Gåder til nytårspas :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.562 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. december 2009

otlitrom

Hej skønne Quinder.

Jeg mangler nogle sjove gåder til noget underholdning nytårsaften.

Jeg har prøvet at søge på nettet, men synes ikke jeg har fundet det jeg leder efter.

Er der nogen af jer der har en god en? Så må I meget gerne skrive dem!

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

oo

hmmm gåder eller lege? jeg kan huske jeg en gang var til en nytårsaften hvor der lå en seddel med en "opgave" under hver tallerken. Så skulle man udføre den opgave inden midnat - det kunne fx være at holde tale eller hele tiden skænke til sidemanden eller sige et bestemt ord efter hver sætning osv osv (men det er selvfølgelig slet ikke en gåde, men bare en festleg)

Anmeld

18. december 2009

otlitrom

Trine Trille skriver:

hmmm gåder eller lege? jeg kan huske jeg en gang var til en nytårsaften hvor der lå en seddel med en "opgave" under hver tallerken. Så skulle man udføre den opgave inden midnat - det kunne fx være at holde tale eller hele tiden skænke til sidemanden eller sige et bestemt ord efter hver sætning osv osv (men det er selvfølgelig slet ikke en gåde, men bare en festleg)

Jeg skal lave en quiz med spørgsmål. Ex: hvem er USA's præsident? (bare et eks., har ikke lavet alle spørgsmålene endnu)

Men så tænkte jeg, for at det ikke skal blive alt for kedeligt, at jeg ville kombinere det med gåder og udfordringer.

En udfordring bliver at få kuglepenne i flasken - du ved, den hvor man har den bundet om maven.. Sådan noget lidt halvskørt! Vi endner altid med at spille øl-spil, og det gider jeg simpelthen ikke denne gang.. Ikke hele aftenen i hvert fald! Havde tænkt på den med papiret under tallerknen, men det kan jeg jo sagtens også gøre.. hihi

Der er ingen børn i selskabet. Vi er 8 mennesker omkring 25 år der skal have en sjov aften med lidt Asti og den slags

Anmeld

18. december 2009

otlitrom

OP!

Ingen kreative mennesker der kan hjælpe med lidt spass?

Anmeld

19. december 2009

eirene

Hello Kitty

Hvad med at stjæle nogle spørgsmål fra Trivial Pursuit Disney udgaven? Min datter på 13 kan de fleste af svarene, men jeg synes de er svære...

Og ellers er der jo klassikerne som du kan finde her:

http://www.ihimlen.dk/index.php?i=Sjov-Test&u=HvorKlog

God fornøjelse.

Kh Irene

Anmeld

19. december 2009

otlitrom

eirene skriver:

Hello Kitty

Hvad med at stjæle nogle spørgsmål fra Trivial Pursuit Disney udgaven? Min datter på 13 kan de fleste af svarene, men jeg synes de er svære...

Og ellers er der jo klassikerne som du kan finde her:

http://www.ihimlen.dk/index.php?i=Sjov-Test&u=HvorKlog

God fornøjelse.

Kh Irene

Tusind tak, det vidste jeg slet ikke man ku' finde! Dem vil jeg helt sikkert bruge nogen af

Tak for hjælpen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.