Vigtig læsning v/ arvelov - selvom man er gift!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

481 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. december 2009

Fines mor

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

oo

ja, vi ejer ingenting, heller ikke huset, så det er så nemt - og så er der jo heller ikke nogen børn

men min veninde og hendes kæreste fik lavet testamente og generelt papirer på hinanden da de fik deres søn for snart 2 år siden. De havde ikke lyst til at blive gift, men gik til en advokat hvor de så sikrede hinanden på alle mulige måder - som hun sagde, det var temmelig deprimerende og sidde der og forestille alle de allerværste situationer og så skulle tage stilling til hvad der skulle ske hvis de opstod

jeg har ellers læst (hvilket jeg syntes er MEGET foruroligende) at hvis man ikke har papirer på hinanden eller er gift, så ejer ens svigerfamilie alt hvad der står i ens kærestes navn - også opsparinger, hus, bil osv - hvis han/hun går hen og dør og så er det liegyldigt om man har været kærester de sidste 50 år og egentlig anser sig selv for at være "gift".

Anmeld

17. december 2009

Corn

Jeps den sikreste måde er klart at både gifte sig og tegne alt muligt testamente/forsikring osv...

Vi havde lavet alle den slags papirer på hinanden og endte så med at gifte os alligvel... Og papirene gælder stadig...

Som artiklen siger, er begge dele sikrest...

Anmeld

17. december 2009

oo

Macaab skriver:

Jeps den sikreste måde er klart at både gifte sig og tegne alt muligt testamente/forsikring osv...

Vi havde lavet alle den slags papirer på hinanden og endte så med at gifte os alligvel... Og papirene gælder stadig...

Som artiklen siger, er begge dele sikrest...

hvad hvis man vitterligt ikke ejer noget? vi har en rådden bil til 10.000 og det er DET...faktisk. udover indbo naturligvis.

Anmeld

17. december 2009

Fines mor

Trine Trille skriver:

hvad hvis man vitterligt ikke ejer noget? vi har en rådden bil til 10.000 og det er DET...faktisk. udover indbo naturligvis.

Nu ved jeg ikke om det gælder forsikringer som evt. kunne blive udbet, ved en ulykke?

Men førhen var det sådan, at det sikreste var at være gift, så det her undre mig i den grad.

Men vi må se på det efter jul;-))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.