Pyyha spændende køretur ellers...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. december 2009

mariamiss6

Ja puha da....

Igår skulle jeg køre min veninde til bedemanden i lynge, det er en tur der vel bør tage omkring 20 minutter, under normale omstændigheder, inklusive almindelig trafik... Men igår tog det så lige 3 kvarter, grundet vejrforholdene.... Turen hjem var lidt bedre dog, fordi al den brune sæbe på vejene var blevet til vand, og alle de forfærdeligt forskrækkede morgenbillister var jo væk, sådan noget tid før middag....
Vi kørte heldigvis i min venindes bil, som har fået sine vinterfusser på....

Nåh ved 15-tiden skulle jeg så mod frederiksværk, også en tur der nromalt varer 20 minutter, i almindelig trafik, og det tog vel nok kun en ½ time tror jeg, men vi kørte også modsat retning, af alle dem der havde fri fra job, og skulle hjem jo, så vejen var næsten trafikfri i vores side... Meeeen til gengæld kørte jeg i min egen bil, som altså ikke liiiiige har fået vinterfusser endnu, fordi de er meget tvivlsomme dem jeg har, og fordi der jo ikke lige er penge til nogle nye nu. Og det gik sgu sådan set fint derop, det meste på vejen var jo stadig bare vand, så no problemo egentlig.
Men hjem igen, der var det jo begyndt at fryse igen, så vejene blev på ny glatte, og brun sæbe og jeg skal give jer skal jeg....

1 gang var jeg ved at køre op i røven på foranholdende i et kryds, fordi bilen bare fortsatte, selvom abs bremserne knoklede løs... Den stoppede liiiige 3 cm fra foranholdenes anhængertræk. Heldigt nok så var ham foran mig min egen far, så det havde ikke været så galt hvis jeg lige havde snittet hans træk, det havde vi nok fundet ud af, og om ikke andet kunne jeg jo bare have hængt på ham resten af vejen hjem og så havde han jo allerede set mig i bakspejlet, så han var forberedt.... Og jeg kørte altså virkelig virkelig langomt og pænt... der var bare lige et enkelt spor på vejen, der var glat af pommern til.

Nåh her til morgen, der skulle ungerne jo i dp, og alt var fyget til, bilen var nærmest væk, havelågen ikke til at åbne, og nogen steder nåede sneen, bastian (2½) til hofterne, og han tudede at han ville have sin hætte på (den blæste af) og vanterne (som lå i dp'en) og desuden ville han altså bare gerne bæres (havde lillebror på armen).
Ude ved bilen, kan jeg ikke åbne dørene, og må tilbage med ungerne, som jeg så satte af hos olde. Jeg prøvede et stykke tid at få åbnet bare 1 dør, men det gik ikke. Så ind til olde og bede hende koge en kedel vand. Og imens ryddede jeg så sne i gården, så alle vi beboere, og evt. post (hvis de tør komme forbi her) kunne komme frem og tilbage, mellem henholdsvis døre, og postkasser og skralde spande.
Nåh men kogende vand fik da åbnet dørene, og jeg får smidt ungerne i bilen, og køre bilen ud fra holdepladsen, og så sidder vi fast, selvom der faktisk lige var en flink udlejer der havde ryddet det meste sne væk. Men en lille bitte bunke sne, var åbenbart nok til at holde på min bil.
Jeg får udlejer til at skubbe bagpå, og det går. Jeg kommer ud på vejen, og kan sagtens komme frem, og der er lige nøjagtig plads til 2 biler på vejen, så ingen behøver parkere i snedriver, når der er modkørende, heldigt for mig, for jeg viger altid først

Nåh Men altså da jeg endelig fik bilen startet her til morgen (det er da klart at den jo holder akut op med at lade på batteriet ikke), hylede og skreg den som død og helvede, i ved nok den der umiskendelig lyd af en busted kilerem -fuck.... Den holdt op igen, efter et par gode tramp på speederen (ja ja noget skal man jo prøve ikke, og det virkede jo).
Nåh men da så udlejeren skubbede mig ud af indkørslen, fortalte han mig at den havde smidt et eller andet væske på jorden, da jeg kørte.... Aj nej nej nej, hvad fanden kan nu det være?

Nåh men flink som jeg jo er, ringer jeg altså på mit arbejde, og forbereder dem på, at når jeg skal komme på job imorgen (for første gang i 3 år) så kan det godt være det bliver meget problematisk for mig at nå frem. Hun bliver strak ssådan lidt sur, og kan ikke forstå at jeg da ikke bare kan være lidt tidligere ude, med at tø bilen op....
Jow jow, det har jeg da selvfølgelig også tænkt mig, og sætter da en hel time af til transporten, mod normalt 25 minutter, men jeg kan jo ligesom ikke gøre for hvis min generator er brændt sammen, og kileremmen er renset for tænder, så den ikke trækker rundt vel...
Altså, jeg har jo kun de her par timer idag til at få fat i alle de dele jeg evt. står og mangler.... Og ikke mindst til at få kigget på det med de skide dæk...

