nogle der har haft bækkenløsning efter fødsel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.245 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. december 2009

BOBS

Efter min fødsel i jan 09, der endte i aks har jeg haft smerter i lænden. Det skal også siges at jeg ikke har haft særlige hensigtsmæssige ammestillinger, og ikke fik særlig god støtte herhjemme til det praktiske efter fødsel, så måtte hurtigt på benene. Synes nu egentlig ikke at der var de store gener efter aks.

ca. 2-3 mdr. efter fødsel kan jeg ind imellem næsten kun krybe ud af sengen om morgenen for smerter i lænd...op ad dagen bedres det dog - altså når jeg er i aktivitet (dog på en rolig måde) det er dog kun ind imellem, og ikke hver nat/dag. Dog føler jeg at jeg ikke skal gøre for meget med min ryg(f.eks. bøje forover) for så vil den "knække"

Smerter har efterhånden flyttet sig om til forsiden af mit bækken og ind imellem i lysken.

jeg ahr tendens til at falde sammen når jeg sidder..

andre der ahr prøvet noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

Tina2

Jeg havde bækkenløsning efter 1. fødsel... I næsten 2 år.... Havde stærke smerter i lænden, præcis som da jeg var gravid.

Blev langsomt bedre og bedre, men kunne fx overhovedet ikke ligge på ryggen på gulvet og selv komme op :-(

I 2. graviditet havde jeg også bækkenløsning, dog ikke helt så slemt som 1. gang, det sad lidt anderledes. Og det forsvandt kort tid efter fødslen....

Anmeld

17. december 2009

mariamiss6

Jeg har haft bækkenløsning før, under, og efter begge mine graviditeter.... Det er rigtig sur røv i det hele taget, og jeg har desværre ingen gyldne råd eller ord. Der er kun at prøve fys. eller kiropaktor. Jeg har ikke selv prøvet, da jeg ikke har råd...

Anmeld

17. december 2009

BOBS

tak for jeres hurtige svar...ja det simpelthen også for dumt at jeg ikke tog det op ved 8 ugers us efter fødsel....men tænkte bare at det går nok i sig selv igen men ved arbejdsstart kan jeg godt mærke det, da mit arbejde ind imellem kan bestå af tungere fysisk arbejde. Jeg har bare fået af vide af flere jeg kender, at hvis det var bækkenløsning jeg havde så havde jeg søgt læge for længe siden.......men jeg har utrolig høj smertetærskel, hvilket ikke var særligt positivt ved hverken fødsel eller efterforløbet...men man reagerer jo forskelligt på forskellige slags smerter......Under fødsel siger jeg dog flere gange at det føles som om mit underliv er på vej ud hvis jeg skal op at stå.....Det kunne jeg bare slet ikke.

Men bækkenløsning så ville smerterne vel være der hele tiden, og det synes jeg måske ikke de er ?

Havde i også smerter længere op ad ryggen eller strålende om foran ?

Anmeld

17. december 2009

mariamiss6

BOBS skriver:

tak for jeres hurtige svar...ja det simpelthen også for dumt at jeg ikke tog det op ved 8 ugers us efter fødsel....men tænkte bare at det går nok i sig selv igen men ved arbejdsstart kan jeg godt mærke det, da mit arbejde ind imellem kan bestå af tungere fysisk arbejde. Jeg har bare fået af vide af flere jeg kender, at hvis det var bækkenløsning jeg havde så havde jeg søgt læge for længe siden.......men jeg har utrolig høj smertetærskel, hvilket ikke var særligt positivt ved hverken fødsel eller efterforløbet...men man reagerer jo forskelligt på forskellige slags smerter......Under fødsel siger jeg dog flere gange at det føles som om mit underliv er på vej ud hvis jeg skal op at stå.....Det kunne jeg bare slet ikke.

Men bækkenløsning så ville smerterne vel være der hele tiden, og det synes jeg måske ikke de er ?

Havde i også smerter længere op ad ryggen eller strålende om foran ?

Mine smerter er mest i bækkenets samling bag på, lige under lænden.... Og så omkring hofteskålene, især hvis jeg står op, hvilket jeg ikke har kunnet holde ud siden jeg var teenager....

Hvis man kan stole på hvad 2 forskellige kranio sakral terapeuter siger, så skulle jeg være totalt skævt skruet sammen i hofte og bækken området.... aldeles usymmetrisk, og lidt forvredet også.... Så jeg har genrelt lidt ondt hele tiden, og efter lidt tid på benene har jeg sindssygt ondt mindst 1 døgn efter... Så jeg ser generelt meget doven ud, fordi jeg så vidt muligt sidder ned....

Anmeld

17. december 2009

BOBS

ok tak for svar ja der er ikke andet for end jeg må til læge igen...har en tid dernede imorgen også for noget andet...så må vi se. det jeg er mest bekymret for er sådan set en ny graviditet - om jeg kan bære den igennem - hvis i forstår, og vi så gerne snart at jeg blev gravid igen. Har tabt mig en del, men synes ikke det hjælper. JEg må igang med udredning

havde under min sidste graviditet konstant ondt i halebenet og fik også lavet mange dumme stillinger, da jeg troede jeg fik en medalje for at spille "helt"...tænk det havde jeg fuldstændig misforstået så det har været dyre lærepenge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.