og knus

Anmeld

22. december 2009

Skouboe

Mænd altså nogen gange...!!Jeg kan sagtens forstå din arrigskab og frustration... jeg havde en lang periode hvor jeg jeg lige så frustreret på min mand og de ting han ikke gjorde osv...Efter mange frustrationer osv., er jeg nået frem til en løsning der passer os begge to...Jeg fortæller ham præcist hvad jeg føler og hvad jeg forventer af ham! Han er ikke tankelæser og selvom jeg mener at han burde være mere opmærksom og tage hensyn, så er faktum at han ikke tænker over tingene på samme måde og de finere pointer går totalt hen over hovedet på ham. Jeg tvivler på at din mand overhovedet har opfattet at du er frustreret...Prøv at sætte ham ned og forklar ham præcist hvad du føler i et sprog han kan forstå og uden at pakke noget ind og uden at forvente at han selv kan udlede tingene. Fortæl ham derefter PRÆCIST hvad du forventer af ham i konkrete vendinger, fx at han tager babyen HVER fredag nat, så skal du nok tage lørdag morgen, og så tager du lørdag nat og han har søndag morgen. På den måde får I begge en uforstyrret nat og en dag I kan sove længe.Vi kvinder (især når man kører på hormoner og ingen søvn) en tendens til at forvente at vores mænd kan læse tanker/følelser. Jeg er sikker på at der findes søde, betænksomme mænd et eller andet sted derude, men i min erfaring er det ofte ikke viljen der mangler, men hele situationen der går hen over hovedet på dem. Prøv det - det kan være det virker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.