Bleskift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.622 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. december 2009

Dansker i England

Hvor ofte skifter I ble på jeres barn?

Min datter er 3,5 måneder, og jeg skifter ca hver anden til tredje time. Hun bliver helt hysterisk, hvis hun har en beskidt ble - både nat og dag. Hun kan kun lide at være ren.

Men mit spørgsmål er, om det er normalt, eller for ofte eller måske for sjældent?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

bette

hmm jeg skifter mikkel når hans ble er lidt tung i det eller hvis han har skidt i bleen..
måske hver 2 time er for ofte.. ved det ikke.. har ik tal på hvornår jeg skifter hehe

hmm måske du skulle prøve at gøre det til noget sjovt at blive skiftet..
får hun lov til at ligge med noget legetøj?

her vil mikkel bare gerne have sådan en engangs klud og så når jeg er færdig med at vaske ham ren, får han lov til at "tørre" sig også. på den måde er han lidt mere med.

Anmeld

18. december 2009

bette

har du prøvet med toilettet?

Anmeld

18. december 2009

TbCp

Dansker i England skriver:

Hvor ofte skifter I ble på jeres barn?

Min datter er 3,5 måneder, og jeg skifter ca hver anden til tredje time. Hun bliver helt hysterisk, hvis hun har en beskidt ble - både nat og dag. Hun kan kun lide at være ren.

Men mit spørgsmål er, om det er normalt, eller for ofte eller måske for sjældent?

Min datter var samme alder da hun også blev rigtig sur hvis hun havde noget i bleen.
Nu ved jeg ikke hvor ofte jeg skifter den, hun er 2 år, men selvfølgelig hvis hun har skidt og ellers hvis den virker tung, lugter, inden vi skal ud osv osv.

Anmeld

18. december 2009

Karo

Da Marcus var samme alder som din datter, skiftede jeg også ble ca. hver anden time. Det var nok mere mig der ikke syndes han skulle være våd, end ham der ikke ville være våd. Men når de bliver ældre så lære de at holde på vandet og så er det ikke længere nødvendigt at skifte ble så ofte.

Jeg skifter bare der er en lille tissetår. Jeg ville ikke selv bryde mig om at skulle gå rundt med en våd ble, så hvorfor skulle mit barn så

Anmeld

18. december 2009

TbCp

Karo skriver:

Da Marcus var samme alder som din datter, skiftede jeg også ble ca. hver anden time. Det var nok mere mig der ikke syndes han skulle være våd, end ham der ikke ville være våd. Men når de bliver ældre så lære de at holde på vandet og så er det ikke længere nødvendigt at skifte ble så ofte.

Jeg skifter bare der er en lille tissetår. Jeg ville ikke selv bryde mig om at skulle gå rundt med en våd ble, så hvorfor skulle mit barn så

Jeg må altså lige høre, går du så og tjekker hele tiden om han har tisset? Eller siger han selv til?

Anmeld

18. december 2009

frk Jensen

bette skriver:

har du prøvet med toilettet?

Tror ikke at det er sundt for babyén at komme på wc allerede Griner...

. men her skifter jeg ca hvert 3 time.. Igår f.eks havde han lavet stort kl fem, og havde fået ren ble kl tre i dagplejen.. Og da han var i bad halv syv fik han endnu en ren mås... Jeg bruger MANGE bleer...

Det er helt normalt at de som små blir skiftet tit, da marcus var baby (moster kalder ham dog stadig baby, selvom han er 14 mdr ) Men jeg er nok også lidt hysterisk hvad det angår

Betina Med Marcus 26/10-08

Anmeld

18. december 2009

mor_sabina

Det er vel sundt nok at skifte ofte så numsen kan få lidt luft, Men herhejmme slifter jeg altså ikke om natten og det er lige så meget for at prøve at lave en rytme så der er forksle på dag og nat (selvfølgelig hvis han en sjælden gang har lavet men ikke tissebleer) Men måske skal du passe på med at vake hver gang efter tissebleer, det er ikke godt at vaske for meget på de sarte numser.

Anmeld

18. december 2009

SaNiNa

Nicklas bliver skiftet hvis han har en tung ble eller pruttet og natten er der ingen skift kun hvis han har lavet en prut. så fra han får nattøj på kl 18 til vi står op mellem 7-8 er der ingen skift.

Anmeld

18. december 2009

Karo

TbCp skriver:

Jeg må altså lige høre, går du så og tjekker hele tiden om han har tisset? Eller siger han selv til?

Nej jeg går ikke og tjecker hele tiden. Men hver ca. 3 1/2 time får han ren ble i dagtimerne og det sker at den stadig er tør. Jeg syndes bare ikke han skal gå rundt og være våd.

Jeg har en veninde som har en søn der er 8 måneder ældre end Marcus. Engang vi var hjemme hos hende skiftede hun hans ble og lige som han havde fået den rene ble på tissede han. Hun valgte ikke at give ham en ren på igen, da det i hendes øjne jo var frisk tis. Når Marcus har lavet det nummer vælger jeg at skifte bleen igen med det samme.

Det er jo op til en selv hvor ofte man syndes det er nødvendigt, jeg er ikke total hysterisk omkring bleen, men syndes bare ikke han skal gå for længe med en våd ble. Og opdager jeg han er våd, så skifter jeg ham, også selv om det kun er en lille tår.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.