Snart juleferie - og hjælp ang søvn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

388 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. december 2009

..

I aften når Martin engang kommer fra julefrokost så står den på juleferie, hvor bliver det bare skønt at lade julefreden sænke sig og bare kunne slappe af og nyde sneen og hinanden

Mikas er ved at lære ikke at spise om natten, det går som sådan ok, han har ikke fået mad mellem 22.30-06 siden sidste torsdag. MEN det er Martin der tager ham om natten for jeg ikke skal stå der med fyldte bryster og sige at han ikke skal have mad.. Mikas vågner stadig ofte og vil ikke sove igen, Martin vugger ham i armene eller sidder på en fitnessbold og hopper og så når han sover og martin vil lægge ham igen, ja så vågner han og det starter forfra.

Nu tager jeg så over.. I nat kl 5 kom Martin og spurgte om jeg ikke bare kunne amme Mikas, Martin var helt færdig.. Jeg tog Mikas, gik ind i stuen og lagde ham i barnevognen. Han skreg og var mega sur men stod bare og holdt ham i hånden og vuggede stille med vognen. Det tog 20 minutter og jeg gik ind i seng igen og drengen sov til kl 7.10 (han plejer at vågne senest kl 6.10).

Tænker det er vejen frem, at stå og holde ham i hånden indtil han sover, selv om kan er tosset/ked af det så lade ham ligge i vognen for jeg holder ham jo i hånden så han ved jeg er der. Spørgsmålet er så: Skal jeg gøre det her i barnevognen så jeg kan vugge vognen lidt imens og så lade ham sove i den om natten i en periode og så efterhånden rykke ham over i sengen når han engang bliver tryg ved bare at sove når vi holder ham i hånden og han begynder at kunne sove igennem eller skal vi tage den hårde model og bare ligge han i sengen fra begyndelsen og dermed kun kan holde i hånd og ikke vugge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

mor_sabina

Macrolf skriver:

I aften når Martin engang kommer fra julefrokost så står den på juleferie, hvor bliver det bare skønt at lade julefreden sænke sig og bare kunne slappe af og nyde sneen og hinanden

Mikas er ved at lære ikke at spise om natten, det går som sådan ok, han har ikke fået mad mellem 22.30-06 siden sidste torsdag. MEN det er Martin der tager ham om natten for jeg ikke skal stå der med fyldte bryster og sige at han ikke skal have mad.. Mikas vågner stadig ofte og vil ikke sove igen, Martin vugger ham i armene eller sidder på en fitnessbold og hopper og så når han sover og martin vil lægge ham igen, ja så vågner han og det starter forfra.

Nu tager jeg så over.. I nat kl 5 kom Martin og spurgte om jeg ikke bare kunne amme Mikas, Martin var helt færdig.. Jeg tog Mikas, gik ind i stuen og lagde ham i barnevognen. Han skreg og var mega sur men stod bare og holdt ham i hånden og vuggede stille med vognen. Det tog 20 minutter og jeg gik ind i seng igen og drengen sov til kl 7.10 (han plejer at vågne senest kl 6.10).

Tænker det er vejen frem, at stå og holde ham i hånden indtil han sover, selv om kan er tosset/ked af det så lade ham ligge i vognen for jeg holder ham jo i hånden så han ved jeg er der. Spørgsmålet er så: Skal jeg gøre det her i barnevognen så jeg kan vugge vognen lidt imens og så lade ham sove i den om natten i en periode og så efterhånden rykke ham over i sengen når han engang bliver tryg ved bare at sove når vi holder ham i hånden og han begynder at kunne sove igennem eller skal vi tage den hårde model og bare ligge han i sengen fra begyndelsen og dermed kun kan holde i hånd og ikke vugge?

Uha lyder som noget jeg er ved at have prøvet en del gange. Hvor gammel er din lille dreng?

Jeg er nået dertil hor jeg lader ham bestemme, og nu er han selv gledet ind i en rytme med at han får en flake vælling omkring kl 10 og så holder han sig faktisk natten igennem uden at spise. Men han har brug for mig og ligge og kramme en hånd, men det synes jeg er ok så længe han ikke får flaske i løbet af natten. Jeg tænker bare om det er tidspunktet at tage flasken fra ham, måske får i mere ro ved at give ham den gflaske og måske han så selv siger den fra om et par måneder?

Men til dit spørgsmål, jeg tror jeg ville ligge ham i sengen og give ham hånden ellers vænner han sig vel til to ting? Jeg er meget i tvivl selv for vil helst ikke give ham for mange ideer men han skal også have den tryghrd han har brug for. Så jeg prøver at give ham min hånd at holde i og lige så snart han falder lidt til ro tager jeg den væk og bliver så siddende ved hans side så han kan mærke jeg stadig er der men så det ikke er min hånd han falder i søvn ved.

Jeg håber i finder ud af hvad der virker hjmme hos jer så i får noget søvn

Anmeld

18. december 2009

..

Han er 6½ måned og en kæmpe basse på 10,8 kg. Han spiser 3 store portioner grød om dagen og spiser bryst omkring 8 gange så han får nok til at klare natten

Er også det jeg er bange for, at jeg bare forvirrer ham ved at lade ham sove i barnevognen og så bagefter lære ham i sengen.. Tror også det skal være i sengen jeg prøver det..

Anmeld

18. december 2009

mor_sabina

Macrolf skriver:

Han er 6½ måned og en kæmpe basse på 10,8 kg. Han spiser 3 store portioner grød om dagen og spiser bryst omkring 8 gange så han får nok til at klare natten

Er også det jeg er bange for, at jeg bare forvirrer ham ved at lade ham sove i barnevognen og så bagefter lære ham i sengen.. Tror også det skal være i sengen jeg prøver det..

Tja men tit er man jo også mere sulten om natten hvis man spiser meget om dagen. Hans mave er måske meget i gang så han vågner? Hvor meget spiser han om aftenen? For vi havde faktisk gode erfringer med at tage soveflasken væk og gemme den til vi gik i seng det gav mere ro for os.

Men ja synes også det ville være nememst for jer hvis han kom i sengen med det samme.

Kom lige i tanke om et par ting, en kold sut, en sut i hånden, lige at gå ud af rummet og så ind og ligge ham igen. Det var bare et par ting der har hjulpet herhjemme.

Åh hvor ønsker jeg dig alt mulig held og lykke

Anmeld

18. december 2009

kiroo

ellers kan man købe en slaggs kugler til at sætte under bene på sengen ser lige om jeg kan finde et billede..

Anmeld

18. december 2009

kiroo

kiroo skriver:

ellers kan man købe en slaggs kugler til at sætte under bene på sengen ser lige om jeg kan finde et billede..

https://www.baby.dk/debat/34333pi1/besvar-emne.aspx

Anmeld

18. december 2009

kiroo

kiroo skriver:

https://www.baby.dk/debat/34333pi1/besvar-emne.aspx

hov...

de hedder bed rockers og er fra brio

Anmeld

19. december 2009

..

Vil bare lige dele med jer.. Vi havde en større succes i nat end vi tidligere har haft

Han vågnede kl 01.30, jeg gik ind og løftede hans hoved op så han kunne få en tår vand uden at tage ham op, derefter lagde jeg en hånd på hans bryst og der lå den indtil han faldt i søvn og han græd slet ikke og det tog kun 15 min

Kl 04.30 gentog det hele sig dog med den forskel at han har hård mave så der lå han og pressede så jeg var ude og skifte ham. Han græd lidt men ikke nær så meget som normalt og der var ro igen efter 45 min

Rikke - som er glad, træt og fuld af fortrøstning om at det her nok skal komme til at gå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.