Forklarede selvfølgelig chefen at jeg da ville gøre mit bedste for at komme afsted, men at jeg jo altså ikke kunne hverken fra eller til, hvis vi ikke kan få bilen igang imorgen, når nu den smider om sig med sjove væsker, og nægter at flytte sig, eller for den sags skyld overhovedet lade mig åbne dørene...

Det er da begrænset hvad jeg lige kan præstere alene med to børn sådan en pisse kold morgen..... suk.... jeg synes egentlig at jeg gør mit bedste...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

mariamiss6

Og nu fortæller min far mig så, at motoren nok bare er kradseperet.... Great...

Og så flipperhan ud fordi jeg ikke lige lagde mærke til om bilen blev for varm -hurra.... Det er flot, det skulle jeg nok lige have tjekket, lyde rjo logisk nu, men det fik jeg altså ikke gjort, så nu er det ligesom lidt for sent at give sig til at gentage det 100 gange ikke.... SUK!!!!!

Hvis det han siger er rigtigt, altså at motoren er død, så skal jeg enten købe ny motor, eller købe ny bil... Jaaaah det har man da råd til, lige her i December, og som ny enlig mor til 2....

Det er sikkert i hvert fald, at kileremmen er knækket, kølervæsken væk, og hele skidtet er bundfrossent..... og mine vinterdæk er væk.... Og min chef bliver tosset hvis jeg ikke har mulighed for at møde på job i morgen....

Suuuuuuk!

Anmeld

17. december 2009

eirene

Hold da op en omgang. Det er da lige til en jule/sne/vinter-depression...

Men du er jo en stolt og stærk enlig mor. Så du skal nok klare den.  Og ellers må du råbe hjææææææææææælp, så kommer alle de rare juleglade mennesker og hjælper dig. Så laver vi sgu en indsamling. hehe

Pøj pøj med det hele og

Anmeld

17. december 2009

lulle1985

ihh sikke en dag... du får lige et vinterkram og håber den kære bil har overlevet (selvom det lyder ganske dårligt)....

knus fra louise

Anmeld

17. december 2009

mariamiss6

Uh uh uh.....

Bilen var ikke helt død. Det store problem, ud over den knækkede kilerem, var at den havde sparket en kølerslange af.... Den sad dog stadig på i den ene ende, så slangen blev sat på igen, og en ny kilerem, bilen blev tøet op, og der blev fyldt frost væske på den.... Så nu skulle den sgu lige kunne klare sig, bare ned til ca. -30* mon ikke det liiiiige går?

Og så har det i øvrigt kostet mig under 300 kroner....

Så mangler<jeg bare et helt sæt gode vinterdæk.... Dem jeg har, er der ligesom kun mænster på de 2 af dem

Anmeld

17. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Shit!!! hvor vildt pyha. jeg skal også lige til at skrive om mine dage med sneen, når jge lige har spist aftensmad.

Jeg fandt aldrig ud af om du kom på arbejde, eller det først var i morgen?

KRAM

Anmeld

18. december 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Shit!!! hvor vildt pyha. jeg skal også lige til at skrive om mine dage med sneen, når jge lige har spist aftensmad.

Jeg fandt aldrig ud af om du kom på arbejde, eller det først var i morgen?

KRAM

Hey hopla.... Det er først imorgen, fredag, at jeg har første arbejdsdag.... Så når jeg kommer hjem bliver det spændende om der er overhovedet er øjne nok åbne til baby.dk hehehe.... Og gæt så lige hvem der også er lidt syg nu faktisk.... suk.... mig

Anmeld

18. december 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

Hey hopla.... Det er først imorgen, fredag, at jeg har første arbejdsdag.... Så når jeg kommer hjem bliver det spændende om der er overhovedet er øjne nok åbne til baby.dk hehehe.... Og gæt så lige hvem der også er lidt syg nu faktisk.... suk.... mig

Æv... Men du må hellere smutte afsted. Bedre at vise flaget og gå syg hjem, hvis det er...

God arbejdslyst!

Anmeld

18. december 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

Æv... Men du må hellere smutte afsted. Bedre at vise flaget og gå syg hjem, hvis det er...

God arbejdslyst!

Anmeld

18. december 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

God arbejdslyst!

Jamen det gjorde jeg skam også, gad da ikke blive hjemme, på den første arbejdsdag, som i øvrigt gik ganske glimrende, og uden problemer.... ud over morgentrafikken selvfølgelig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.